سیگنال وزیر به بازار ارز

[ad_1]

دلار در پنجمین روز هفته دو نیمه کاملا متفاوت را تجربه کرد. در نیمه اول روز، افزایش دست بالا را در بازار داشت و توانست ارزش اسکناس های آمریکا را نزدیک به 30 هزار و 600 تومان برساند. در نیمه دوم روز بازار تغییر جهت داد و تعداد فروشندگان افزایش یافت. فروش تا حدود ساعت 16 تشدید شد و دلار در حدود 30250 بود. به گفته فعالان، دلیل اصلی نوسانات دلار، اظهار نظر وزیر امور خارجه در خارج از کشور است.

امیرعبداللهیان با اشاره به روابط ایران و آژانس بین المللی انرژی اتمی گفت: شب گذشته (سه شنبه شب) به توافق خوبی با آژانس بین المللی انرژی اتمی رسیدیم که می تواند برخی از شبهات در مورد برنامه هسته ای ایران را به صورت مسالمت آمیز حل کند و به سمت جلو حرکت کند. به همکاری با این گونه سازمان ها ادامه دهید. بعداً اعلام شد که تهران اجازه تعویض دوربین جدید آژانس را در تالار تسا کرج داده است. نصب تلویزیون مدار بسته در نیروگاه اتمی کرج، که بخشی از عملیات پیشرفته غنی سازی و پالایش اورانیوم ایران است، نقطه عطفی در روابط تهران و آژانس در ماه گذشته بود.

در عین حال، از منظر برخی معامله‌گران، این موضوع حاکی از آن است که طرف ایرانی از تسهیل‌کننده می‌خواهد که مذاکرات وین را برای رسیدن به نتیجه مثبت و جلوگیری از شکست مذاکرات تسهیل کند. این حادثه همچنین نقطه عطفی بود که مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی (IAEA) اعلام کرد از همکاری ایران سه شنبه شب ناراضی است. این را می توان پاسخ خوبی از سوی ایران در همکاری با آژانس بین المللی انرژی اتمی دانست.

فروش دلار روی سقف

برخی فعالان بر این باورند که بازار پس از دو روز متوالی رشد و انبساط حدود 1200 تومانی، احتمالا با اندکی اصلاح قیمت مواجه خواهد شد. در واقع برخی معامله گران که در موقعیت خرید ارز از سطح 29 هزار و 400 تومان قرار داشتند، در نهایت تصمیم گرفتند تا قبل از انتشار نتایج مذاکرات هسته ای، بخشی از خریدهای ارزی خود را بفروشند و سود ببرند. این گروه از معامله گران از بعدازظهر چهارشنبه توانستند قیمت اسکناس آمریکا را 30 هزار و 600 توکن افزایش دهند.

با وجود سود معامله گران ارز از نیمه دوم چهارشنبه، در نهایت بانک آمریکا توانست حمایت 30200 تومانی خود را حفظ کند. این امر تا حدودی انتظارات قوی را در بازار ارز حفظ کرده است. به گفته تحلیلگران فنی، در صورت شکسته شدن حمایت 30200 تومانی، موج جدیدی از فروشندگان روانه بازار ارز می شود. اگر دلار بالای 30200 تومان تثبیت شود، احتمال رشد مجدد قیمت وجود دارد.

رشد سکه در برابر دلار

سکه امامی روز چهارشنبه توانست 70 هزار تومان افزایش قیمت و وارد کانال 13 میلیون و 300 هزار تومان کند. حتی در ابتدای روز هم مدال می تواند به 13 میلیون و 400 هزار تومان برسد اما در جایگاه درست قرار گرفته و تا کانال 13 میلیون و 300 هزار تومان عقب نشینی می کند. البته همین سطح قیمتی بیش از سطح 13 میلیون و 200 هزار تومان در روز سه شنبه است. افزایش اخیر قیمت سکه برخی از معامله گران را بر آن داشته تا در این بازار سرمایه گذاری کنند. با این حال حباب این فلز گرانبها نیز در روزهای اخیر افزایش یافته و نشان می دهد سکه با این قیمت ها خریدار ندارد. اما همانطور که انتظار می رفت، سکه تمایل به افزایش قیمت را نشان می دهد.

[ad_2]

Brendon Rice

نادر موسیقی لاعلاج. خالق تایید شده متعصب تلویزیون پیشگام غذا. یک قهوه ساز به طرز خشمگینی فروتن.

تماس با ما