چه کسی پشت چین است؟

[ad_1]

در سال 2012، زمانی که شی جین پینگ توسط رهبر ارشد حزب کمونیست چین (CPC) منصوب شد، فارغ التحصیل اقتصاد از دانشگاه هاروارد وارد عرصه سیاسی حزب حاکم چین شد. لیو هی همکلاسی و دوست صمیمی شی جین پینگ در دبیرستان پکن در اوایل دهه 1960 بود.

لیو، متولد ژانویه 1952، از دانشگاه رنمین در پکن در رشته اقتصاد صنعتی فارغ التحصیل شد و سپس در دانشگاه استونهال تحصیل کرد و در آنجا مدرک کارشناسی ارشد مدیریت دولتی را از دانشگاه هاروارد گرفت.

هی شروع سیاسی خوبی در کنار شی دارد، و به عنوان یک مذاکره کننده سیاسی ارشد چینی در تجارت با ایالات متحده، اعتماد بسیاری از رهبران حزب کمونیست چین را به دست آورده است. در دنیای پرشتاب امروزی، و در کشوری که با تکان دادن سر یا اشک‌هایتان، رئیس‌جمهور می‌تواند زندگی یک رئیس را ناخوشایند کند، او می‌تواند موضعی بسیار نزدیک، بسیار آرام داشته باشد. رئیس جمهور فعلی چین بارها او را “شخصی” بسیار مهم خوانده است.

در ماه مه 2018، لیو به عنوان مذاکره کننده تجاری جنگ تجاری چین و آمریکا منصوب شد و در اوایل اکتبر 2019، لیو یک توافق تجاری اولیه با شرکای آمریکایی مذاکره کرد. در دوران ریاست جمهوری دونالد ترامپ در ایالات متحده، او مذاکرات تجاری پکن و واشنگتن را رهبری می کرد و مقامات پکن گفتند تاکتیک های او شدت اختلاف تجاری با ترامپ را کاهش داد.

بر اساس توافق انجام شده در آن زمان، جنگ تعرفه ای آمریکا و چین تا حدی کاهش یافت، اما کالاهای چینی همچنان 360 میلیارد دلار مالیات داشتند و دولت پکن پیروزی در تعرفه را یک پیروزی تلقی کرد.

لیو علاوه بر خدمت در دفتر سیاسی حزب کمونیست چین و مشاور شی جین پینگ، عضو کمیته مرکزی حزب کمونیست چین، کمیته مرکزی مالی و اقتصاد حزب کمونیست چین و رئیس کمیسیون نیز می باشد. نقش مثبت هی در مذاکرات تجاری با واشنگتن باعث شده است که مقامات حزب کمونیست چین علاوه بر انتصاب به عنوان معاون نخست وزیر، او را رئیس کمیسیون ثبات و توسعه مالی بدانند. او مقالاتی در زمینه اقتصاد کلان، سیاست توسعه صنعتی و اقتصادی چین و نظریه های جدید اقتصادی و صنعت اطلاعات در وب سایت دولت چین و تعدادی از رسانه های خارجی منتشر کرد.

از ابتدای سال 2013، لیو رسماً به عنوان مشاور شی منصوب شد. در مورد تعدادی از ابتکارات اقتصادی مشاوره دهید و یکی از معماران برجسته سیاست اقتصادی چین در دهه گذشته در نظر گرفته شوید. وی همچنین در مجمع جهانی اقتصاد 2018 در داووس در کمیته مرکزی حزب کمونیست چین سخنرانی کرد. علیرغم مسئولیت های زیادی که شی و حزب حاکم کمونیست چین به لیو داده اند، بی وقفه کار کرده است، از جمله کمیسیون برنامه ریزی ملی، مرکز اطلاعات دولت و مرکز تحقیق و توسعه. مجلس ایالتی.

ویرایشگر بزرگ اصلاحات

هاروارد جزئیات بیشتری درباره لیو و نقش او در دولت کمونیستی چین منتشر کرد. لیو مهمترین سیاستگذار اقتصادی پکن برای بیش از یک دهه بوده است.اقتصاددان و مشاور. لیو، مشاور مورد اعتماد رئیس جمهور سابق چین هو جین تائو در بحران مالی جهانی 2008، قبل از پیوستن به حزب کمونیست چین است. از زمانی که شی جین پینگ در سال 2012 رهبر حزب کمونیست چین و رئیس جمهوری خلق چین شد، او به عنوان یک چهره سیاست اقتصادی در ایالات متحده آمریکا را ترک کرد و جهت گیری سیاست ها را به کمیته دائمی مجلس ملی تعیین کرد. بخش سیاسی حزب کمونیست چین و اغلب در مطبوعات به عنوان “معمار اصلی” اقتصاد چین شناخته می شود.

برنامه شخصی لیو که در نوامبر 2013 اعلام شد، برنامه شخصی لیو نیز هست. در اجلاس سران ایالات متحده و چین در Sunland، لیو با شی برای دیدار با رئیس جمهور ایالات متحده لیکا باراک اوباما ملاقات کرد. لیو مانند دیگر شورشیان حزب کمونیست دوره کارآموزی داشت و با سیاست و اقتصاد قدرت آشنا بود. او در زمانی وارد ساختار قدرت حزب کمونیست چین شد که مجبور بود چیزهای زیادی در مورد دیدگاه‌های خود بیاموزد. ایالت ها. .

لیو در شماره ای در سال 2012 دو بحران بزرگ سال 1929 را با افسردگی مقایسه کرد.بحران مالی 2008 و راه حل هایی برای جلوگیری از تکرار آن پیشنهاد کرد. این مطالعه در اوایل سال 2008 در مورد بحران مالی در شرق آسیا انجام شد و در تابستان 2012 در چین منتشر شد. انتشار این مقاله مفصل نام او را بیش از پیش بر سر زبان ها انداخت. به گفته لیو، هدف این مقاله درک رویدادهای گذشته به منظور «غلبه بر بحران مالی کنونی به صورت ایمن و با کمترین هزینه و پاسخگویی فعالانه به چالش‌های مشابه با یادگیری تاریخ» است. لیو تا حد زیادی از سیاست ها و انتخاب های مقامات چینی پس از بحران مالی 2008 حمایت کرد.

بیشتر این سیاست‌ها توسط خود لیو انجام شد و استراتژی او به اقتصاد چین آسیب رسانده است. او در نظرات خود در مورد بحران مالی 2008 و همچنین مقالات دیگر، فهرست مفصلی از گذشته و سرنخ های عاقلانه برای آینده ارائه کرد.

واقعیت تلخ این است که از زمان بحران مالی 2008، تقریباً 40 درصد از کل رشد اقتصادی جهانی در یک کشور اتفاق افتاده است. چین. موفقیت این موفقیت برای چین اتفاق می افتد که تنها 15 درصد از جمعیت جهان و کمتر از 20 درصد از اقتصاد جهان را تشکیل می دهد. این رشد غیرقابل پیش بینی نتیجه رویکرد لیو به حزب کمونیست چین به عنوان مرد پشت سر اقتصاد چین است. بحران مالی جهانی در سال 2008 برای هر کشوری فاجعه بود، اما لیو بعدها نامی برای خود دست و پا کرد.این بحران به ظهور حزب کمونیست چین سرعت بخشید.

[ad_2]

Aron Trujillo

نرد اینترنتی. ارتباط دوستانه مبشر قهوه. متخصص موسیقی بسیار متواضعانه. مدافع تلویزیون آماتور

تماس با ما