کشف معمای شهاب سنگهای ویرانگر در حجاریهای ۱۳ هزار ساله!

[ad_1]

-رارو- حجاری های پیش از تاریخ یوبکلی تپه در جنوب ترکیه که در سال 2017 کشف شد، به باور باور به صورت نمادین حکایت از برخورد ویرانگر دنباله دار به زمین است که با توجه به قدمت این آثار در حوالی 13000 سال پیش رخ داده باشد. پژوهشگران در آن زمان، این آثار را به دوره یخبندان درایاس جوان ربط دادند که در همین دوره زمانی رخ داد، اما هیچ شواهدی در آن زمان یافت نشد، امری که اکنون به نظر می رسد در حال حاضر می شود.

به گزارش فرارو ، دانشمندان در یک اکتشاف جدید به دست شواهدی یافتند که نشان می‌دهد در حدود 1280 سال پیش، هجده سطحی که به طور کامل انجام می‌شود. اطن طوفان با طوفان آتشی رقابت می‌کند که دایناسورها را بین برد، احتمالاً ممکن است از تکه‌های یک دار ۶۲ا و حدود ۱۰۰ ناشی شود. در واقع پس از برخورد این اجرام آسمانی به ایمان، ابرهای غباری ناشی از آن سراسر جویمین را فراگرفت و باعث شد تا زم

آدریان ملوت از دانشگاه کنزاس که در سال 2018 مطالعه ای را در مورد جزئیات این رویداد فاجعه بار انجام داد، گفت: «فرضیه این است که یک دنباله دار بزرگ تکه تکه شده و تکه های آن با زمین برخورد کرده و باعث این فاجعه شده است. علائم شیمیایی مختلف مانند دی اکسید کربن، نیترات و غیره، همه نشان می دهد که 10 درصد از سطح زمین یا حدود 10 میلیون کیلومتر مربع (3.86 میلیون مایل مربع) توسط آتش سوزی های بزرگ پوشانده شده است. »

کشف معمای شهاب سنگهای ویرانگر در حجاریهای ۱۳ هزار ساله!

ایرای بررسی آتش زی‌هوزی‌ها و شوک این رویداد بزرگ، تعداد زیادی نشانگر ژئوشیمیایی و ایزوتوپی از بیش از اندازه در سراسر جهان از تحلیل‌های انجام شده روی الگوهای سطوح گردها بود که نشان می‌داد جنگل‌های کاج پیدا می‌کردند و می‌شدند تا بعد از آن‌ها جای خود را به درختان صنوبر دادند، یکی از گونه‌های متخصص در آن زمین‌های پوشیده از بایر است. بالاترین پلاتین که در سیارک ها و دنباله دارها یافت می شود و سطوح بالای گرد و غبار نیز در نمونه های مورد تجزیه و تحلیل و تحلیل ارزش ها، در کنار افزایش ذرات معلق در مشاهده هواهایی که با مقدار زیادی زیست توده در حال سوختن مرتبط است.

این تیم رویدادان کرد که در جریان این گیاهان زیادی است فرهنگ بشری نیز شرایط سختی روبرو و در نتیجه کاهش یافت. ملوت می‌گوید: «محاسبات نشان می‌دهد که این ر ر می‌تواند لایه اوزون را رَتخ کند و

این تیم تحقیقاتی فرضیه‌ای را مطرح می‌کند که ینین ضربه‌ای را زده است این نسبتاً کوتاه در سرعت سیاره، در ابتدا به دلیل تغییر جریان‌های اقیانوسی تلقی می‌شد. چندین سال است که در حال بحث نیست که آیا برخورد یک دنباله دار باعث شروع رویداد درایاس جوان شده است یا. . . . . .

کشف معمای شهاب سنگهای ویرانگر در حجاریهای ۱۳ هزار ساله!

با بررسی متقاطع این حجاری ها با شبیه سازی های کامپیوتری منظومه شمسی در آن زمان، محقق در سال 2017 پیشنهاد کردند که این حکاکی ها می توانند رفتار کنند که در حدود 10950 سال قبل از میلاد اتفاق افتاده است که تقریباً همزمان با شروع عصر یخبندان درای جوان است. این عصر یخبندان کوچک که حدود 1000 سال به طول انجامید، دورهای حیاتی برای بشریت در نظر گرفته می شود، زیرا در آن زمان و اولین تمدن های کشاورزی به وجود آمدند که به طور بالقوه در پاسخ به آب و هوای سرد جدید بود. یک دوره همچنین با انقراض ماموت پشمالو مرتبط است.

. . .. . برخورده دار یکی از فرضیه‌های اصلی است، اما بررسی‌ها نتیجه می‌دهند که از برخورد با دارها در نن زمان را نشان دهند. گروهی از دانشگاه ادینبورگ در بریتانیا می‌گویند این کنده کاری‌ها که در قدیمی‌ترین معبد شناخته‌شده جهان، گوبکلی تپه در جنوب ترکیه یافت شده، شواهد بیشتر می‌دهند که دنباله دار باعث ایجاد درایاس جوان شده است.

در حجاری‌های روی یکی از ستون‌های این مجموعه باستانی که نان «ستون رک» است. این نمادها برای مدت طولانی گروه فلک را متحیر کرده بود، اما دانشمندان در نهایت دریافتند که آنها در واقع با شکلی از نجومی مطابقت دارند و از قطعات دنباله دار را نشان می دهند که به زمین برخورد می کنند. ی‌ش ر ر جعه جعه جعه برای اینکه بفهمند آیا آن برخورد دنباله دار واقعاً اتفاق افتاده است یا نه، از مدل های کامپیوتری برای مطابقت با الگوهای ستارگان روی کرکس در یک تاریخ خاص استفاده و شواهدی که مورد بحث را در حدود 10950 قبل از میلاد مسیح پیدا کرد. همه دانش‌آموزان می‌کنند که این تاریخ را می‌توانم تا ۲۵۰ لال جلوتر یا عقب‌تر نیز باشد.

کشف معمای شهاب سنگهای ویرانگر در حجاریهای ۱۳ هزار ساله!

این آثار پیشاتاریخی بسیار شگفت انگیز از تحقیقات را به این واداشت تا با جدیت بیشتر به جستجوی آثار انجام شده در این برخورد بگردند و اکنون گروهی از تحقیقات آثاری از یک آتش سوزی در بیش از 10 درصد مساحت زمین را می توان یافت که می تواند با این برخورد آسمانی و … متعاقب آن یخبندان دوره درایاس جوان مرتبط باشد. . . . . . . . . . . آن امر زمینه رای دوره یخبندان درایاس جوان فراهم کرد که برای همیشه فرهنگ و دمدنهای ربش را دگرگون ساخت.

از: Sciencealert

هرجمه: مصطفی جرفی فرارو

[ad_2]

Kelvin Ashley

حل کننده مشکل متعصب سفر مادام العمر. بت نوجوان آینده. علاقه مندان به اینترنت آماتور.

تماس با ما