کیهان برای دفاع از رئیسی از رادیو فردا استناد می کند!

[ad_1]

به گزارش کیهان نیوز: همزمان با تلاش‌های غرب و غرب برای ملایم‌تر کردن موضع ایران در مذاکرات، مقامات سیا اذعان دارند که افزایش درآمدهای صادراتی به ایران اعتبار بیشتری بخشیده است.

سایت رادیو فردا در این تحلیل می نویسد: «دیپلمات های ایرانی در وین امروز در یک هتل پنج ستاره سخت کار می کنند و همزمان همکارانشان در تهران به سرعت در حال گسترش برنامه هسته ای خود هستند». مقامات غربی نگران این هستند که جمهوری اسلامی در عرض چند ماه به یک ملت تبدیل شود، قدرت هسته ای.

سعید قاسمی نژاد، ضد انقلاب سرسخت و حامی علنی تحریم ها علیه ایران در تحلیلی نوشت: بخشی از جمهوری اسلامی در مذاکرات نتیجه تعدیل کل خزانه دولت است. به عنوان مثال، رسانه های ایرانی به نقل از مقامات جمهوری اسلامی گزارش دادند که صادرات غیرنفتی جمهوری اسلامی در هفت ماهه اول سال 1400 به 27 میلیارد دلار رسیده است که نسبت به سال قبل 47 درصد رشد داشته است.

درآمد صادراتی ایران مانند هر درآمد دیگری حاصل کمیت (حجم یا وزن) و قیمت است. جمهوری اسلامی از سال 2019 از انتشار منظم و دقیق جزییات مالیاتی خودداری می‌کند، اما گاه نهادها و رسانه‌ها برخی جزئیات این اطلاعات را به دلخواه منتشر می‌کنند. نگاهی به داده های منتشر شده توسط سازمان توسعه تجارت نشان می دهد که اگرچه گروه های صادراتی شاهد افزایش حجم و قیمت صادراتی هستند، اما افزایش چشمگیر درآمد ناشی از افزایش قیمت هاست.

نویسنده بی سواد این تحلیل می افزاید: نکته قابل توجه در مورد صادرات غیرنفتی این است که علیرغم نام آن همچنان به نفت و قیمت بالای آن بستگی دارد. محصولات پتروشیمی بخش مهمی از صادرات غیرنفتی جمهوری اسلامی است که قیمت آنها با قیمت نفت متفاوت است.

این گزارش نشان می دهد که صادرات گاز پتروشیمی و میعانات گازی جمهوری اسلامی در هفت ماهه نخست سال جاری حدود 14.7 میلیارد دلار یا حدود 54 درصد از کل صادرات غیرنفتی بوده است. درآمد ایران از تولید نفت و میعانات گازی در سال 1400 نسبت به مدت مشابه سال قبل 50 درصد افزایش یافت در حالی که وزن این محصولات تنها 16 درصد افزایش یافت.

بخش مهم دیگری از صادرات غیرنفتی ایران در چارچوب صنعت معدن و استخراج معادن است. در سال 1400 جمهوری اسلامی 7 میلیارد دلار در این بخش صادر کرد که حدود 26 درصد صادرات غیرنفتی ایران را به خود اختصاص داد. مواد معدنی، پتروشیمی و میعانات گازی روی هم 80 درصد از درآمد صادرات غیرنفتی ایران را تشکیل می دهند. درآمد صادراتی محصولات معدنی ایران در هفت ماهه اول سال 1400 نسبت به مدت مشابه سال قبل 110 درصد افزایش و وزن آن 15 درصد افزایش داشته است.

[ad_2]

Sadie Kirk

کارشناس فرهنگ پاپ. موسیقی نینجا. عاشق غذا. نویسنده. دوست حیوانات در همه جا. گورو معمولی بیکن.

تماس با ما