خیز آرام داعش برای بازگشت به منطقه

[ad_1]

-رارو- . . . . . ی‌گاهدان می‌گویند که پرچم‌های سیاه داعش در ماه‌های اخیر در شمال شرق سوریه برافراشته شده است. مردان داعشی از مغازه داران و رانندگان کامیون اهاذی کرده‌اند. در طول یک سال گذشته، ده‌ها نفر از داعشی‌ها در جریان تیراندازی و بمب‌گذاری‌های انتحاری هستند که موضوعی را در خارج از کشور کشتند.

به گزارش فرارو به نقل از وال استریت ژورنال، هفته گذشته، حدود 200 نیروی داعش از جمله بمباران انتحاری، به زندانی که هزاران عضو آن گروه در سوریه را در خود جای داده است، حمله کردند. گجنگجویان که در میان جمعیت غیرنظامی در اطراف تأسیسات ساختمان زندان پنهان شده بود آماده پناه دادن به زندانیان فرار بودند. داعشی‌های درون زندان نیز دست به شورش زدند و کنترل محل را به دست گرفت.

زرار از زندان واضح‌ترین اقدام داعش بود که نشان می‌دهد آن گروه کماکان یک تهدید مرگبار در عراق و سوریه است و چالشی جدی بر آن است. این حمله باعث یک هفته درگیری با نیرو‌های آمریکایی و سوری شد. بیش از صد نفر کشته شدند که از جنگجویان داعشی بودند. در جریان این درگیری‌ها حدود 4500 نفر مجبور به ترک خانه‌های خود شدند.

رویدادهای چند بار دیگر اثبات شد که داعش می‌تواند پس از رانده شدن پس از وقفه در فعالیت های داعش در سال گذشته، آژانس اطلاعات دفاعی دولت فدرال ایالات متحده را دید که آن گروه پس از یک دوره «بازیابی» و «بهبودی» دیگر حمله آمیزی را انجام داد.

“گریگوری واترز” Counوهشگر در امور داعش که اا اندیشکده “پروژه مقابله با افراط گرایی” he Counter Extremism Project

داعش

آیا مطمئن هستید که می خواهید آن را حذف کنید؟ ق یکمایی می‌گویند که داعشی‌های قوی‌تری برای دولت ایالات متحده نمی‌توانند دارای افراد زیادی باشند.

یا این وجود، تداوم حضور و فعالیت گروه می‌توانی برای واشنگتن باشد، بیش از حد در این میان، اما دولت باید درصدد کاستن از حضور نیروهای نظامی آمریکایی در حمله و تکیه بیشتر به نیروهای دموکراتیک سوریه برای کنترل داعش و نظارت بر زندان ها و اردوگاه های اعضای آن بوده است.

داعش عنوان به یک گروه شورشی به ریشه های خود بازگشته است: دست به حمله میزند، قاچاق و آخاذی را رونق بخشیده و با عضوگیری در میان جوامع عرب مسلمان سنی به حاشیه رانده شده به آرامی پیرواناش را می سازد. . . . . .

یک مقام آمریکایی می‌گوید داعش خود را برای هماهنگی میان سلول‌های خفته در سراسر سوریه و برقراری ارتباط با

داعش از این حقیقت که «رار اسد» رئیس جمهور جمهوری سوریه بدون منابع لازم به منظور حفظ امنیت در بخش‌های وسیعی از سوریه به نفع خو است. به گفته دفتر بازرس کل وزارت دفاع ایالات متحده، این گروه تروریستی جنگجویان خود را از مرکز سوریه به شمال شرق و در سال گذشته به عراق انتقال داده و عملیاتی را انجام دادند که منجر به ضربه زدن به ضربات شدید از جمله دو بمب گذاری انتحاری در بغداد شد. .

از زمان حکومت داعش، فرار از زندان برای گن گروه یک اولویت بوده است. «ابوبکر البغدادی» رهبر سابق داعش درست پیش از کشته شدن در جریان حمله هوایی آمریکا در سال 2019 میلادی راهبردی را تحت عنوان «شکستن قلعه» برای آزادی زندانیان داعش و افزایش نیرو در صفوف آن گروه طراحی کرد. امین امر فرار از زندان مشابه رخدادهای کنگو و افغانستان است.

مقامات غربی می‌گویند حمله اخیر داعش به زندان حسکه به مثابه کودتایی از سوی آن گروه بود و نشان می‌دهد که آنها هنوز در آن منطقه حضور دارند و تکرارشان ضربات بسیاری را به دموکراتیک سوریه وارد می‌کنند و نشان می‌دهند که داعش تا چه اندازه خطرناک هستند.

داعش

داعش ازن حمله برای رویت روحی و روانی پیروان خود در سراسر جهان استفاده کرده و حامیان آن گروه فتام‌های دست نویس و تصا

«دارین خلیفه» تحلیلگر ارشد مسائل سوریه در گروه بین‌المللی بحران می‌گوید:

منطقه ماکنان و دولت‌های غربی می‌گویند که دولت داعش بی‌سر و صدا در حال حاضر نفوذ خود را در مناطق تحت نفوذ نیرو‌های دموکراتیک تیک دارند. یک . . . . .

یک لال سوری از «دیرالزور» می‌گوید فرماندهان داعش از رانندگان کامیونی که از میادین نفتی رور می‌کنند اخاذی کرده اند. او میگوید داعشیها به رانندگانی که پول پرداخت کرده اند رمز عبوری داده اند که در صورت توقف داعشی های دیگر می توانند اجازه عبور پیدا کنند و اگر رانندگان رمزی نمی توانند مورد حمله قرار گیرند.

تحلیلگران معتقدند که خشکسالی و فروپاشی اقتصادی در سال گذشته، که خود به شغل و افزایش قیمت مواد غذایی دامن می زنند، عواملی هستند که در نیرو توسط داعش کمک کرده اند و اوضاع را بدتر ساخته اند. ناکامی دولت تحت یتمایت نیروهای دموکراتیک سوریه در بازگرداندن امنیت و ایجاد شغل بر نارضایتی حاکنان محلی افزوده است. در عوض ، اخذی کردن به منابع مالی قابل توجه داعش است.

به ک گارگروه بررسی داعش در سازمان ملل متحد، در سال ۲۰۲۰ میلادی ججنگجویان داعشی در سوریه میلیون‌ها زلار این سازمان به توقیف مبلغی معادل ۱.

هم چنین، آن گروه با آزاد کردن افراد از اردوگاه هایی که 10000 نفر از سراسر جهان را در خود داده اند.

از: وال استریت ژورنال

[ad_2]

Aron Trujillo

نرد اینترنتی. ارتباط دوستانه مبشر قهوه. متخصص موسیقی بسیار متواضعانه. مدافع تلویزیون آماتور

تماس با ما