ستاره سیاست امروز ترکیه کیست؟

[ad_1]

کسانی هستند که تصور می کنند روزی اردوغان از انتخابات ریاست جمهوری عقب خواهد ماند. اگرچه هنوز تا انتخابات ریاست جمهوری زمان زیادی باقی مانده است، اما اگر انتخابات امروز برگزار می شد، او می توانست به سه سیاستمدار: منصور یاواس، شهردار آنکارا، اکرم امام اوغلو، شهردار استانبول و مرال آسیب جدی وارد کند. آکسنر، معروف به آنگلا مرکل. دو نفر اول حزب آهن، شهردار و حزب اصلی رقیب، حزب جمهوری خلق ترکیه و نفر سوم دبیرکل «ای-حزب» هستند.

به گزارش یورونیوز ترک، در جدیدترین نظرسنجی انجام شده در ترکیه توسط متروپل، در صورت برگزاری انتخابات امروز، اردوغان با اختلاف قابل توجهی مغلوب منصور یاواس خواهد شد. این وضعیت زمانی پیش می آید که اردوغان در صورت کاندیداتوری در دور دوم انتخابات، وی را شکست دهد. Kemal K چ l چ arodaro او lu به عنوان دبیرکل جدید جمهوری خلق ترکیه معرفی شد. اوزن سانچار، مدیر موسسه متروپولیتن، این رقم را در حساب توییتر خود به عنوان “وضعیت احتمالی انتخاباتی” توصیف کرد.

ستاره سیاست امروز ترکیه کیست؟

امام اوغلو “تفاوت” ایجاد می کند

بر اساس نظرسنجی متروپولیتن، در صورت رقابت اردوغان و اکرم امام اوغلو، 39 درصد از مردم به اردوغان رای می دهند و 50 درصد به پای صندوق های رای می روند.اکرم امام اوغلو نامزد ریاست جمهوری استانبول از حزب جمهوری خواه خلق ترکیه. در سناریوی دوم، در صورت رقابت بین منصور یاواس و اردوغان، اردوغان 37.5 درصد آرا را به دست می آورد و رقیب او از آنکارا با 49.4 درصد از رهبر حزب عدالت و توسعه جدا می شود. اردوغان می تواند به مرال آکشنر و تنها کیلیچدار اوغلو ببازد. در این سناریو، اردوغان 42.5 درصد و دبیر حزب جمهوری خواه 39.7 درصد آرا را به دست خواهند آورد.

در نظرسنجی دیگری که توسط مرکز رأی گیری اوراسیا انجام شد، حدود 75 درصد از جمعیت ترکیه با بحران اقتصادی روبرو هستند. علاوه بر این، اکرم امام اوغلو می تواند در این دور از انتخابات از حزب منصور یاوش فاصله بگیرد و خود را بدترین رقیب اردوغان در انتخابات ریاست جمهوری معرفی کند.

این نظرسنجی از 23 تا 27 دسامبر انجام شد و 2460 رای از 26 استان کشور از جمله مناطق شهری و روستایی به دست آورد. حدود 75 درصد از این نظرسنجی ها به این سؤال که «آیا معتقدید ترکیه بحران اقتصادی دارد؟» پاسخ مثبت دادند. در همین حال، 55.3 درصد از رای دهندگان در انتخابات ریاست جمهوری بر این باورند که ترکیه ترکیه در حال تجربه یک بحران اقتصادی است. اما از همین گروه، 44.7 درصد گزینه «نه» را انتخاب کردند. همچنین 59.8 درصد گفته اند که در انتخابات از مردان حمایت می کنند و این رقم برای کسانی که به سؤال منفی پاسخ داده اند تا 30.9 درصد است. همچنین در پاسخ به این سوال که اگر اکنون انتخابات برگزار شود در انتخابات پارلمانی به کدام حزب رای می دهید، گفت: سهم اردوغان از عدالت و توسعه با حاشیه پیروزی به 29 درصد می رسد بیش از 1 درصد و پس از آن مردم. حزب جمهوری خواه با 1/28 درصد در رتبه دوم قرار دارد، حزب «ای» به رهبری مرال آکشنر با 12.5 درصد در رتبه سوم، حزب کرد با 11.5 درصد در رتبه چهارم و حزب اردوغان، ملی گرای ترکیه قرار دارند. حزب جنبش با 6.8 درصد در جایگاه پنجم قرار دارد. .

نظرسنجی های اوراسیا نیز انتخابات ریاست جمهوری ترکیه را که اردوغان رقابت برای امام اوغلو را ترک کرد، مورد بررسی قرار می دهد. در این رای، شهردار استانبول 41.7 درصد آرا و اردوغان 34.1 درصد آرا را به دست خواهند آورد. اردوغان نیز در این نظرسنجی ها مغلوب منصور یاوش رقیب خود شد. در رقابت بین این دو، او به تدریج 40.9 درصد آرا و اردوغان 31.1 درصد آرا را به دست آورد.

داستانی از صعود و فرود

اردوغان با به دست آوردن کلید حاکمیت استانبول به ستاره محافل سیاسی ترکیه تبدیل شد. زمانی که حزب عدالت و توسعه کلید دو شهرداری بزرگ را برای اولین بار از زمان تصدی قدرت در ترکیه به رقبای خود در آنکارا و استانبول سپرد، برخی ناظران از اکرم امام اوغلو به عنوان ستاره آینده رقابت سیاسی ترکیه استقبال کردند. با شروع روند نزولی اردوغان در انتخابات در فوریه، رقیب اصلی او در آن زمان منصور یاواس شهردار آنکارا بود که توانست امام حزبش را شکست دهد. اما اکرم امام اوغلو که از چهره های شاخص جامعه ترکیه است، توانست در انتخابات خود را نرم نشان دهد و حالا ثابت کرده که مهمترین رقیب اردوغان است. البته برخی ناظران می گویند که اردوغان همچنان رقیب بزرگتری نسبت به امام اوغلو دارد و این «تصمیم اشتباه» او بود که او را به امروز رساند. او با کاهش ارزش دلار در برابر لیر ترکیه در این کشور، نظرسنجی را به تعویق انداخت. تا جایی که دلار به کانال 19 لیر رسیده و اخیراً اعلام شد، تورم در این کشور به 36 درصد رسیده است که در 19 سال گذشته بی سابقه بوده است.

افول اردوغان از فوریه آغاز شد

ابتدا فکر می کرد که در انتخابات ریاست جمهوری بعدی، ممکن است منصور به نمایندگی از حزب جمهوری خواه خلق، در رقابت با اردوغان کند شود. اما در نظرسنجی اخیر به امام اوغلو خوش شانس بود. اما نگاهی به نظرسنجی آکسوی که در اوایل سال 2021 انجام شد، می تواند نشان دهد که وضعیت اردوغان چگونه بدتر شده است. به گزارش روزنامه جمهوری خواه، نزدیک به حزب جمهوری خواه خلق ترکیه که شعبه رای گیری آکسو در فوریه ادعا کرد، منصور یاواس، شهردار آنکارا، اگر انتخابات ریاست جمهوری در آن روز برگزار می شد، می توانست با اختلاف قابل توجهی اردوغان را شکست دهد. . او با 47.5 درصد از اردوغان کنار رفت. پس از او اکرم امام اوغلو، شهردار ایرام، اردوغان را با 45.3 درصد شکست داد. وقتی به اعداد و ارقام نگاه می کنیم، می بینیم که هر دو می توانند به آرامی اردوغان را از پایان سال 2020 در انتخابات شکست دهند. در آن رای، اردوغان 37 درصد از آرا را در مقابل اولی و 37.3 درصد به دست آورد. امضا به شهردار استانبول.

یک نظرسنجی در فوریه سال گذشته نشان داد که مردم کشور معتقدند که وضعیت در حال بدتر شدن است. در حالی که 61.5 درصد گفتند که وضعیت در ماه فوریه بدتر شده است، کسانی بودند که معتقد بودند وضعیت بهتر است و این رقم شامل 17.5 درصد است. 77.9 درصد از مردم نیز در نظرسنجی آکسوی گفتند که اولویت اصلی آنها اقتصاد است. این ارقام در شرایطی ارائه می شود که لیر ترکیه در برابر دلار کاهش چندانی نداشته است و برابری لیر و دلار در آن روز 1 به 7 یا 8 است و دلار در کانال های 7 و 8 لیره در نوسان است. اما یک سال بعد به کانال 19 لیر رسید. اما به تازگی به کانال 13 رسیده است، اما همچنان در حال افزایش است. افزایش تورم و تورم مردم را از کسانی که اقتصاد ترکیه را از پایین بالا بردند دور کرده است، اما اکنون به گفته ناظران، تصمیمات اشتباه او منجر به فروپاشی سریع اقتصاد ترکیه شده است. به همین دلیل است که 86 درصد از شرکت کنندگان در نظرسنجی گفته اند که دولت اردوغان باید به این همه گیری پایان دهد.

نتایج این نظرسنجی تنها با 2 درصد خطا و 95 درصد فاصله اطمینان در سراسر برد موبایل به دست آمده است و داده ها بر اساس تفکیک جنسیتی و توزیع آخرین انتخابات پارلمانی کشور در سال 2018 مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفته است. در این مطالعه همچنین مانند دو نظرسنجی گذشته، وضعیت اردوغان با رقبا یکسان بود. در این نظرسنجی بالاترین رتبه در مقایسه با اردوغان، شهردار آنکارا است که رقم 47.5 درصد را به خود اختصاص داده است. یکی دیگر از برندگان احتمالی ریاست جمهوری ترکیه اکرم امام اوغلو بود که با 45.3 درصد آرا پشت سر اردوغان قرار گرفت. تحت نظر این دو، آنها توانستند روند صعودی ثابتی را حفظ کنند و اکنون امام اوغلو بدترین رقیب اردوغان است. برخی از مردم شهر دائماً در شرایط بحرانی مانند سیل و رانش زمین هستند، سایر رویدادهای شهری و از دید دوربین پنهان نمی مانند. او اکنون ستاره شبکه های اجتماعی ترکیه است. مرد جوان و جاه طلبی که شاید خاطرات روزهای خوب اردوغان جوان در استانبول را در مقایسه با اردوغان نفس گیر به یاد بیاورد.

منبع: دنیای اقتصاد

[ad_2]

Sam Mcknight

دانشجوی آماتور. مجموع ماون سفر. کارشناس مواد غذایی بیکن نرد. کارآفرین. فن آبجو. عاشق فرهنگ پاپ

تماس با ما