«ژیولوژی بدن» چگونه شهر‌های ما را دگرگون می‌کند!

[ad_1]

-رارو- استفاده روزانه از استارهای بیولوژیکی برای ننگی گیری، در سالهای متوالی بسیار شاب می شود. مما ممکن است نزدیک به یک هاده «ایریانی» در «بلب» یک انلان شهر زندگی کنید. . . . . . استفاده از این گونه استاره‌ها نشان دهنده طبیعت یرایی نهفته در تفکر ما درباره شهر است.

به گزارش فرارو ، از نظر تاریخی، این طرز تفکر به ما کمک کرده تا با مشکلات پیچیده شهری دست و پنجه نرم کنیم. . . . . . تغییرات، و هوایی، مانند گرمای شدید، شیالشی مستقیم برای شهرها ایجاد می‌کند. علاوه بر این، تغییرات، و هوایی مردم را وادار می کند که از مناطق روستایی به شهرها نقل مکان کند، که آن مم نیز زیرساخت ها باشد. بنابراین بیایید ببینید که چگونه ایده‌های بیولوژیکی می‌توان شهرها را به بازتعریف آن‌ها تبدیل کرد که در برابر این چالش‌ها قرار دارند.

هر مثل یک !دن!

در طول قرن‌های، و ۱۸ میلادی، درک گردش خون و سایر عملکردهای بدن کشف شد. این دانش الهام بخش بالب توجهی برای زندگی شهری شد چراکه در آن اجزای شهری، می توانم تصویر زیر ، دید شهری مهندس ارتش ایتالیایی فرانچسکو دی جورجیو مارتینی (۱۴۳۹-۱۵۰۱) را نشان می‌دهد.

«ژیولوژی بدن» چگونه شهر‌های ما را دگرگون می‌کند!

او بر این باور بود که شهرها باید از مرکز حکومت که در «»ر» قرار دارد، هدایت شوند. . . . . . بر اساس تفکر دی جورجیو مارتینی، معبدی باید در «بلب»

یرهای بی‌شماری در دوران قرون وسطایی و رنسانس ساخته شد که اساس آن یک ارگ روی یک تپه دود بود. اما این نوع شهر یری در قرن زم زمانی به اوج خود رسید که شهرساز فرانسوی-سوئیسی معروف به لوکوربوزیه شه یر با یکر با یکر این ایده، الهام پایتخت‌های مانند برازیلیا (برزیل) و چندیگار (یتختایتخت ایالتی در شمال نند) بود.

. . . . نقشی که در تصویر زیر نشان داده شده است، پیر روسو، معمار مشهور، شهر نانت فرانسه را با مرکزی طراحی کرد که به عنوان «قلب» عمل مینمود و کالاها و افراد را به سایر نقاط «پمپاژ» میکرد.

«ژیولوژی بدن» چگونه شهر‌های ما را دگرگون می‌کند!

من ننن تفکر بیولوژیکی و علمی می‌تواند شکاف‌های اجتماعی را تقویت کند. به ونوان مثال، در طول طاعون قرن هفدهم در فلورانس و رم، مناطق فقیرنشین، اندام پستی در نظر گرفته می‌شوند که عثاعث جذب و می‌شوند. در نتیجه آن‌ها در بیمارستان‌های دور از ر حبس، حرکتی که پزشکی در آن زمان انجام شد

سلول های شهر

سلول های علمی بعداً به طور گسترده ای از تشابه شهری را در قرن بیستم ایجاد کرد. . . . . . “شما اهل کجا هستید؟”

«ژیولوژی بدن» چگونه شهر‌های ما را دگرگون می‌کند!

یرا معمار مشهور فنلاندی-آمریکایی، الیل سارینن نیز جوامع سالم مشابه سلولهای سالم بودند، اما این تفکر یک طرف دیگر. عتقارین ساکن مناطق فقیر در شهرها را می‌توان با روشی مشابه سرطان درمان کرد. ابن باور معنی می‌دهد که «اِیریدن» و انتقال آن‌ها به خارج از مرکز شهر، ی‌ت می‌توانم مرکز را «مجدداً احیا» ر. بن باور باعث شد قاعدتاً فقیر و نژادی بار سنگین این تفکر را متحمل شوند.

طبیعت گرایی شهری جدید

شهدان مشهور، جفری وست در کتابی که در سال ۲۰۱۷ منتشر شد، پیشنهاد می‌کند که قوانین پنهان بر چرخه زندگی گیاهان حیاب باد باد باد. تفکری نشان می‌دهد که چگونه طبیعت گرایی در برنامه ریزی شهری قرن بیست، یکم با نفوذ باقی می‌ماند. یرای مثال‌های بیشتر، می‌توان به مفهوم «شهر هوشمند» نگاه کرد، که در آن عملکرد را در دم دمینه‌هایی مانند جریان‌های حمل می‌کنیم. ز گ رایی می‌توانم برای «شوشمندتر کردن»

. . . . . به ش یتویتن، شهرها باید نه از مواد، بلکه از محصولات یک اکوسیستم محلی پایدار می شوند. ا من ممکن است به این معنی باشد که ابتدا یک درخت بومی را پرورش دهید و سپس ساختمانی در اطراف نبسازید. ایده شویتن منعکس ننده‌های باستانی در شهر‌هایی مانند شهر صنعا در ایمان است. .ایی که ساختمانهای مرتفع از آجر گلی ساخته شده اند که ماده‌ای پایدار و مناسب برای، و هوای مرم شهر منطقه می‌شود. یویتن آن کار را فراتر می‌برد و با حذف زازندگان خرد، ظیفهاخت و ساز را به کارخانه‌ها می‌دهد.

«ژیولوژی بدن» چگونه شهر‌های ما را دگرگون می‌کند!

روی مم رفته، تفکر طبیعت گرایانه، مجموعه‌ای قدرتمند از چشم‌اندازهای شهر خوب ننه را در اختیار ما قرار می‌دهد. اما طبیعت که طبیعت رایی قرن هفدهم دو وجه ماملاً متضاد داشت، اکنون نیز چنین است. به عنوان مثال، رور شهر هوشمند نویدهای بسیاری برای مردم وجود دارد، اما چنین است که حتی چنین ایده هایی، نرها وجود دارد. . . . . . . . .. . دیدن شهر به‌عنوان یک موجود زنده، مقامات را در موقعیت بهتری برای مقابله با این بیماری از طریق مراکز شهری ر.

از: گفتگو

هرجمه: مصطفی جرفی فرارو

[ad_2]

Marisol Snow

خیلی پایین میاد کارآفرین حرفه ای. پیشگام بیکن. ادم شبکه های اجتماعی متعصب موسیقی هاردکور. پزشک اینترنت.

تماس با ما