رمزگشایی از سفر نفتالی بنت به امارات

[ad_1]

روآرو- نیویورک تایمز گزارش می دهد که سفر نفتالی بنت نخست وزیر اسرائیل به امارات متحده عربی در روز یکشنبه (21 دسامبر) به دنبال بررسی دامنه بی سابقه این سفر بود.

به گزارش نیویورک تایمز: «نفتالی بنت، نخست وزیر اسرائیل اولین رهبر اسرائیلی بود که در سفر اخیر خود به امارات متحده عربی به امارات متحده عربی سفر کرد. وی روز یکشنبه (12 دسامبر) به ابوظبی سفر کرد تا با شاهزاده محمد بن زاید امارات و فرماندار غیررسمی وی دیدار کند.

به گفته کارشناسان و تحلیلگران، این دیدار یکی از نکات برجسته این نمایش است.روابط اسرائیل با جهان عرب این روند از پاییز 2020، زمانی که اسرائیل روابط عادی خود را با چهار کشور عربی از جمله امارات متحده عربی تحت توافقنامه صلح ابراهیم از سر گرفت، تسریع شده است. البته امارات اسرار دارد و پشت رابطه خود با اسرائیل است.

همچنین سفر اخیر به عربستان نشان می دهد که علیرغم اینکه نتانیاهو و ترامپ دو رهبر راه را برای روابط عادی اعراب و اسرائیل هموار کرده اند، اما برنامه اصلی آنها عادی سازی روابط با اسرائیل است. هنوز زنده.

به گزارش فرارو، نفتالی بنت در شرایطی به امارات سفر کرد که بنیامین نتانیاهو پیش از این چندین بار قصد سفر به این کشور را داشت و از آن برای منافع انتخاباتی خود استفاده کرد. اما سفرهای وی به امارات هر بار به دلیل محدودیت‌های ناشی از ویروس کرونا و همچنین سایر مسائل سیاسی لغو شد.

از آن زمان، اعضای کابینه اسرائیل چندین بار به امارات سفر کردند، اگرچه سفر نفتالی بنت اولین سفر نخست وزیر اسرائیل به امارات بود. بنت قبل از سفرش به امارات گفت که سفر او نشان داد که روابط بین تل آویو و ابوظبی بهبود یافته است. عالی است و قطعا گسترش خواهد یافت. وی تاکید کرد که دو طرف باید روابط دوجانبه را تقویت کنند.

برخی ناظران و تحلیلگران بر این باورند که سفر اخیر نفتالی بنت به امارات نشانه تغییر نگرش کشورهای حوزه خلیج فارس به ویژه امارات متحده عربی نسبت به به اصطلاح «تهدید هسته ای» است. . در همین راستا، برخی از فوریت موضوع ایران برای کشورهای عربی در مقایسه با موضوع خصومت‌ها، یعنی مناقشه فلسطین و اسرائیل، صحبت کردند. در این راستا، امارات متحده عربی که یک مقام منطقه‌ای بوده است، در سال‌های اخیر با استفاده از ذخایر بزرگ نفتی برای فروش نفت و ارائه یارانه، به یکی از اعضای اصلی خاورمیانه تبدیل شده است. ارتش و متحدان مصر حضور نظامی گسترده‌ای دارند. لیبی، یمن و دیگر کشورهای منطقه.

برای چندین دهه، فقط مصر و اردن روابط رسمی با اسرائیل داشتند، و دیگر رهبران عرب که می خواهند روابط خود را با اسرائیل تا سرنگونی دولت فلسطین به تعویق بیندازند. با این حال، پس از سال ها روابط پنهانی و عقب مانده با اسرائیل، امارات بالاخره در آگوست 2020 و پس از وعده اسرائیل برای تصرف بخش هایی از کرانه باختری اشغالی، روابط خود را با تل آویو آغاز کرد. شروع کرد. اندکی بعد، کشورهایی مانند بحرین، مراکش و سودان راه امارات را دنبال کردند و به دنبال بهبود منظم روابط با اسرائیل باشید. این موضوع رهبران فلسطینی را بر آن داشته تا این اقدام را خیانت بدانند.

رهبران اماراتی از زمان عادی سازی روابط با اسرائیل با فلسطین ملایم تر بوده اند و به جای تلاش برای افزایش روابط با اسرائیل، یکی از موضوعات مهم در حال حاضر در سیاست خارجی آنها افزایش برنامه هسته ای ایران است. اسرائيل.

ارزش تجارت بین امارات و اسرائیل نیز در چند وقت اخیر به میزان قابل توجهی افزایش یافته است. بر اساس آمار، در هفت ماهه اول سال 2021، تجارت دوجانبه بین دو کشور بیش از 600 میلیون دلار آمریکا بوده است که بر اساس اطلاعات منابع اسرائیلی است. این رقم 550 میلیون دلار بیشتر از حجم روابط دو کشور در مدت مشابه سال 2020 است. در این مدت بانک ها، دانشگاه ها، خطوط هوایی و شرکت های فناوری که هر دو توافقنامه هایی را نیز امضا کرده اند، ارتش آمریکا و … امارات تمرینات نظامی مشترکی را برگزار کرده است. امارات همچنین یک صندوق سرمایه گذاری 10 میلیارد دلاری برای اجرای پروژه ها در اسرائیل ایجاد کرده است.

اخیراً اسرائیل نیز به دنبال بهبود روابط با بحرین و مراکش بوده است. با این حال، سوالاتی در مورد احتمال از سرگیری مذاکرات با سوچی. از زمان امضای توافقنامه منظم بین اسرائیل و سودان در ژانویه امسال، روابط بین دو طرف اندکی تغییر کرده است. دو طرف سفیری را مبادله نکرده اند و کودتای اخیر سودان تنش هایی را ایجاد کرده است.

در این زمینه، امید زیادی وجود دارد که عربستان سعودی (که روابط نزدیکی با امارات دارد و در عین حال نگرانی هایی در مورد ایران و ظهور دارد) پنجمین کشور عربی باشد که با این رژیم ارتباط برقرار می کند. اسرائیل طبیعی است. مطرح می شود و تبدیل می شود. امارات و عربستان سعودی به طور کلی نگران سیاست خارجی هستند، اما همیشه یکسان عمل نکرده اند. در سال 2019، امارات شروع به خروج نیروهای خود از یمن کرد. جایی که در سال های اخیر این کشور در قالب ائتلافی به رهبری عربستان سعودی در مبارزه با انصارالله یمن فعال بوده است. در اوایل سال جاری، دو کشور بر سر افزایش تولید نفت نیز با مناقشات گسترده ای مواجه بودند. امارات نیز در آنچه مدرنیزاسیون می نامند سریعتر از سعودی ها پیش می رود. همانطور که اخیرا دیدیم، این کشور اعلام کرده است که تعطیلات آخر هفته خود را به تعطیلات غربی تبدیل خواهد کرد.

عربستان سعودی گفته است تا زمانی که توافق صلح اسرائیل و فلسطین حاصل نشود، به روابط عادی با اسرائیل باز نخواهد گشت. پیش از این گزارش شده بود که بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر سابق اسرائیل، در ماه می، نوامبر 2020، به طور محرمانه با شاهزاده سعودی محمد بن سلمان دیدار کرده بود. اما مقامات سعودی به شدت از ملاقات با مقامات اسرائیلی خودداری کردند.

با این حال، حتی در ایالات متحده، احتیاط گسترده ای وجود دارد که به روابط بین المللی با اسرائیل توجه زیادی نکنید. در جریان سفر اخیر خود به امارات، نفتالی بنت، نخست وزیر اسرائیل از خبرنگاران دعوت کرد در سفر خود با اسرائیل بمانید. با این حال مقامات اماراتی از برگزاری کنفرانس مطبوعاتی برای نخست وزیر اسرائیل خودداری کردند و از ورود خبرنگاران اسرائیلی به امارات استقبال نکردند.

[ad_2]

Olive Herman

سفر نینجا. زامبی نرد. متخصص فرهنگ پاپ معتاد آبجو ماون وب کارشناس مغرور غذا تنظیم کننده. دردسر ساز. خالق مشتاق

تماس با ما