پم پمپئو از بازگشت احتمالی آمریکا به برجام

[ad_1]

. . . . .

به گزارش ایسنا، مایک پمپئو وزیر امورخارجه پیشین آمریکا در گفتگو با شبکه فاکس نیوز در پاسخ به سوالی درباره کناره گیری سه عضو تیم مخالف آمریکا که به طور غیرمستقیم در برجامی در وین حضور دارد، اظهار داشت: دلیل جدا شدن این افراد است. را نمی‌دانم، اما امیدوارم دلیل این کار آن‌ها عدم تحمل مماشات باشد. طمان که من هم نمی‌توانم این مماشات را تحمل کنم، اما به نظر می‌آید که اکنون این کار را انجام می‌دهیم.

پمپئو که به نظر می رسد از مذاکره بر سر احیای برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) بسیار خجین و ناراضی است، مدعی شد: است میلیاردها دلار به ایران بدهیم، پولی که علیه دوستان و متحدان ما در دریا، حاشیه خلیج فارس (فارس) و اسرائیل ننه می‌شود و در نهایت آمریکا را به ی‌ر می‌اندازد.

پمپئو در ادامه ادعاهای واهی و تکراری خود گفت: واقعاً یک فاجعه خواهد بود، فاجعه بار است که به توافقی برگردیم که باراک اوباما رئیس جمهوری وقت آمریکا در سال 2015 آن را امضا کرد.

وزیر امورخارجه دولت ترامپ در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه “مخالفان توافق هستهای با ایران از تیم مخالفت کننده آمریکا جدا شده اند و این خبر خوبی برای واشنگتن نیست، چرا که نمی توانم جلوی وجودی شود که ایران را گرفت، مدعی شد: این، خبر بیوبی نیست.

به گزارش ایسنا، رئیس جمهور رئیس جمهور پیشین آمریکا که همیشه از مخالفان برجام بود در سال 2018 با نقض گزارشات اعلام کرد که این توافق را به طور یکجانبه انجام داده و تحریم ها علیه ایران را بازگرداند.

اکنون در حال حاضر وزیر امورخارجه دولت او اعلام کرده است که برجام را فاجعه آمیز می خواند که بسیاری از مقامات کنونی و پیشین آمریکا و به ویژه رژیم غذایی اذعان دارند که خروج از توافق وجود دارد که یک اشتباه بزرگ و راهبردی است که هیچ نتیجه ای در بر نداشته باشد. .

این ادعا در حالی است که از سوی وزیر امورخارجه پیشین آمریکا تکرار می‌شود که دور هشتم مذاکرات وین از روز شنبه به مدت یک هفته انجام می‌شود و به پایتخت‌های خو بازگشته و تا مهم‌ترین نیازها برای تصمیم‌گیری و اساسی را می‌پذیرند.

این وقفه چند روزه در حالی است که روند گفتگوها نسبت به یک ماه گذشته پیشرفت قابل توجهی است و طرفها باید توجه داشته باشند از متن توافق بازگشت به برجام را پیش ببرند و از اختلافات مهم و کلیدی باکهند.

یکی از عوامل پیشرفت قابل توجه در بحث در دور هشتم نسبت به دور هشتم این است که طرف های اروپایی برجام از کشاندن بحث های مذاکره به فضای رسانه ها خودداری کرده اند و می توانند تا حد زیادی از حاشیه سازی ها پیش برود.

به گفته ی . . . .

[ad_2]

Heidi Avery

پنکه تی وی جنرال. کارآفرین. پیشگام زامبی مغرور. تحلیلگر. خالق شیطانی متعصب توییتر.

تماس با ما