کوچکترین باتری جهان به اندازه یک دانه غبار!

[ad_1]

-رارو-دانشمندان دانشگاه فناوری کمنیتس آلمان کوچکترین باتری جهان را به یک نمونه کاربردی کاربردی ارائه کرده اند. این باتری “عملکرد ذخیره انرژی در کمتر از میلی متر مربع” را نشان می‌دهد.

به گزارش فرارو ، اندازه‌ی این باتری قابل شارژ به کوچکی یک گرد و غبار است که می‌تواند کمترین تراشه‌های کامپیوتری جهان را به حدود ده ساعت برساند. این باتری در دستگاه‌های میکروالکترونیکی کوچک مانند حسگرهای زیستی زگازگار و ایمپلنت‌های پزشکی چکوچک مورد استفاده قرار می‌گیرند.

تا به امروز میکروباتری ها یا قدرت بسیار کم تولید می کنند، یا محدودیت هایی در مورد محیط استفاده می کنند و یا به اندازه کافی کوچک نبودند، اما باتری های جدید می توانند این کاستی ها را کند کنند. سس فعلی میکروباتری‌ها با قرارگیری فیلم‌ها بر روی یک تراشه ایجاد می‌شد، این امر باعث می‌شود که سطح ذخیره‌سازی انرژی خیلی کلی باشد. برای حل این مشکل سیستم جدید شامل پیچیدن نوارهایی از همان فیلمهای مورد استفاده در میکروبهای موجود است که میتوان آنها را آزاد کرد و دوباره کویل کرد تا کشش کافی برای تامین انرژی یک کامپیوتر کوچک تولید و آزاد شود.

یاتری //
آتین تیم آلمانی هدف خود را ایجاد باتری قابل شارژی تعیین کرد که می‌توان تا ۱۰۰ میکرووات را ایجاد کرد اقن مقدار انرژی مقدار مناسبی برای اکثر استفاده‌های کامپیوتری میکروسکوپی (از جمله اندازه ر دمای هوای محیط) یم تحقیقاتی برای دستیابی تک ونولوژی باتری های جدید از همان روشی که استفاده می کنند “Swiss-roll” or “micro origami” رای ایجاد محصول سازگار با فناوری‌های تولید تراشه‌های موجود استفاده می‌شود و قادر به تولید خروجی با.

این باتری‌ها کمتر از یک میلی‌متر مربع حا کمتر چگالی انرژی ۱۰۰ میکرووات ساعت بر سانتی‌متر مربع است، اما یا این که وجود دارد. پروفسور الیور اشمیت یکی از نویسندگان این مقاله می‌گوید: «پتانسیل بهینه سازی عظیمی برای ییدیه ای است که این فناوری با در نظر گرفتن گوشی های هوشمند توسعه یافته است و رویاپردازی در خصوص خرید باتری های آیفون بعدی به این ی است. یا این حال، وان امیدوارند بت با بکارگیری این باتری‌ها در میکرو نانوحسگرها و حوزه‌هایی مانند اینتر تیک ایر تیک ایمن.

از: gizmochina

[ad_2]

Felipe Holmes

گیک تلویزیون متخصص رسانه های اجتماعی ایجاد کننده. نویسنده پرشور. نینجا سفر افراطی. کل کارآفرین معتاد به اینترنت

تماس با ما