گزارش ششمین جلسه کمیته مشترک: افزایش انتقاد از طرح های حفاظتی

[ad_1]

ششمین جلسه کمیته مشترک بررسی طرح حراست با حضور اعضا و نمایندگان مرکز، کنگره پژوهشی، مرکز ملی فضای مجازی، سازمان تبلیغات و اتاق بازرگانی برگزار شد. در این نشست برخی از نمایندگان با انتقاد از طرح حمایتی، مقایسه با سایر کشورها و امکان اجرا و همچنین لزوم توجه به آسیب های این طرح و زیان کار را زیر سوال بردند.

تقی پور در ابتدای جلسه ضمن دعوت از اعضا برای پیوستن به کارگروه گفت: در جلسه بعدی نمایندگان دولت، مرکز ملی فضای مجازی و بخش خصوصی و روز سه شنبه کلیات طرح را خواهند شنید. برای حفظ حقوق کاربران فضای مجازی رای داده خواهد شد.

پس از پایان جلسه نمایندگان مرکز پژوهش های مجلس به تشریح مطالعه تطبیقی ​​و متن طرح حفاظت پرداختند.

«علی محسنیان» با اشاره به قوانین آمریکا، چین، کانادا و اتحادیه اروپا در حوزه فضای مجازی و بررسی اقدامات در این زمینه، آماری از GDPR یا آیین نامه عمومی حفاظت از داده های اتحادیه اروپا ارائه کرد. آمار ارائه شده شامل ایجاد بیش از 500000 دفتر حفاظت از داده ها در سازمان، ارائه بیش از 200000 گزارش، ثبت بیش از 94000 شکایت و جمع آوری 56 میلیون دلار برای تخلفات قانونی است.

کمیسیون برنامه ریزی حفاظت

بخش‌های دیگر سخنان وی به نیروی انتظامی در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی خارجی در ترکیه اختصاص دارد:

قانون شبکه‌های اجتماعی ترکیه بستری با بیش از یک میلیون کاربر ترک را می‌طلبد. «اگر یک ماه از اجرای این قانون گذشته باشد و نمایندگی تشکیل نشده باشد، پلتفرم مربوطه 10 میلیون لیره جریمه می‌شود. سپس دفعه بعد. در صورت عدم افتتاح نمایندگی، جریمه به 30 میلیون لیر افزایش می یابد. درصد پهنای باند و در نهایت در سه ماه اخیر 90 درصد پهنای باند محدود می شود.

این سخنرانی با اعتراض برخی نمایندگان مواجه شد. نوروزی با بیان اینکه گزارش مرکز پژوهش های مجلس باید منصفانه باشد و جنبه سیاسی نداشته باشد، گفت: موضوع نام بردن نمایندگان در ترکیه تاکنون جدی گرفته نشده و تنها یک نفر معرفی شده است.

ویس کرمی همچنین گفت: موضوع آسیب دیدن سکو باید مورد توجه قرار گیرد.

وی افزود: باید به این سوال پاسخ داده شود که اگر پلتفرم های خارجی را محدود کنیم، ضرر زیادی خواهیم داشت یا آنها؟ آیا واقعاً می توان یک نسخه بومی خوب را به صورت داخلی ارائه کرد یا اینکه ما توانایی های پلتفرم محدودی داریم؟” سرنوشت کسب و کارهایی که در این پلتفرم ها فعالیت می کنند هنوز باید در نظر گرفته شود.”

تقی پور به عنوان رئیس کمیته مشترک در پاسخ به این سوالات گفت: اعمال محدودیت برای پلتفرم ها نیاز به فناوری خاصی ندارد و می توان پهنای باند آنها را کاهش داد.

کمیسیون برنامه ریزی حفاظت

محسنیان در پاسخ به سوالی گفت: در مراحل اولیه این پروژه به دنبال بلوک نبودیم. در عوض، بحث ما یک اقدام حاکمیتی است. ما از مدلی استفاده می کنیم که در دنیا کار می کند و نیازی به رهگیری نداریم. گاهی اوقات بحث یک پلت فرم سنتی است که باید مورد حمایت قرار گیرد. گاهی اوقات بحث عدم امکان اعمال حاکمیت یک کشور بر بستری است که باید محدودیت های محدود و بهبودهای هوشمندانه داشته باشد.

باقری نیز یکی از منتقدان این موضوع بود و گفت که بحث اصلی در اینستاگرام بوده است. اگر این گروه از راه اندازی نمایندگی در ایران خودداری کرده و جریمه آن را پرداخت کنند، آیا نمونه مشابهی از اینستاگرام در کشور جایگزین این شبکه اجتماعی شده است؟

رشیدی در ادامه این نشست با بیان اینکه از بسترهای مختلف در کشور استقبال زیادی می شود، گفت:

“اول ما باید آنچه را که در reynawati sachliana دنبال می کنیم، پیدا کنیم. من احساس می کنم در مسیر اشتباهی هستیم. ما به دنبال ایجاد زیرساخت یا هدایت افراد به زیرساخت هایی هستیم که reynawati sachliana ارائه می دهیم؟ اکنون، پیام رسانی با ویژگی های IGAP بیشتر در تلگرام، چرا مردم هنوز از تلگرام استفاده می کنند؟ مرکز تحقیقات پلن Ref China و Wichita، ما شش سال پیش فیلتر کردیم.”

کمیسیون برنامه ریزی حفاظت

کلاهی نماینده بخش خصوصی و اتاق بازرگانی به زیان کسب و کار پرداخت و گفت:

کسب‌وکارها در فضای مجازی، مانند فضای واقعی، زمان و هزینه خود را صرف یافتن و یافتن مشتریان می‌کنند. بنابراین از دست دادن کسب‌وکارها در این حوزه فقط به پهنای باند نیست، بلکه انتقال آنها از یک پلتفرم به پلتفرم دیگر خطرناک است.» به نظر می‌رسد فروشگاه‌ها برای حرکت از شهری به شهر دیگر.»

در نهایت رئیس کمیته طرح مشترک حفاظت با بیان اینکه وام دادن 5 میلیارد تومانی برای رفع نیاز 40 میلیون کاربر ایرانی بی فایده است، گفت: حمایت های زیادی در این زمینه برای اطلاع رسانی افزایش می یابد. کشور را ترک نکنید.

جلسه بعدی کمیته بررسی طرح مشترک حفاظت روز دوشنبه از ساعت 19 تا 21 برگزار می شود و نمایندگان مراکز تحقیقاتی فضای مجازی پارلمانی، دولتی، ملی و خصوصی در خصوص طرح های حفاظتی اظهار نظر خواهند کرد.

[ad_2]

Patrick Hodges

کاوشگر دوستانه استاد موسیقی مغرور. درونگرای افراطی کارشناس سفر. نویسنده. متعصب غذای بی عذرخواهی

تماس با ما