چالش افزایش فشار مالیاتی

[ad_1]

روآرو- به گفته رئیس گمرک، دولت برنامه ریزی برای افزایش درآمدهای مالیاتی مورد انتظار در یودجه را در سال گذشته آغاز کرده است و در دو ماه و نیم گذشته بیش از 2 میلیون مودی توسط دستگاه های کارت خوان بانکی راه اندازی شده است. تنظیم.

به گزارش فرارو، داوود منظور، مدیرکل گمرک گفت: بر اساس بررسی های انجام شده، 70 درصد کاندیداهای مودی در مدت 2.5 ماه معاف از مالیات و معاف از مالیات هستند، حدود 2. میلیون مودیان جدید شناسایی شده اند. تنها در ماه دسامبر، یک میلیون مد روز جدید را شناسایی کردیم که به موقعیت های بانکی مراجعه می کردند. تعداد مودیان ثبت شده در سامانه مالیاتی و رعایت ماده 100 قانون مالیات های مستقیم 3 میلیون و 200 هزار نفر بوده است.

در مقابل، قانون جدید مالیات بر ارزش افزوده از روز دوشنبه اجرایی شد. در همین راستا قانون مالیات (مالیات بر ارزش افزوده) در سال 1387 در مرحله آزمایشی تصویب شد و هر ساله تا زمانی که در بودجه سال قبل تا مهرماه آن سال اعمال شود، تجدید نظر شد، اما در آبان ماه 1399 تصویب و لازم الاجرا شد. لایحه قانون اصلاح و دائمی شدن آن به مدت یک سال توسط شورای مشورتی اسلامی تمدید شد. متعاقبا قانون مالیات بر ارزش افزوده دائمی در اوایل خرداد ماه سال جاری تصویب و در تیرماه به رئیس جمهور ابلاغ شد که طبق اعلام سازمان مالیاتی از روز دوشنبه اجرایی شده است.

افزایش فشارهای مالیاتی؛  قصد دولت برای افزایش مالیاتدولت نباید مردم را برای پرداخت مالیات تحت فشار قرار دهد
مرتضی عزتی متخصص مسائل اقتصادی است با فرارو صحبت کن وی با اشاره به اینکه دولت در نهایت چه مالیات هایی را به مردم می پردازد، گفت: اصولاً فلسفه اداره مالیات مبلغی است که دولت باید بتواند بهتر از آن مالیات بگیرد. خدمات مردمی.» اگر پول در دست مردم باشد، این خدمات بی کیفیت می شود، اما در بیشتر موارد رویکرد این است که دولت فقط به امور مالی نگاه می کند تا بتواند هزینه ها را بازپرداخت کند.

وی افزود: در خصوص سیاست جدید مالیاتی دولت، مدل مالیاتی 2 میلیونی جدید تعیین شده است، کارتخوان باید گفت که کل مبلغی که از طریق دستگاه کارتخوان به حساب افراد واریز می شود، درآمد محسوب نمی شود. با توجه به این موضوع، دولت باید در نظر داشته باشد که در اکثر موارد این تسهیلات به صورت اوراق مرابحه یا وام برای خرید کالا پرداخت می شود و مردم برای دریافت این کارت مرابحه و این میزان وجه نقد به سراغ دستگاه های کارتخوان می روند. ، با چنین فرآیندی، دارنده کارت باید هرگونه مالیاتی را بابت مبلغ واریز شده روی کارت خود بپردازد، بنابراین باید برای این وضعیت چاره اندیشی کرد.

وی گفت: «اما اگر درآمد از طریق کارت به خوبی تعریف شود، اجتناب مالیاتی اجتناب‌ناپذیر است.» اما اگر دولت بتواند از مکانیسم‌های مدیریتی موجود برای تعیین درآمد به درستی استفاده کند، می‌تواند این کار را انجام دهد. خب، و… درآمدها و وزش باد شدید با این سازوکار به دام می‌افتد، مالیات‌ها کاهش می‌یابد، لازم به ذکر است با تعیین میزان مالیات‌ها، دولت نمی‌تواند به افزایش ۶۲ درصدی درآمد مالیاتی مورد انتظار در سال آینده دست یابد. بودجه.

عزتی با بیان اینکه افزایش درآمد مالیاتی بار مالیاتی مردم را افزایش می دهد، گفت: تا زمانی که اقتصاد کشور در شوک است، دولت نمی تواند افزایش مالیات را محاسبه کند. از آنجایی که دولت به دنبال افزایش فشار بر بخش تولیدی کشور برای افزایش درآمدهای مالیاتی، مرگ و میر خود به خود و آسیب به جمع آوری درآمدهای آتی است، بنابراین تا زمانی که تولید کشور به صورت عددی افزایش پیدا نکند، نمی توان درآمد مالیاتی را افزایش داد.

وی افزود: در چند سال اخیر با وجود تحریم‌ها و تشدید بحران کرونا، بسیاری از بنگاه‌ها به خواب رفته‌اند و اکثر تولیدکنندگان با حداقل ظرفیت کار می‌کنند که در این صورت دولت نمی‌تواند از مردم انتظار داشته باشد و تولیدکنندگان باید مالیات را افزایش دهند. و مالیات بپردازید، زیرا به افراد بیشتری نیاز است.»

[ad_2]

Reece Bryant

ایجاد کننده. شیطون عاشق تلویزیون حل کننده مشکلات مادام العمر نویسنده. تحلیلگر. نینجا فرهنگ پاپ. عاشق اینترنت معتبر. کاوشگر کل کارآفرین لاعلاج

تماس با ما