ختاخت بزرگترین شجره نامه بشر با ۲۷ میلیون جد!

[ad_1]

-رارو- حق ؤسسهام بزرگ در جهت ترسیم کل روابط ژنتیکی بین انسانها برداشته اند که صاصل آن شجره نام دارد. اطن مطالعه جالب توجه است که در نشریه معتبر علوم پایه . . . . .

به گزارش فرارو ، در دو دهه گذشته پیشرفت‌های خارق‌العاده‌ای در تحقیقات ژنتیکی انسانی بوده‌اند که صدها هزار نفر از جمله هزاان ژنومی داده‌اند. یک مامان هیجان انگیز ردیابی منشاء تنوع ننتیکی انسان را افزایش می دهد تا یک نقشه کامل از نحوه ارتباط افراد در سراسر جهان با یکد. پیشا پیش از این، شعله های اصلی این دیدگاه، فتافتن راهی برای ترکیب توالی های ژنوم از پایگاه های داده های مختلف و الگوریتم های مختلف. با این حال، روشی که امروز توسط محققان موسسه داده های بزرگ دانشگاه آکسفورد منتشر شده است، می تواند به راحتی داده ها را از منابع و میلیون هاها ترکیب کند تا ژنوم را در خود جای دهد.

دکتر یان وانگ، متخصص ژنتیکی در موسسه داده های بزرگ آکسفورد و یکی از نویسندگان اصلی این پژوهش، توضیح داد: «ما اساسا یک شجره بزرگ ساخته ایم، یک شجره نامه برای تمام بشریت که مسیر تاریخی تنوع ژنتیکی است که در انسان ها پیدا می شود. را نشان می‌دهد و نن را دقیقاً مدل سازی می‌کند. این شجره نامه به ما امکان می‌دهد ببینیم که توالی ژنتیکی هر فرد چگونه با افراد دیگر، در امتداد تمام نقاط ننم مرتبط است. ز جنجایی که نواحی ژنومی منفرد تنها از یکی از والدین، از مادر یا پدر به ارث می‌رسد، می‌توانم اصل و نسب هر نقطه از ننم منوم. . . . . . اجن مجموعه، نقاط ننتیکی را در طول زمان به اجدادی که عنوع ژنتیکی برای اولین بار در ننا ظاهر د، پیوند می‌دهد.

دکتر آنتونی وایلدر وونز، نویسنده اصلی این مطالعه که این تحقیق را به عنوان بخشی از دکترای خود در مؤسسه کلان داده است، گفت: «در اصل، ما در حال تغییر ژنوم اجدادمان هستیم. وم و می‌خواهیم از آن‌ها برای ایجاد شبکه‌های اجتماعی از روابط استفاده کنیم. سپس می‌توانیم زمان و مکان زندگی این اجداد را تخمین بزنیم. . . . . . اطن مطالعه داده‌های مربوط به ننم انسان امروزی و باستانی را از هشت پایگاه داده‌های مختلف داد و در مجموع تالی ژنوم. ژنوم های باستانی شامل نمونه هایی بودند که در سرتاسر جهان با قدمت 1000 بیش از هزار هزار سال یافت شده اند. ضیح ضیح ضیح ضیح ضیح ضیح ضیح ضیح ضیح ضیح ضیح این شبکه ایجاد شده توسط الگوریتم، تقریباً ۲۷ میلیون مورد از اجداد ما را در بر می‌گرفت.

پس از افزودن مکان‌های روی این ژنوم‌های نمونه، نویسندگان نتایج ما موفقیت رویدادهای کلیدی در تاریخ توسعه بشر، . . . . . . . . . .

دکتر وانگ گفت: . . . . . نقشه یکپارچه‌ای که نزول همه تنوع تیکینتیکی انسان را می‌بینیم توضیح می‌دهد. » دکتر وونز، دیگر دانشمند حاضر در علم انسان علمی افزود: «در حالی که این مطالعه است، این روش برای بسیاری از موجودات زنده از اورانگوتان گرفته تا سلول‌ها می‌توانند معتبر باشند. این روش می‌تواند به ویژه در ژنتیک پزشکی و در جدا کردن ارتباط واقعی نن مناطق ژنتیکی و بیماری‌ها از ارتباطات جعلی برخاسته از تاریخ اجدادی م.

از: Sciencedaily

هرجمه: مصطفی جرفی فرارو

[ad_2]

Gabriel Osborne

شیطان متعصب توییتر. حشره پرشور اینترنت. مبشر وب. ماون آبجو. پیشگام موسیقی.

تماس با ما