(عکس) راننده ایرانی ورزش جهان را تکان داد!

[ad_1]

اتفاقی که در فینال مسابقات فرمول یک 2021 افتاد، نام ایرانی ها را به ترندهای توییتر تغییر داد.

به گزارش “ورزش سه”، تنها کاری که باید انجام دهید این است که نام خانوادگی او را به زبان انگلیسی در توییتر بیابید; در چند ساعت گذشته 15000 توییت پیدا خواهید کرد. توییت هایی که او را به یکی از ترندهای توییتر تبدیل می کند. در مورد نیکلاس لطیفی صحبت می کنیم.

دستورات پدرخوانده را وارد کنید

نیکلاس لطیفی سال گذشته نامی برای خود دست و پا کرد. در آن زمان، برخی رسانه ها ادعا کردند که پدر ثروتمند نیکلاس برای پیوستن به تیم ویلیامز به پسرش حدود 35 میلیون دلار پرداخت کرده است. پدر او مایکل نیز سرمایه گذار مک لارن است و بسیاری حدس می زنند که نیکلاس در سال های آینده به تیم مک لارن خواهد پیوست.

راننده پولی که توسط برخی رسانه های طنز به عنوان راننده جنتلمن نیز شناخته می شود، به راننده ای اطلاق می شود که نه تنها برای پیوستن به یک تیم فرمول یک دستمزد دریافت می کند، بلکه پول زیادی می پردازد یا با یک اسپانسر چرب و نرم وارد گودال می شود. و پیشنهاداتی که امتناع از آن آسان نیست! لطیفی از این طریق وارد مسابقات فرمول یک شد و به همراه جرج راسل، راننده پولی، به عنوان راننده ویلیامز با این تیم قرارداد امضا کرد.

وقتی لطیفی ردبول را کشت!

ویلیامز راننده ایرانی-کانادایی که با وجود سن کم و شیوه ای که به دلیل شروع رانندگی از کودکی و شرکت در مسابقات مختلف رانندگی داشته است، دومین سال حضورش در تیم ویلیامز را با اتفاقی جالب به پایان رساند. اتفاقات به هر حال سرنوشت قهرمانانه این دوره را رقم زد و همیلتون را از تاریخ سازی باز داشت. ساعاتی پیش سرنوشت این فصل با مسابقه فرمول یک در ورزشگاه یاس مارینا ابوظبی مشخص شد که طی آن رد رد، راننده هلندی تیم ردبول، لوئیس همیلتون را شکست داد. این راننده هلندی بود که قهرمان شد و دوباره نام نیکلاس لطیفی را به زبان آورد.

نیکلاس لطیفی

جورج راسل و نیکلاس لطیفی، راننده ویلیامز در فرمول یک 2021

در حالی که پنج دور مانده به پایان مسابقه و همیلتون با وجود لاستیک هایش پیشتاز بود و 11 ثانیه از مکس عقب بود، نیکلاس لطیفی راننده ویلیامز از ایران-کانادا از ریل خارج شد و به پیست برخورد کرد. این امر ورود خودروی ایمنی را در پیست نگه می دارد و در نتیجه شکاف بین راننده را از بین می برد و فقط نظم خودرو را حفظ می کند.

آمبولانس تا دور پایانی 58 دوید و همیلتون تنها کسی بود که قهرمانی را به دست آورد، اما با بیرون آمدن خودروی ایمن، مسابقه دوباره آزاد شد و مکس فرستپن توانست از لاستیک های نرم استفاده کند تا پیچ های باقی مانده را سریعتر بچرخاند. از لوئیس همیلتوندستور یک

شاید برای شما این سوال پیش بیاید که خودروی ایمن دقیقا چیست و آیا به تصادف لطیفی و در نهایت از دست دادن قهرمان همیلتون مربوط می شود؟

لازم به ذکر است که در طول مسابقات فرمول یک و در شرایط اضطراری مانند تصادف یا باران و سیل که لازم است خودرو به آرامی بدون توقف حرکت کند تا ایمن باشد. حضور این خودرو در هر مسابقه ای الزامی است و به محض تشخیص مدیر پیست وارد پیست می شود.

دستور یک

در چنین شرایطی، مدیر پیست به حامل پرچم دستور می دهد که یک پرچم زرد و یک علامت Essie را نمایش دهد تا به شرکت کنندگان اطلاع دهد که وسیله نقلیه برای ورود به خط امن است. از سال 2007 به بعد، تمام خودروهای فرمول یک باید به چراغ های جلوی ویژه ای مجهز می شدند که رنگ های پرچم را در جاده ها منعکس می کرد.

چراغ های زرد در مورد خودروهای ایمن در مسیر مسابقه هشدار می دهند. آمبولانس‌ها با سرعت متوسط ​​به خودروهای دیگر می‌روند و به راننده اجازه می‌دهند تا وسیله نقلیه تصادفی را با عصا ردیابی یا به داخل پارکینگ منتقل کنند. ورود یک ماشین امنیتی به پیست با پرچم قرمز مشخص می شود. در این زمان سبقت مجاز نیست و هیچ خودرویی حق سبقت گرفتن از خودروی ایمنی را ندارد. تخلف از این موارد موجب جریمه راننده می شود.

دستور یک

با توضیحات بالا، مطمئناً رابطه بین خودروی ایمن، نیکلاس لطیفی و قهرمان این مسابقه فرمول یک را درک کرده اید؛ اکنون که لطیفی را می شناسید و همه چیز را در مورد آن می دانید، توجه شما را به بخش کوچکی از 15000 توییتی که در چند ساعت گذشته در مورد رانندگان ایرانی-کانادایی ارسال شده است جلب می کنیم:

دستور یک

دستور یک

دستور یک

دستور یک

بسیاری از توییت ها به لطف نیکلاس لطیفی ناخواسته اما بزرگ به Red Bull و Max Firstpen اختصاص داده شده است. از بسته پستی جدید ردبول برای لطیفی و راننده تمام عیار ردبول گرفته تا تونل افتخار ردبول برای این راننده که همگی با تصاویر خنده دار در توییتر منتشر شده اند:

دستور یک

در این توئیت بالاخره صحنه معروف یورو 2021 را می بینیم که با اتفاق امروز مقایسه می شود و لطیفی در نقش کیه لینی مانع از حرکت یک بریتانیایی دیگر (همیلتون فعلی) شد.

دستور یک

در توییت های زیادی هم بعد از بازی امشب به شوخی لطیفی در جمع ردبول ها اشاره شد.

سوغات معروف رونالدینیو با بارسلونا در جام خوان گمپر که آبی اناری ها عضوی از تیم ردبول هستند و لطیفی رونالدینیو است!

سوغات معروف رونالدینیو با بارسلونا در جام خوان گمپر که آبی اناری ها عضوی از تیم ردبول هستند و لطیفی رونالدینیو است!

دستور یک

این کاربر پس از یک لطف بزرگ و ناخواسته، پیش بینی کرده است که لطیفی برای سال 2022 به ردبول خواهد پیوست.

دستور یک

دستور یک

برخی از توییت ها به واکنش مرسدس بنز و همیلتون به این حرکت ظریف اختصاص دارد. از فریب نیکلاس سیمپسون وقتی همیتلون آمد مورینیو منتظر توتو ولف (رئیس مرسدس بنز) با لطیفی در پارکینگ بود!

توییت های زیادی به تعجب همیلتون و حماقت او از داشتن پدیده ای به نام لطفی اختصاص دارد که ما چند مورد را از بین آنها انتخاب کرده ایم:

دستور یک

دستور یک

دستور یک

[ad_2]

Howard Gaines

مزاحم عمومی کافه قهوه. موسیقی نینجا. طرفدار فرهنگ پاپ

تماس با ما