تیایاتی درباره مو که نباید باور کرد

[ad_1]

یک متخصص پوست، مو و زیبایی گفت: شایعات زیادی درباره مو و نحوه نگاه داشتن آن در فرم و حالت مناسب وجود دارند که از آنها صحت دارند و در برخی موارد، حتی سلامت موها را تحت تاثیر قرار می دهند.

به گزارش ایسنا، رضا میکائیلی با اشاره به این که شایعات زیادی در مورد مو و نحوه نگهداری از آن وجود دارد، اظهار کرد: برخی فکر می کنند که خفیفتر سریعتر رشد کنند، زیرا اگر کمتر از شامپو، نرم کننده و ناظر اینها استفاده شود، احتمال می رود. آسیبدیدن موها به کمترین می رسد که این شایعه صحت ندارد و نباید به امید آن تعداد دفعات حمام را کم کنید چراکه با این کار چربیتان و درهمتافته خواهند شد و بوی ناخوشایندی میگیرند.

وی ادامه داد: کندن سفید باعث رشد بیشتر آنها می شود شایعه دیگری است که احتمالاً به گوش شما هم خورده است، اما باید بدانید که صحت ندارد و کندن سفید سفید، یا بهاصطلاح از ریشه درآوردن آنها، باعث رویش بیشتر سفید می شود. رنگ موها با کندن آن‌ها تغییر نمی‌کند.

میکائیلی افزود: به هر حال متخصصان توصیه می کنند این کار را انجام دهند، زیرا وقتی تار مویی را از ریشه درمی آورد، فولیکول مو و پوست سر را تحت فشار قرار می دهد که در پی این فشار وارد می شود، ممکن است تار مویی که بهجای تار مویی کنده شود. ز زمخت شود و نرمی و لطافت موردنظر را نداشته باشد.

این متخصص پوست، مو و زیبایی عنوان کرد: قاعدتا برای این که باید نشسته بر تار مو را پاک کنیم، باید طی روندهای منظم موها را با شامپو بشوییم، اما متأسفانه خیلی از کسانی که از چربی دارند، در انجام این کار زیادهروی می کنند و دلیل می کنند. اکن کار آن‌ها این باور غلط است که به مرور زمان موها کم خواهد شد.

وی تصریح کرد: میزان غدد که در پوست سر می‌شود و موها را چرب می‌کند، با میزان پاکسازی بهکمک سولفات موجود در شامپو قابل‌قایسه نیست، اگر در شستن موی چرب با شامپو زیادهروی کنید، برای جبران ازدست‌رفته در پوست سر غدد بیشتری کنید. شحرشح خواهد شد و ریتم طبیعی است که این غدد را به یخم می‌خورد و نتیجه آن این است که به مرور زمان تارهای مو ظریف و ننده می‌شوند و پوست سر به آن می‌رسند.

میکائیلی ادامه داد: این باور که دارای زمخت و مجعد فقط مختص رنگینپوست است، نیز یک باور اشتباه است، چراکه زمختی موها ارتباطی با رنگ پوست ندارد و این موضوع زنان تا حدود زیادی به ارتباط ژنتیکی دارد.

این متخصص پوست، مو و زیبایی مشخص کرد: همه زنان، بدون رنگ پوست، ممکن است پوست زمخت، درهمتافته، گره خورده و نظایر اینها باشد، به موها با استفاده از محصولات مناسب برای این دسته از زنان ویژه ویژه بپردازید. دارد گون اگر این کار را نکند، ر زر از دیگران در معرض مشکلاتی مانند ظرافت و نندگی بیش‌از تد تارهای مو و خشکی استست روی قرار می‌گیرند.

وی افزود: چیدن نوک موها، هر چهار تا شش هفته یک بار، ایده بدی نیست و نمی‌تواند غذای دیگری را از موها و معضلاتی مانند آن داشته باشد، اما باعث رشد سریعتر موها نمی‌شود و این اظهار نظر نیز شایع‌های بیاساس است، اما چیدن نوک موها باعث می‌شود. . . . .

میکائیلی تصریح کرد: رواج این شایعه که شامپوها بعد از مدتی کارآیی خود را از دست می دهند، ریشه در این باور غلط دارد که پس از استفاده از شوینده های بخصوص در بلندمدت، کارایی را از دست می دهد، چون موها به آن عادت می کنند و دیگر اثر اولیه دارند. را نمی خواست اما این اظهارنظر هیچ پشتوانه قابل‌اتکایی ندارد.

ی تخصصوودداشتن به استقامت بیشتر موهای زمخت و فرخطراتی در پی خواهد داشت. ث میلاً ممکن است با این بهانه، راحت تر با حرارت دادن به موها یا امتحان کردن تکنیک های مختلف فرم دهی به موها دریافت کنید. کهال‌آنکه مو‌های شما ظریف و ننده هستند و با انجام این کارها احتمال آسیب‌دیدنشان، در مقایسه با موهای شما، اف، ر خواهند بو.

وی با اشاره به اینکه باور عموم مردم بیشتر ترکیبات خوراکی های خام را دارند که باید و شاید جذب تارهای مو نمی توانند و به عمق ساقه موها نفوذ نمی کنند، بنابراین اثر مثبت دائمی بر سلامت مو نخواهند داشت. . . . . .

میکائیلی بیان کرد: کفی که هنگام استفاده از شامپو درست می شود در حقیقت یکی از فرآورده های جانبی پاک کننده های تند و ناملایمی است که در شامپوهای حاوی سولفات وجود دارد، این فرآورده ها می توانند روغن های طبیعی و سالم و همچنین مواد مغذی موجود در موها را از بین ببرند و در آنها وجود داشته باشد. بلندمدت ناگواری بر سلامت مو داشته باشند.

این متخصص پوست، مو و زیبایی افزود: شانهزدن بیش از حد موها کار دیگری است که آرایشگرهای حرفهای انجام شده آنرا توصیه نمی کنند، زیرا به آنها این کار در بلندمدت به کوتیکولهای موها آسیب می رساند، به توصیه آنها بهتر است که موها را محدود کنند. درهم‌تافته و گره‌خورده‌اند، در غیر این صورت نیازی به شانه‌زدن نیست.

وی ادامه داد: شاید در نگاه اول خشکشدن موها در معرض هوای آزاد، در مقایسه با سشوارکشیدن، به نظرتان آسیبرسان بیاید، اما نتایج یکی از پژوهشهای صورت گرفته دراینباره خلاف این نظر را اثبات می کند، وقتی موها خیس هستند، تارهای مو کمی حجیمتر خواهند شد. و چهرچه برای مدت‌زمان طولانی‌تری خیس بمانند، معلم‌های ظریف و ننده‌های که ‌هار‌های مو. در نتیجه احتمال آسیب‌دیدن مو‌ها نیز بیشتر می‌شود.

میکائیلی ادامه داد: شایعات بسیار درباره مو و سلامت آن ها هستند که نباید باور کرد، این شایعات نهتنها را در قالب و حالت ایدئال کمکی نمی کنند، بلکه در بیشتر نتیجه عکس دارند و موها را در معرض آسیب قرار می دهند و می دهند.

[ad_2]

Mckenzie Elliott

عاشق عمومی قهوه. مزاحم خشمگینانه فروتن. Wannabe tv متعصب. حرفه ای موسیقی آزاد. بت نوجوان آینده.

تماس با ما