زگشتازگشت انتقامجویان از وایکینگ‌ها در سریال «وایکینگ‌ها». والهالا »

[ad_1]

-رارو- و ی ی ی ی ی ی ی ی ی ی ی ی……… ج ج ج شبکۀالا شبکۀ نتفلیکس دوباره به سراغ همان مضمون رفته است. ماجرای این سریال در همان دنیایی اتفاق می‌افتد که راگنار و پسرانش ساختند. اما با این حال این یک داستان تازه است.

به گزارش فرارو «وایکینگ‌ها؛ الهالا »ما را به سد سال بعد از ماجراهای سریال قبلی یعنی به نرن یازدهم میبرد و ماجراجویی ها از مشهورتر. شخصیت های اصلی سریال ماجراجوی مشهوری به اسم لیف اریکسون (با بازی سم کورلت)، خواهر سرسخت و پر شور و شرش فریدیس اریکسدوتر (فریدا گوستاوسون) و شاهزادۀ جاهطلب شمالی یعنی هارالد سیگوردسون (لئو سوتر) هستند.

زگشتازگشت انتقامجویان از وایکینگ‌ها در سریال «وایکینگ‌ها».  والهالا »

تنش‌های بین وایکینگ‌ها و پادشاهی انگلستان به نقطۀ نن خ بونباری رسیده و خود وایکینگ‌ها هم در آستانیه یک گنگ داخلی هستند.

. . . . . در اینجا ما سه شخصیت تازه و احوالی تازه داریم. اما مسائل اصلی هنوز همان مسائل قدیمی هستند: پادشاهی، دوستی و اختلافات مذهبی.

سه خط داستانی در این سریال وجود دارد. اولی در منطقۀ کاتگات اتفاق می‌افتد و شخصیت اصلی فریدیس است. دمی در انگلستان رخ می دهد و ماجرای نزاع نن شاه ادموند و پادشاه نروژ بر سر تاج و تخت را نشان می دهد. . . . . .

زگشتازگشت انتقامجویان از وایکینگ‌ها در سریال «وایکینگ‌ها».  والهالا »

. . . . . همه چیز در اینجا تحت تأثیر مذهب است. بهانه های مذهبی برای این که انگلیسیها دست به قتل عام وایکینگها بزنند و وقتی وایکینگها تصمیم بگیرند به انتقام میگیرند، دوباره اختلافات مذهبی باعث میشود که اتحادشان در مرز فروپاشی و جنگ داخلی قرار بگیرد. سریال به این اختلافات مذهبی بیطرفانه است و خطاها و کشتارهایی را که مسیحیان انجام دادند نادیده نمی‌گیرند.

. . .. . لیف یک جنگجوی برجسته و استراتژیست هوشمند است. او می‌تواند کشتی‌ها را در دریای طوفانی هدایت کند بدون اینکه افراد را از دست بدهند. او می‌توان با حیواناتی دو برابر اندازه‌ی خودش بجنگد. اما او پر از شک و تردید است. نناار هویت خودش را گم کرده و نمی‌داند اهل کجاست و چه دینی باید داشته باشد. او نمی‌داند چه مسیری را در زندگی باید در پیش بگیرید.

زگشتازگشت انتقامجویان از وایکینگ‌ها در سریال «وایکینگ‌ها».  والهالا »

در طرف دیگر فریدیس هر چقدر که داستان جلوتر می‌رود نسبت به اینکه مطمئن‌تر می‌شود. او زنی است که با رویای انتقام زندگی می کند. . . . . گوستاوسون در نقش فریدیس به یلی فوق‌العاده آمده است توازن خشن خشونت و قدرت ز.

بیارالد هم شاهزاده‌ای مسیحی است که مسیحی بودنش بیشتر به خاطر شرایط سیاسی است تا باور قلبی. او مثل پلی سیحین مسیحیان و معتقدان به آیین‌های قدیمی است. او از اجدادش صبورتر و مهربان تر است. داستان هارالد با داستان دو خواهر و برادر در هم تنیده در سریال قبلی بخصوص بعد از مرگ راگنارها و داستانهای فرعی تا حدی پراکنده و بیش از حد ساخته شده بود. اما در اینجا هم قصه‌های فرعی کاملاً هماهنگ باهم پیش می‌روند.

«وایکینگ‌ها؛ والهالا »غی غیر از داستان پرکشش و شخصیت‌های جذاب، سرشار از صحنه‌های خشن و دیدنی نبرد هم هست. م نبردهای تن به نن و صحم صحنه های بزرگ جنگ. از این جهت این سریال هیچ چیز از سریال قبلی کم ندارد.

ریتم سریال بسیار تند است و این موضوع با این که جاذب سریال را بیشتر می کند، اما گاهی اوقات باعث می شود که از موضوعات (مثل رابطۀ هارالد با برادرش یا برخی از اتفاقات دربار انگلستان) خیلی بیشتر از حد سریع و سطحی نشان داده شوند.

جلوه‌های ویژۀ سریال بسیار خوب از کار درآمده و تقریباً بی‌نقص است. به صحنه‌های اقیانوسی که حاذی کیفیت دارند. اما در عوض صح ه‌نه‌های نبرد و مناسک مذهبی جلوه‌های بصری خیره‌کننده‌های دارند. . . . . .

در کل باید گفت این سریال یک دنباله موفق و درخشان است که دنیای بزرگتری را نسبت به دنیای سریال ساخته شده و روایت زیبایی از یک پایان‌بندی فصل اول ما را کاملاً مشتاق تماشای فصل بعدی می‌کند. «وایکینگ‌ها؛ والهالا »آنقدر جذاب هست هم طرفداران سریال لل راضی نن و

  • .ازیگران: کورم کورلت (سام کورلت)، فریدا گوستاوسون (فریدا گوستاوسون)، لئو سوتر (لئو سوتر)

[ad_2]

Roy Christensen

متخصص اینترنت دانشجو. نینجا فرهنگ پاپ. علاقه مندان پرشور توییتر.

تماس با ما