دیداری که نظم جهانی را دگرگون خواهد کرد

[ad_1]

-رارو- زمانی که رهبران چین و روسیه امروز در پکن اندکی پس از آغاز مراسم افتتاحیه بازی های المپیک زمستانی با دیدار ناظران روابط دوجانبه چین و روسیه به دنبال یافتن بینشی در یافتن پاسخ به این پرسش هستند که چگونه این شبه اتحاد قرن بیست و یکمی، نظم جهانی پسا جنگ را تغییر خواهد داد؟

به گزارش فرارو به نقل از گاردین، 50 سال پیش در 21 فوریه 1972 میلادی، تاریخ شاهد دست دادن بی سابقه «ریچارد نیکسون» و «مائو تسه تونگ» با دیداری بود که هندسه جنگ سرد را تغییر داد. مورخان از ن دیدار تحت ونوان ن دیدار بر بعدی واشنگتن به تمت تنش زدایی سکا مسکو تاثیرگذار بود.

با این وجود، نیم قرن پس از آن دیدار، گمانه زنی درباره جنگ سرد دیگری این بار بین آمریکا و چین در حال افزایش است و در عوض، مسکو و پکن این بار در حال نزدیکتر شدن به یکدیگر هستند. در بحبوحه ربحر در حال رگست در کشور، نن هفته به ط رورعلنی «نگرانی‌های امنیتی» روز پنجشنبه، چینی های منتشر کرد که در آن اشاره شده بود وزرای مشترک چین و روسیه مواضع خود را در مورد مسائل منطقه ای درباره مسائل از جمله درباره بحران منطقه، افغانستان و شبه جزیره کره هماهنگ کرده اند.

دیداری که نظم جهانی را دگرگون خواهد کرد

“دیوید شولمن” مدیر ارشد مرکز جهانی چین در “شورای آتلانتیک” در دیدار پوتین و شی میگوید: “این سی و هشتمین دیدار آنها از سال 2013 است و به دلیل چالش های مرتبط با سیاست خارجی که رهبران دو کشور در حال حاضر با آن هستند. دیدار بسیار مهمی به شماره می‌رود.

او افزود: “پوتین از حمایت عمومی چین از موضع روسیه در مواردی که نشان می دهد کرملین در سطح بین المللی منزوی نیست، قدردانی می کند. تحریم‌های دیپلماتیک بازی‌های المپیک زمستانی نند».

نشست این هفته اولین دیدار حضوری شی با یک رهبر خارجی در نزدیک به دو سال گذشته است. ماشین های تبلیغاتی چین در حال حاضر در آمادگی کامل برای این رویداد است. در رسانه های دولتی ، نام رئیس جمهور روسیه در رفه مقامات رسمی خارجی مطرح می شود. . . . . .

در تیتر گاز گزارش شد: اقن مقاله از زن زمان توسط سایر وب سایت های دولتی مهم در نند روز گذشته باز شده است. نشست شی و پوتین در واشنگتن و هم چنین سایر پایتخت های بزرگ غربی از نزدیک مشاهده خواهید کرد.

به تحیل یلگران، به ناگزیر موضوع موضوع در این دیدار برجسته خواهد بود. در سال ۲۰۱۴ میلادی، تیوتین در نمایش مخالفت با انتقاد شدید غرب در مورد الحاق کریمه به شی جین پینگ. بن با امضای قرارداد ۳۰ ساله گازی ۴۰۰ میلیارد دلاری حمایت خود را نشان داد.

زمزمان با آغاز بحران بحران، روسیه بار دیگر با فشارهای الن خارجی مواجه شده و به دنبال متحدان در ستن بست خود با. کس کس د د به.. بیش از بیش بیش از بیش

گابویف در تشریح وضعیت فعلی گفت: “چین بسیار عمل گرا است و اهرم های زیادی در اختیار دارد. موقعیت چینی چین روز به روز تقویت می شود، بنابراین بهتر است روسیه به جای فردا با چین قرارداد امضا کند”.

پوتین با شی دیدار کرد یا این کار را انجام داد. او در این سفر خارجی نادر مجموعه ای از 15 قرارداد و توافق نامه را با رهبری چین امضا خواهد کرد و بیانیه مشترکی که بازتاب دهنده دیدگاه های مشترک چین و چین در مسائل کلیدی جهانی از جمله مسائل امنیتی خواهد بود منتشر می شود. به نظر می‌رسد کرملین به دنبال جلب حمایت رسمی در درگیری خود کشا کشور‌های و ناتو خواهد بود.

“یوری اوشاکوف” دستیار کرملین میگوید: “پاک از خواسته های روسیه در مورد حفاظت از امنیت حمایت از چین این موضع را نیز دارد که امنیت یک کشور را نمی توان با آسیب رساندن به امنیت کشور دیگر تضمین کرد. موجود هستند.

پوتین در مقالاتی که در «شینهوا» خبرگزاری دولتی چین منتشر کرد، هم چنین به تلاش های مشترک برای گسترش پرداخت های فیمابین از طریق ارزهای ملی و ایجاد سازوکارهایی برای جبران تأثیر تحریم های یکجانبه آمریکا و غرب اشاره کرده است. وانون‌گذاران آمریکایی‌ها را تهدید کرده است که در صورت تهاجم روسیه به مردم، “مادر همه تحریم ها” پوتین به همراه چند موضوع از مقامات ارشد دیپلم و انرژی، از جمله وزرای خارجی و انرژی و “ایگور سچین” مدیر اجرایی “روسنفت” به چین رفته است و این نشان می دهد که همکاری و انرژی احتمالی برگزاری جلسه امروز جمعه خواهد بود.

اوشاکوف میگوید که دو طرف هم در مورد طرح خط لوله قدرت سیبری 2 یا Power of Siberia 2 که به روسیه اجازه میدهد گاز را از طریق خط لوله بحث برانگیز نورد استریم 2 از اروپا تغییر جهت داده و به جای آن در بازار چین به فروش برسد. با هم گفتگو خواهند کرد.

در این نشست، یومین سفر پوتین به خارج از روسیه از زمان شیوع ویروس‌ها در سال ۲۰۱۹ میلادی به این سو است.

اوشاکوف میگوید: “انتظار میرود دو رهبر صبح روز 4 فوریه در گفتگو با یکدیگر و سپس یک ناهار خصوصی فقط به آنها کمک می کند تا گفت و گوی آزادانها در مسائل مهم بین المللی و دوجانبه با یکدیگر داشته باشند”.

. . .. . . . .. .

شی و پوتین هر دو بار دیگر آمریکا تاکید می کند که روابط آن دو کشور به بهترین وجه در طول تاریخ بوده است و دو کشور هم به روابط بین الملل استراتژیک و هم خود اقتصادی ادامه می دهند و این که هیچ تلاشی برای رهبری دولت نمی تواند باعث شود که منحرف شود. ن دو کشور در سطح نن ممللی شود.

پروفسور «شاریل کراس» در مدیر دانشگاه سنت ادوارد در آستین تگزاس با این موضوع موافق است و میگوید: «دو رهبر بر روابط دوجانبه امنیتی و اقتصادی رو به رشد خود و دیدگاههای مشترک در زمینه مسائل امنیتی جهانی که چالشی برای نفوذ است. یانی آمریکا و نظام بین‌المللی لیبرال است خدا خواهد کرد».

او اشاره می‌کند که، و پوتین احتمالاً در مورد نقش ناتو در اروپا یکا می‌کند و خواهد کرد.

سراس می‌گوید مسکو و نن هر دو از تفرقه کشن کشور‌های دموکراتیک عضو ناتو در پاسخ به بحران احتمالی سود خواهند برد. او مید: “ایالات دولت و متحدانش باید به این فکر کنند که چگونه از نزدیکتر شدن این دو قدرت بزرگ به مدیریت و راه هایی برای مدیریت چالش های مختلف روسیه و چین در مناطق اروپایی و آسیایی داشته باشند”.

یا این وجود، «یی ن نونگ»

او به «گاردین» میگوید: «چین آن چه را باید درباره رویدادهای بعدی می‌گفت با برخی ملاحظات اساسی پیشتر گفته است. علیرغم حمایت پن پوتین از موضع ن در مورد تایوان او هرگز متعهد نشد که در صورت بروز درگیری بزرگ چین چین ار یکر هر هر.

z نظیر شي، ابعي ريتين به عنوان عالررتيرن مقدم خارداري باد در ماه ايخيجيم علاوه بر پوتین، “عبدالفتاح السیسی” رئیس جمهوری مصر و “قاسم جومارت توکایف” رئیس جمهوری قزاقستان نیز به ن سفر خواهند ک.

از مشاهده‌ی بازی‌های زمستانی را به طور دیپلماتیک تحریم می‌کنند و می‌توانند نشان دهند که می‌توانند نشانه‌هایی را ببینند بر آن که جهان واقعاً به سمت دو قطبی شدن پیش میرود.

[ad_2]

Charlie Ray

نرد سفر. علاقه مند به موسیقی. بشارت دهنده توییتر. متعصب بیکن کاوشگر Wannabe. دانشجو. گیک وب دوستانه. تمرین کننده آبجو آماتور. ارتباط دهنده.

تماس با ما