یارانه 1401 کجا رفت؟

[ad_1]

میوه – در هفته های اخیر دولت اعلام کرده است که 4200 تن نقدینگی برداشت و با یارانه نقدی و کارت اعتباری به مردم بازپرداخت می کند. اما لغو ارز ترجیحی با مخالفت مجلس مواجه شده و اکنون در سال 1401 افزایش یارانه خانوارها از چهار تا 800 تن نامشخص است.

به گزارش فرارو پیش نیاز افزایش یارانه های مالی و کارت های اعتباری حذف ارز تبدیلی است. بر اساس مطالعات اخیر، دولت سیزدهم همچنان در تلاش است تا 4200 تن نقدینگی را حذف کرده و یارانه نقدی و کارت اعتباری را جایگزین آن کند.

هادی سبحانی معاون وزیر اقتصاد تایید کرد که تا پایان سال کارت های اعتباری و یارانه ای صادر می شود و از سال آینده می توانند این کارت های اعتباری و یارانه ای را تکمیل کنند.

وی معتقد است در حالی که برای حذف 4200 تن کارت اعتباری و یارانه وجود دارد اما برای اقتصاد مهم است و مهم ترین شرط حذف 4200 تن وجود کارت اعتباری و یارانه ای است.

به گفته معاون وزیر اقتصاد، مجلس تاکنون تصمیم گرفته تا بودجه 4200 تنی سال آینده را به 9 میلیارد دلار برساند. این در حالی است که دولت با صدور کارت های اعتباری و یارانه ای همچنان امیدوار است مجلس با برداشت 4200 تنی موافقت کند.

آیا تا سال 1401 یارانه افزایش می یابد؟

تا اینجا می دانیم که پیش شرط افزایش یارانه نقدی و کارت اعتباری حذف 4200 تنی است. در حال حاضر در لایحه 1401 عرضه کالاهای اساسی با نرخ ارز مناسب پیش بینی نشده است. با این حال، 00 4،200-ገንዘብ ባለ ባለ ከመ ከመ ከመ ከመ ከመ ከመ ከመ በሚቀጥለው በሚቀጥለው በሚቀጥለው በሚቀጥለው በሚቀጥለው በሚቀጥለው በሚቀጥለው በሚቀጥለው በሚቀጥለው በሚቀጥለው በሚቀጥለው በሚቀጥለው በሚቀጥለው በሚቀጥለው በሚቀጥለው በሚቀጥለው በሚቀጥለው በሚቀጥለው በሚቀጥለው በሚቀጥለው በሚቀጥለው በሚቀጥለው በሚቀጥለው በሚቀጥለው በሚቀጥለው በሚቀጥለው በሚቀጥለው በሚቀጥለው በሚቀጥለው

از سوی دیگر کمیسیون اصلاح بودجه حکم داده است که این پول باید در سال آینده پرداخت شود، اما هنوز در مجلس عوام دیده نشده است و باید در پارلمان به رای گذاشته شود.

اما در بیانیه نمایندگان مجلس آمده است که اگر دولت تا پایان سال جاری کارت های اعتباری و یارانه ای تهیه کند، آنها می توانند نظر خود را تغییر دهند.

اما در صورت موافقت مجلس با حفظ دلار 4200 تنی تا سقف 9 میلیارد دلار، بعید به نظر می رسد که دولت بتواند یارانه ها و کارت های اعتباری را افزایش دهد، در حالی که دولت دلیلی برای یارانه ندارد. شامل پرداخت حق بیمه و همچنین یارانه.

یارانه ها چقدر است؟

تخصیص فعلی 4200 تن اعلام نشده است زیرا دولت اظهار نظر در مورد افزایش یارانه ها برای تعیین ارز ترجیحی را متوقف کرده است. محسن رضایی پیش از این گفته بود که این خانواده چهار نفره در سال آینده 800 هزار تن یارانه نقدی و کارت اعتباری دریافت خواهند کرد.

بر اساس گزارش های اخیر معاون اقتصادی ابراهیم رایس در سال 1401 کمک بلاعوض، معیشتی و مایحتاج اولیه به ازای هر نفر 140 هزار تن دریافت کرده است. بر این اساس نیمی به صورت نقدی و نیمی به صورت کالایی وعده داده شد.

اما در صورت حذف نشدن ارز ترجیحی میزان یارانه ها در سال جاری به همین صورت خواهد بود و تغییری نمی کند.

[ad_2]

Alina Bentley

کاوشگر. کارشناس سفر. متخصص قهوه. طرفدار تلویزیون عمومی متخصص پرشور بیکن. برگزار کننده آماتور محقق فرهنگ پاپ.

تماس با ما