راهنمای کامل و جامع در مورد نحوه عیب یابی اتصال به اینترنت – Digito

[ad_1]

برای ما اتفاق افتاده است که همه ما ناگهان اتصال اینترنت خود را از دست داده ایم. این می تواند بسیار آزاردهنده باشد ، به خصوص اگر تکرار شود. در این مقاله ، ما تمام مواردی را که می تواند بر اتصال اینترنت شما تأثیر بگذارد ، بررسی می کنیم و همچنین نحوه رفع هر یک را به شما آموزش می دهیم. در واقع ، راهنمای جامعی برای عیب یابی اتصال به اینترنت برای شما آماده شده است.

چرا به اینترنت دسترسی ندارید؟

اتصال اینترنت شما هنوز پر است و قبلا از آن استفاده کرده اید ، اما ناگهان دیگر نمی توانید به اینترنت متصل شوید. دلایل زیادی برای این امر وجود دارد ، از مشکلات سخت افزاری گرفته تا بدافزارها. در ادامه این مقاله ، ما می خواهیم همه این مسائل را بررسی کرده و همچنین راه حل هایی برای حل آنها بیابیم ، تا بتوانید تا پایان با دیجیاتو همراه باشید.

از مکان های مختلف دیدن کنید

یکی از شایع ترین دلایل مشکلات اتصال به اینترنت عدم بارگیری وب سایت است. دلایل زیادی برای این امر وجود دارد ، از جمله خرابی سرور میزبان یا عدم پرداخت هزینه های مربوط به مالک سایت.

صرف نظر از اینکه در چه سایتی هستید ، نمی توانید وضعیت اتصال اینترنت را با همان سایت بررسی کنید. بنابراین قبل از مراجعه به راه حل اتصال به اینترنت ، از چند سایت معروف یا دو سایت معروف مانند Google یا Amazon دیدن کنید. اگر این سایت ها مشکلی ندارند ، اتصال اینترنت شما متصل است ، اما اگر وضعیت متفاوت است ، مراحل بعدی را برای حل مشکل امتحان کنید.

تنظیمات WiFi رایانه ، تلفن یا رایانه لوحی خود را بررسی کنید

یک راه دیگر برای عیب یابی اتصال به اینترنت این است که مطمئن شوید به درستی در دستگاه های مختلف راه اندازی شده است. آیا دستگاه شما به درستی به روتر وصل شده است؟ آیا کد صحیح را وارد کرده اید؟

مهم نیست از چه دستگاهی استفاده می کنید ، باید در همه موارد اطلاعات صحیح را وارد کنید. اگر رمز عبور پیچیده ای برای روتر انتخاب کرده اید ، باید در تایپ آن دقت کنید.

بررسی کنید که روتر روشن است

ممکن است ایده خوبی باشد که خود روتر را بررسی کنید تا از روشن بودن آن مطمئن شوید. اگر روتر روشن است ، آن را روشن کنید. اگر وقتی دکمه را فشار می دهید روتر روشن نمی شود ، ممکن است آداپتور مشکلی داشته باشد. در این زمان ، شما باید یک آداپتور جدید پیدا کنید.

عدم وجود شبکه اینترنت

ممکن است به دلایلی اینترنت منطقه شما به طور موقت قطع شود. یا شرکتی که از آن اینترنت خریداری کرده اید مشکل دارد.

در عین حال ، وضعیت اینترنت تلفن همراه را بررسی کرده و از آن برای بررسی وضعیت ارائه دهندگان اینترنت یا پیگیری اخبار مرتبط استفاده کنید. اگر مشکل اتصال به اینترنت به دلیل قطع شدن شبکه است ، باید منتظر بمانید تا برطرف شود. البته تا رفع مشکل می توانید از اینترنت همراه استفاده کنید.

اتصال اینترنت روتر را بررسی کنید

اگر اطلاعات به روتر نرسد و اتصال برقرار نشود ، نمی توانید به اینترنت دسترسی داشته باشید. مهم نیست از چه نوع اینترنت در خانه استفاده می کنید ، زیرا در هر صورت ، اتصال به روتر از طریق پورت روی دیوار و کابل ، و می توانید به اینترنت متصل شوید.

ممکن است روتر شما دارای کابل مخصوص باشد ، اما باید مطمئن شوید که به روتر متصل است. اگر فکر می کنید این کابل مشکل دارد و مانع اتصال شما به اینترنت می شود ، آن را تعویض کنید.

همچنین می توانید با ورود به مدیریت سرپرست روتر ، اتصال اینترنت خود را بررسی کنید. اطلاعات ورود به این صفحه در روتر قرار دارد و برای دسترسی به صفحه مدیریت باید از مرورگر استفاده کنید. بنابراین اگر روتر روشن است ، باید بتوانید به این صفحه دسترسی داشته باشید. پس از ورود به این صفحه ، از اتصال به اینترنت مطلع شوید.

پینگ رو چک کن

ارتباط بین رایانه و روتر شما با استفاده از پینگ تعیین می شود. پینگ یک فرمان شبکه است که اطلاعات را به آدرس IP خاص یا وب سایت خاصی ارسال می کند و می تواند باعث مشکل در اتصال به اینترنت شما شود.

  • آدرس IP روتر خود را پیدا کنید.
  • روی رایانه خود یک رابط خط فرمان اجرا کنید ، برای مثال Windows PowerShell.
  • فرمان پینگ [IP_ADDRESS] وارد شوید و البته محل [IP_ADDRESS]، IP خود را وارد کنید

اگر نتیجه پینگ مجموعه ای از “reply from” باشد ، مشکلی در اتصال به روتر شما وجود ندارد.

از کابل اترنت دیگری استفاده کنید

کابل اترنت سریعتر از Wi-Fi است ، اما ممکن است پس از مدتی کار نکند. برای بررسی خرابی اترنت ، از کابل برای اتصال سیستم خود به روتر استفاده کنید. در صورت وجود مشکل در کابل ، می توانید با کابل جدید به اینترنت متصل شوید.

بین کانال های بی سیم جابجا شوید

اگر اینترنت کار می کند اما مشکل Wi-Fi وجود دارد ، این ممکن است به دلیل کانال ترجیحی روتر باشد. این روتر بسته به محل زندگی شما دارای دو باند 2.4 و 5 گیگاهرتز و 28 کانال است. با این حال ، کانال های زیادی برای انتخاب وجود دارد.

اگر روتر و همسایه شما در یک فضا کار می کنند ، هر دو ضعیف عمل می کنند. بهترین کار در این زمان تغییر کانال WiFi است. برای این کار توصیه می کنیم این مقاله دیجیاتو را مطالعه کنید.

سیستم عامل روتر را به روز کنید

مشکل روتر شما ممکن است با به روز رسانی سیستم عامل برطرف شده باشد. زمان بارگیری این فایل بستگی به کیفیت شبکه دارد و می توانید از رایانه کار یا سیستم همتا خود برای بارگیری این فایل و کپی آن در روتر خود با استفاده از فلش مموری USB استفاده کنید.

برای اطلاع از اینکه آیا این روش کار می کند یا خیر ، باید به وب سایت سازنده روتر مراجعه کرده و سیستم عامل موجود روتر خود را بررسی کنید. علاوه بر سیستم عامل رسمی سازنده ، می توانید از سیستم عامل روتر شخص ثالث نیز استفاده کنید.

بدافزارهای سیستم را شناسایی می کند

بدافزارها می توانند اتصال اینترنت شما را قطع کنند ، این یک تکنیک بسیار ساده است و از بارگیری برنامه های ضد ویروس یا ضد بدافزار برای حذف خود جلوگیری می کند.

اگر هنوز به اینترنت وصل نیستید ، سیستم خود را برای وجود بدافزار اسکن کنید. می توانید از هر آنتی ویروسی که دارید ، حتی Windows Defender استفاده کنید. اگر این امکان پذیر نیست ، نرم افزار ضد ویروس را در سیستم دیگری بارگیری کرده و روی سیستم خود نصب کنید.

روتر را به تنظیمات کارخانه بازگردانید

اگرچه ما با یک کار ساده روبرو هستیم ، بازنشانی روتر به تنظیمات کارخانه می تواند مشکل آن را حل کند. اما باید آخرین راه حل شما باشد زیرا از رمز عبور به عنوان پیش فرض استفاده می کند و باید آن را به صورت دستی تغییر داده و دستگاه را مجدداً به آن متصل کنید. اما اگر اینترنت ندارید ، ارزش آن را دارد و می توانید دوباره به اینترنت متصل شوید.

اگر هنوز با هیچ یک از این راه حل ها به اینترنت دسترسی ندارید ، با ISP خود تماس بگیرید و مشکل را با آنها در میان بگذارید. آنها ممکن است راه حل هایی را در این مقاله ذکر کنند ، اما اگر این روش ها جواب ندهند ، ممکن است مشکل در جای دیگری باشد و ISP آن را برطرف کند.

[ad_2]

Fletcher Hobbs

نینجا آبجو عمومی. محقق اینترنت. معتاد وب هیپستر پسند. خواننده مغرور. زیاد می افتد

تماس با ما