چه کسی تقویت بدن زنان را منع می کند؟

[ad_1]

خبر ممنوعیت حضور بانوان در ورزش های آکروباتیک و آکروباتیک به سوژه داغ ورزش کشور تبدیل شده است.

به گزارش شرق، بانوان ایرانی پس از سال ها انتظار، مجوز فعالیت در رشته های محدودی را در زیر مجموعه فدراسیون دوومیدانی دریافت کردند که اکنون در فعالیت های مشکوکی منحل شده است. این مجوز ابتدا توسط اداره ورزش و جوانان استان اصفهان صادر شد.

خبرگزاری ایسنا دو روز پیش با انتشار سندی مدعی شد زنان اصفهانی در رشته‌های پاورلیفتینگ و بوکس مجاز نیستند. این سند به نامه رئیس اداره ورزش و جوانان استان اصفهان به رئیس کمیته ژیمناستیک و دوومیدانی استان اشاره دارد. در این نامه آمده است: با توجه به عدم مجوز کتبی در خصوص فعالیت فدراسیون ژیمناستیک بانوان در هر رشته ورزشی، هرگونه فعالیت بانوان از قبیل برگزاری مسابقات، اردوهای آموزشی و مجوزهای آموزشی و آموزشی تا اطلاع ثانوی غیرقانونی است. .

پس از انتشار این خبر عکس هایی از رئیس اداره ورزش و جوانان استان اصفهان در شبکه های اجتماعی و سایر شبکه های اجتماعی منتشر شد تا بازتابی منفی بر عملکرد مسئولین داشته باشد.سیاست و ورزش استان. . با این حال، سرکوب ورزش بانوان در استان طی یکی دو سال اخیر، فعالیت‌هایی مانند دوچرخه‌سواری و صخره‌نوردی را ممنوع کرده است، طبیعی است که آناتومی رخ دهد. انتقاد منفی از اداره کل ورزش استان اصفهان؛ اگرچه مچ دست و پاورلیفتینگ رسما مجاز هستند و نباید ممنوع شوند. بنابراین در ابتدا بسیاری استنباط می کنند که تصمیم به تعطیلی بدنسازی بانوان اصفهانی خودجوش و ولایی بوده است. به خصوص از آنجایی که اتحادیه بدنه را به عنوان حامی اصلی این ورزش ایجاد کرد، همچنین موضعی آرام گرفت و در مورد آن اظهار نظر نکرد.

اما ساعتی بعد جنجال بر سر مخالفت زنان اصفهانی با کشتی و پاورلیفتینگ تا جایی پیش رفت که وزارت ورزش و جوانان هم به آن پیوست; مریم کاظمی پور معاون زن این وزارتخانه مجبور به واکنش شد. بدیهی است که اداره ورزش و جوانان استان اسلامی بر اساس دستور وزارت ورزش، ممنوعیت حضور بانوان استانی در ورزش های آکروباتیک و ایروبیک را صادر کرده است و این یک اطلاعیه سراسری است.

شما کاظمی پور به سایت وزارت ورزش و جوانان گفت: در عرض 3 ماه نخست وزیر، وزیر توسعه، ورزش و جوانان شدم، گزارشی مبنی بر حرکت برخی غیرقانونی و انضباطی زیرزمینی و رفتارهای پرخطر، متوجه شدم که آن اجازه نمی دهد سلامت زنان را به طور جدی تهدید کند و مجوزهای فعال در بخش هایی را می دهد که زنان تحت فعالیت بدنی ورزشی و بدنسازی اتحادیه فعالیت می کنند تا از زنان حمایت کنند. حریم خصوصی. در گذشته درخواست هایی برای فعالیت این رشته ها مطرح شده بود که متاسفانه روند نهایی و نهایی صدور مجوز کتبی و قطعی در شورای ورزش صورت نگرفت. از این رو، قرار شد در روزهای آتی فدراسیون ژیمناستیک مطالب مفصلی در مورد چارچوب اقدام ملی، مدیریت مصوب، اجرای مسائل فرهنگی اجتماعی، چارچوب اقدام بین المللی برای راه اندازی این حرکت ارائه کند. مراحل تصویب و اطلاع رسانی به دلیل عدم مجوز کتبی و صریح برای حرکت، مقرر شد فدراسیون ژیمناستیک و ورزش فعالیت بانوان را موقتاً متوقف کند تا پس از معاینه فنی و قنات، رشته های مجاز طبق قانون اعلام شود. و دوره های قنات. سلامت “زنان خطری برای کشور هستند، باید اقدامات قانونی از سوی مسئولان انجام شود.”

بازی عجیب با مجوز ساخت بدن زن

چرا کاسمیپو به عنوان معاون وزیر ورزش و جوانان که مدت زیادی است در این سمت حضور نداشته و تجربه ای در اداره این نوع ورزش ندارد، بلافاصله تصمیم گرفت بانوان را محروم کند. از بدنسازی و بدنسازی؟ صحبت از غیرقانونی بودن حضور زنان در این منطقه، گویی نمی دانند که مسئولان همان وزارتخانه مجوز فعالیت بر اساس قانون را صادر کرده اند.

در کمال تعجب از سال 92 بانوان در اتحادیه دو و میدانی به فعالیت های آموزشی پرداختند و بعد از 8 سال وزارتخانه اعلام کرد که هیچ مجوز کتبی در این زمینه در وزارت ورزش وجود ندارد! حتی با یک جستجوی ساده می توان دریافت که رشته مچ اندازی از سال 95 و پاورلیفتینگ از سال 95 با اطلاعیه فدراسیون دوومیدانی در قسمت بانوان مجوز گرفته است. لباس بانوان پاورلیفتینگ سال گذشته با حضور مهین فرهادی زاده معاون وزیر ورزش مشخص شد و حتی فدراسیون ژیمناستیک و دوومیدانی نیز مراسم ویژه ای برای رونمایی از آن در رسانه ها برگزار کرد.

غریبه های مسابقات ملی بوکس بانوان اعزامی به بازی های آسه آن قزاقستان در مرداد ماه امسال با مجوز کمیته ورزش های خارج از کشور مدال های طلا، نقره و برنز زیادی کسب کردند. نکته قابل توجه دیگر این است که فدراسیون ژیمناستیک و ژیمناستیک حتی در اسفندماه امسال میزبان مسابقات قهرمانی بسکتبال بانوان آسه آن بود، اما اکنون از انجام فعالیت های داخلی محروم شده اند!

این اولین باری نیست که سنگ پرانی زنان ایرانی را از کار در میدان باز می دارد و بدنسازی می کند. پیش از این در زمان تصدی فریبا محمدیان به عنوان معاون وزیر ورزش و جوانان گزارش شده بود که تعدادی از رقبا به او فشار می آورند تا کاری را که کاظمی پور انجام داد، زودتر انجام دهد. اما از آنجایی که محمدیان در ورزش و آموزش مهارت داشت و همیشه سعی می کرد بسیاری از تابوها را در ورزش بانوان بشکند، مقاومت کرد. او در رشته بدنسازی و پرورش اندام گام های بلندی برای بانوان برداشته است. به این ترتیب ارتباط فدراسیون ژیمناستیک با فدراسیون ژیمناستیک و فدراسیون ژیمناستیک برقرار شد تا بخشی از برنامه ها و مسابقات مرتبط با سلامت بانوان فدراسیون را دنبال کند.

شرق روز گذشته برای اطلاع بیشتر از بیانیه وزارت ورزش و جوانان برای نمایندگان استان های سراسر کشور به سراغ نسرین شاه محمدیان، نایب رئیس فدراسیون ورزش و ژیمناستیک رفت. وی گفت: ما از نامه ارسالی به استان اطلاعی نداریم. منطقی است که وزارت ورزش و جوانان قبل از انجام این کار با ما جلسه ای برگزار کند. با این حال، اتفاقاتی که افتاده هنوز برای اتحادیه مبهم است. ما در تلاش هستیم تا در اسرع وقت با مقامات وزارتخانه ملاقات کرده و علت آن را جویا شویم. برای فردا صبح وقت داریم. بعد از این جلسه نتیجه جلسه را به اطلاع مردم خواهیم رساند.»

شاه محمدیان در پاسخ به سوال شرق مبنی بر اینکه اظهارات کاظمی پور با آنچه که وی فعالیت هشت ساله بانوان در سالن غیرقانونی با وجود مجوز رسمی از وزارت ورزش می نامد مغایرت دارد، افزود: خیر، به هیچ عنوان، مسابقات ملی بوکس در خارج از کشور فعال بوده و همه اخبار رسانه ای شده است. آیا اتحادیه می تواند غیرقانونی عمل کند؟ هرچند اخیراً در دوره مدیریت مهین فرهادی زاد اجازه ورزش در سالن را به ما دادند، اما هیچگاه به طور رسمی شروع به فعالیت نکردیم؛ «چون نیاز به قانونی داشت. مجوز.”

نیاز به شفافیت

طبیعی است که در برخی موارد موانعی برای فعالیت بانوان ایرانی در عرصه ورزش وجود دارد و تاکنون نمونه های زیادی دیده شده است. فعالیت زنان بدنساز مانند سال گذشته به شبکه های مجازی سرایت کرد و انتشار عکس های آنها با واکنش مسئولان اتحادیه مواجه شد. پس از این حادثه افرادی که عکس های افشاگرانه خود را در سالن های ورزشی در شبکه مجازی منتشر می کردند، دستگیر و به مراجع قضایی معرفی شدند. پس از این اتفاق ناصر پورعلی فرد، رئیس فدراسیون ژیمناستیک و دوومیدانی در نامه ای به فدراسیون جهانی از آنها خواست تا از حضور هر بانوی ایرانی در مسابقات قهرمانی آسیا و جهان جلوگیری کنند.

به همین دلیل، شورای جهانی تصویب کرده است که هر زنی که پاسپورت ایرانی داشته باشد، حق شرکت در مسابقات آکروباتیک را نخواهد داشت. رئیس فدراسیون ژیمناستیک به دلیل حواشی آن زمان از تسمه های سخت استفاده کرد و زنان را موقتاً از فعالیت در این رشته منع کرد. با گذشت زمان و فروکش هجوم صنفی، پورعلی فرد به تلاش های خود برای اخذ مجوز برای اجرای پاور لیفت بانوان ادامه داد که در نهایت لغو شد.

اما باورش سخت است که در یک آرامش بی نهایت و از همه مهمتر مشکل دلبستگی حل شد و همه چیز طبق قوانین خود پیش رفت، وزارت ورزش و جوانان دستور تعطیلی ناگهانی داد. از ورزش. اما اگر در این مسیر مشکلی وجود دارد، کسانی که شفاف هستند باید اقدامات اصلاحی انجام دهند. نه اینکه صورت مشکل را به یکباره از بین ببریم. کشتی مچ اندازی رشته ای است که تهدید فیزیکی ورزشکار یا نوعی مدیریت نیست. پاورلیفتینگ که در واقع وزنه برداری است. بنابراین در این مواقع نمی توان این حوزه را نقد کرد. زیرا اگر برای این نیست، باید به وزنه برداری زن دستور داد.

این در حالی است که به گفته معاون وزیر امور خارجه، این وزارتخانه بیشتر به دنبال پاسخگویی به مطالبات بانوان علاقمند به ورزش است تا حل مشکل آکروباتیک بانوان ایرانی. کاظمی پور آمار ورزشی غنی ندارد; بیوگرافی مختصری از تنها آزاردهنده نایب رئیس فدراسیون تیراندازی با کمان است. مرضیه اکبرآبادی معاون زنان این وزارتخانه بود. اکبرآبادی مدیری است که همواره به سرسختی در ورزش بانوان شهره بوده است. با این حال باید منتظر ماند و دید نتیجه جلسه فردای فدراسیون دوومیدانی و وزارتخانه ها چه خواهد شد.

[ad_2]

Kellen Odom

مدافع رسانه های اجتماعی گیک غذا. کاوشگر. علاقه مندان به تلویزیون پیشگام بیکن افراطی. کل نینجا اینترنت. تنظیم کننده.

تماس با ما