themicbanner

بررسی iOS 15 و iPadOS 15 – Zomit

[ad_1]

این که آیا از iPhone 12 یا iPhone 6S ، تلفن هوشمند اپل 6 سال پیش ، تا 20 سپتامبر (29 سپتامبر) ، iOS 15 استفاده می کنید ، سیستم عامل تلفن همراه این شرکت آخرین نسخه است. iOS 15 و iPadOS 15 در 7 ژوئن در WWDC 2021 برای تلفن های هوشمند و تبلت های Apple منتشر شد و اکنون می خواهیم تغییرات کوچک و بزرگ را بدانیم. iOS 15 و iPadOS 15 را با Zomit پیگیری کنید.

آیا برای گوشی ها و تبلت های اپل به روزرسانی iOS 15 و iPadOS 15 وجود دارد؟

IOS 15 با iPhone سازگار است تبلت آیپد با iPadOS 15 سازگار است
آیفون 13 نسل پنجم آیپد پرو 12.9 اینچی
آیفون 13 مینی نسل سوم آیپد پرو نسل یازدهم
آیفون 13 پرو نسل چهارم آیپد پرو 12.9 اینچ است
آیفون 13 پرو مکس آیپد پرو 11 اینچی نسل دوم
آیفون 12 نسل سوم نسخه 12.9 اینچ
آیفون 12 مینی اولین iPad Pro 11 اینچی
آیفون 12 پرو نسل دوم آیپد پرو 12.9 اینچی
آیفون 12 پرو مکس اولین iPad Pro 12.9 اینچی
آیفون 11 آیپد پرو 10.5 اینچی
آیفون 11 پرو آیپد پرو 9.7 اینچ
آیفون 11 پرو مکس نسل نهم آیپد
آیفون XS آیپد نسل هشتم
iPhone XS Max آیپد نسل هفتم
آیفون XR آیپد VI
آیفون X
آیپد نسل پنجم
آیفون 8 آیپد مینی نسل 6
آیفون 8 پلاس آیپد مینی نسل پنجم
iPhone 7 / iPhone 7 Plus آی پد مینی 4
iPhone 6S / iPhone 6S Plus آیپد ایر نسل 4
نسل اول و دوم آیفون SE آیپد ایر نسل سوم
نسل هفتم iPod Touch آی پد 2

برخی از ویژگی های کلیدی که اپل در WWDC 2021 روی آنها کار می کرد در نسخه های فعلی iOS 15 و iPadOS 15 در دسترس نبود. به عنوان نمونه ای از توانایی بازی را به اشتراک بگذارید برای به اشتراک گذاشتن جریانهای ویدیویی و موسیقی با بینندگان FaceTime در پاییز امسال در دسترس نخواهد بود. در حالی که ویژگی های جذاب کنترل دانشگاه استفاده از Medical Tracker بین iPad و MacBook هنوز به صورت بتا در دسترس نیست.

15 ویژگی دیگر iOS 15 برخی در حال توسعه هستند. به عنوان مثال ، نمایش دقیق سه بعدی روی نقشه های اپل محدود به شهرهایی مانند نیویورک ، لندن ، سان فرانسیسکو و لس آنجلس است و ممکن است به این زودی در شهرهای ایران در دسترس نباشد! ویژگی VPN – نوع حمل و نقل شخصی برای کاربران iCloud Plus به صورت پیش بتا در دسترس خواهد بود.

آیفون هوشمندتر: سیری آفلاین و پیام رسانی مستقیم

یکی از جالب ترین ویژگی های iOS 15 ویژگی Smart Live Text است که به شما اجازه می دهد در صورتی که iPhone یا iPad خود را به هر متنی ، دست نویس یا تایپ شده ، متصل کرده اید ، متن را از قلب تصویر خارج کنید. آیفون به طور ماهیتی پیام های متنی را تشخیص می دهد و ویژگی های مربوطه ای را در اختیار شما قرار می دهد که شامل مواردی مانند ایمیل ، تماس یا نمایش نقشه است.

iPadOS 15 - متن زنده

قابلیت Live Text در سراسر سیستم عامل موجود است. برای استخراج متن در برنامه Camera ، Photos ، مرورگر Safari یا حتی در جعبه ای که باید چیزی (جعبه متن) را با لمس طولانی مدت و تماس و زیرمنو ، تایپ کنید ، می توانید به گزینه “Live Text” دسترسی داشته باشید. همچنین می تواند متن را در تصاویر از انگلیسی ، چینی ، فرانسوی ، ایتالیایی ، آلمانی ، پرتغالی و اسپانیایی ترجمه کند.

ویژگی جذاب دیگر Visual Look Up نام دارد که به دستگاه اجازه می دهد با تعیین موضوع در عکس اطلاعات بیشتری در مورد آنها به دست آورد. بنابراین می توانید با لمس تصاویر ، انواع سگ ها ، نام حیوانات یا مناظر معروف را بدست آورید.

iOS 15 - جستجوی غنی

Spotlight یا قابلیت های جستجو در سطح سیستم در iOS 15 ، پیشرفت هایی را تجربه کرده است. در حال حاضر Spotlight اطلاعات گوناگونی را برای جستجو در اختیار شما قرار می دهد ، مانند هنرمندان ، برنامه های تلویزیونی یا مخاطبان شما. با استفاده از Live Text می توانید تصاویر داخل گوشی و متن موجود در این تصاویر را پیدا کنید.

دستیار دیجیتالی Siri اپل در حال حاضر صدای پیشرفته را در دستگاه هایی با جدیدترین دستگاه های iOS و iPadOS پردازش می کند و به امنیت و سرعت تعامل با Siri روی کاغذ می افزاید. برای اولین بار ، دستیار دیجیتال اپل همچنین از دستورات صوتی آفلاین پشتیبانی می کند. البته ، در حالت آفلاین ، عملکرد سیر محدودتر است و مواردی مانند تنظیم اعلان ها یا تغییر تنظیمات را شامل می شود.

iOS 15 - پیام های تازه

همزمان با iOS 15 ، اپل سرویس iCloud به نام iCloud +را راه اندازی کرد. در خدمات ، ویژگی Email Hide به کاربران امکان می دهد آدرس های ایمیل موقت ایجاد کنند که به آدرس ایمیل اصلی کاربر ارسال می شود. iCloud + همچنین به شما امکان می دهد تعداد نامحدودی از دوربین های امنیتی را به برنامه خدمات iCloud 2TB خود متصل کنید.

یکی از ویژگی های کلیدی iCloud Plus یک ویژگی شبیه VPN به نام Private Relay است که با رمزگذاری داده های خروجی و ارسال ترافیک از طریق دو رله ، از اشتراک گذاری آدرس IP ، مکان و فعالیت شما جلوگیری می کند. البته ، Private Relay فقط در محیط مرورگر Safari کار می کند و اجازه تغییر موقعیت را به شما نمی دهد. بنابراین ، نمی توان از آن برای جلوگیری از مجازات یا فیلترینگ استفاده کرد.

لطفاً توجه داشته باشید که ارجاعات خصوصی هنوز در دسترس عموم نیست و در صورت افشای عمومی به طور پیش فرض غیرفعال می شود.

عازم صفری

یکی دیگر از تغییرات عمده در iOS 15 نسبت به نسخه قبلی در Safari رخ داد. مرورگر اختصاصی اپل در حال حاضر در حال توسعه طراحی گسترده در سه سیستم است: iOS ، iPadOS و macOS. تغییرات بصری بسیار گسترده است و مطمئناً حاشیه کوچکی است که اپل به کاربران اجازه می دهد آنها را به تعداد زیاد غیرفعال کرده و به روش قبلی بازگردند.

مرورگر Safari در iPhone یک قالب استاندارد “نوار برگه” را ارائه می دهد. این بدان معناست که برگه کنونی در پایین صفحه قرار دارد و می توانید بین برگه های باز شده Safari ضربه تند وشدید زدن داشته باشید. البته ، اگر طراحی مورد پسند شما نیست ، می توانید از طریق برنامه پیکربندی به راه حل قبلی بازگردید.

iOS 15 + iPadOS 15 - سافاری

Safari در iPad همچنین به شما امکان می دهد تا برای جابجایی بین زبانه های استثنایی ، نوار آدرس را بکشید ، با این تفاوت که نوار آدرس در حاشیه بالای صفحه قرار دارد و اپل آن را “نوار جمع و جور” می نامد. استفاده از نوار آدرس در iPad به آسانی مانند iPhone نیست ، بنابراین به طور پیش فرض اپل فرمت مشابه “برگه جدا” را به Safari می دهد.

نسخه Safari ویژگی ای به نام Tab Group را ارائه می دهد و همانطور که از نامش پیداست ، با دسته بندی وب سایت ها می توانید از سردرگمی جلوگیری کنید. categories اینها بین همه دستگاه های موجود در حساب iCloud شما همگام سازی می شوند. Safari همچنین به شما امکان نصب افزونه ها را می دهد.

حالت های تمرکز برای افزایش بهره وری و تمرکز بهتر

این مد قصد دارد نسخه پیشرفته تر مزاحم نشود ، که به برنامه ها یا مخاطبان خاص اجازه می دهد فقط در زمان های تعیین شده به شما دسترسی داشته باشند. حالت های فوکوس به طور هوشمند در زمان یا مکان خاصی فعال می شوند ، هر کدام دارای طرح منحصر به فرد خود برای صفحه اصلی رابط کاربر هستند.

به عنوان مثال ، اگر یک حالت سفارشی برای ساعات بیکاری خود تنظیم کرده اید ، با فعال کردن آن ، می توانید اعلان های مربوط به برنامه های کاری مانند Microsoft Messenger و کار پست الکترونیکی را خاموش کنید ، یا با حالت های دیگر برای ساعات کار ، ممکن است اعلان ها را دریافت کنید از برنامه های دیگر مثل توییتر و توییتر. تلگرام محافظت می شود.

iOS 15 - تمرکز

تمرکز اپل به برنامه ها اجازه می دهد بدون توجه به حالت فعال ، هشدارهای اضطراری بسیار حساس را به کاربران نشان دهند. به عنوان مثال ، یکی از این اعلامیه های اضطراری ممکن است برداشت مبلغ مشکوک از حساب بانکی باشد.

اپل از تمرکز برای تمرکز بر روی تمام دستگاه های متصل به حساب Apple ID شما استفاده می کند. بنابراین رفتار تبلیغات در مک بوک با iPhone یا iPad متفاوت نخواهد بود.

زمان برگ کارآمدتر است

با کنار گذاشتن ویژگی های منتشر نشده و منتشر نشده SharePlay برای به اشتراک گذاری ویدئوها و جریانهای موسیقی با بینندگان FaceTime ، یکی از مهمترین ویژگیهای FaceTime توانایی ایجاد پیوند برای مخاطبین فیس بوک و ارسال آنها برای کاربران Windows و Android است. این افراد می توانند از طریق مرورگر به تماس های FaceTime ملحق شوند.

سایر تغییرات شامل قابلیت نمایش دید بیننده در مورد تماس های ویدیویی گروهی ، استفاده از حالت عمودی برای ایجاد پس زمینه در تماس های ویدئویی ، صدای محلی برای روشن کردن صدای هر مخاطب در تماس گروهی از جهت چهره او روی صفحه ، عایق صدا برای حذف صدای محیط و Side برای انتقال صدای محیط ذکر شده است.

ویژگی های IPadOS 15: مدیریت راحت تر پنجره

iPadOS 15 - چند وظیفه ای

نسخه جدید iPadOS همچنین دارای تغییرات زیادی در سیستم عامل است که استفاده از آن را آسان تر می کند. در حال حاضر با یک منوی ساده چند کاره برای کاربران برای مشاهده چندین برنامه یا به راحتی بین برنامه ها جابجا شوید. همچنین یک آیتم منو به نام “Cabinet” وجود دارد که پنجره باز هر برنامه را نشان می دهد.

iPadOS 15 - ویژگی های چند منظوره

متأسفانه هنوز امکان نمایش بیش از دو پنجره جانبی وجود ندارد. به عنوان مثال ، شما نمی توانید نیمی از صفحه را با iPad اشغال کنید ، در حالی که نیمه دوم دارای دو برنامه است ، در عوض ، پنجره سوم در حالت کشویی قابل دسترسی است.

ویژگی های ویژه IPadOS 15: ضبط سریعتر

برنامه یادداشت ها در حال حاضر ویژگی ای به نام Quick Note را برای یادداشت های سریع ارائه می دهد. تنها کاری که باید انجام دهید این است که از گوشه بالای صفحه به سمت بالا بکشید تا یک پنجره کوچک برای نوشتن یادداشت های خود باز شود.

ویژگی های IPadOS 15: یک صفحه کلید و صفحه ترکیبی برای دو دستگاه

Universal Control یکی از هیجان انگیزترین ویژگی هایی است که اپل در طول WWDC 2021 برای iPadOS 15 رونمایی کرد. با استفاده از این ویژگی ، می توانید از iPad و Mac به همراه صفحه لمسی و صفحه کلید استفاده کنید ، یا با کشیدن و انتقال داده های دلخواه مانند تصاویر و متن افتادن از یک دستگاه به دستگاه دیگر متأسفانه ، کنترل جهانی هنوز در دسترس نیست.

IPadOS 15 ویژگی های ویژه: ابزارک ها و کتابخانه برنامه

با iPadOS 15 ، کاربران iPad در نهایت می توانند برنامه ها یا مجموعه برنامه ها را هوشمندانه دسته بندی کرده و در مقایسه با کاربران iPhone ، ویجت ها را با تأخیر نیم ساله به برنامه های سفارشی اضافه کنند. البته هنوز یک رابط کامل با ویجت امکان پذیر نیست. در مقایسه با iPhone ، مهندسان اپل ویجت بسیار بزرگتر 2.4 اینچی را به iPad اضافه کرده اند که یک سوم صفحه را پوشش می دهد. متأسفانه ، آنها توسعه برنامه را از 5.6 به 6.4 کاهش داده اند.

iPadOS 15 - کتابخانه برنامه

گذشته از تغییرات مثبتی که iPadOS 15 در حال تجربه آن است ، برخی نقاط ضعف نیز وجود دارد. سیستم عامل ، که انتظار می رود جایگزین رایانه شود ، باید دارای قابلیت های مشابه macOS باشد. متأسفانه ، باید به شما یادآوری کنیم که در iPadOS 15 هیچ ماشین حساب و برنامه آب و هوا وجود ندارد!

سایر ویژگی های مشترک دیگر

Apple Maps نمایی جذاب با جزئیات زیاد ارائه می دهد: درختان ، پله ها و تقاطع های نامنظم. اما این ویژگی در حال حاضر در مراحل اولیه توسعه است و هنگامی که iOS 15 منتشر شد ، فقط سان فرانسیسکو ، لس آنجلس ، نیویورک و لندن را پوشش می داد. نخواهیم دید.

iPadOS 15 - نقشه های سه بعدی جدید

نسخه جدید نقشه های اپل همچنین دارای ویژگی هایی مانند موقعیت یابی واقعیت افزوده و موقعیت یابی دقیق تر با کمک نقشه های سه بعدی است.

برنامه اختصاصی آب و هوا با خرید تیم توسعه برنامه هواشناسی Dark Sky توسط ساکنان کوپرتینو تغییر کرده است. نمودارهای میله ای برای نمایش دما ، اعلام پیش بینی بارندگی در ساعت آینده ، دما و نقشه های متحرک برای رعد و برق یا باران برخی از تغییرات برنامه آب و هوا هستند.

برنامه یادداشت ها و یادآوری ها دارای سیستم برچسب زنی هوشمند و پوشه هایی در شکم است که پیدا کردن یادداشت ها و یادآوری ها را آسان تر می کند.

iOS 15 - Memoji

با بروزرسانی iOS 15 و iPadOS 15 ، می توانید لباس را برای قلم Memoji خود انتخاب کنید.

اپل با تعدادی از برنامه های خود از جمله Photos ، Safari ، Music ، Podcasts و Apple TV Plus بخش جدیدی به نام Share to You اضافه کرده است. پیوندها ، عکس ها ، آهنگ های اپل ، پادکست ها ، برنامه های تلویزیونی یا مقالات Apple News که دوستان شما با شما به اشتراک می گذارند در مالکیت اشتراک گذاری شده با صاحبان آن برنامه ها نمایش داده می شود.

توجه داشته باشید که ویژگی Shared with You فقط برای محتوایی که توسط سرویس های خود اپل در نرم افزار Messages ارسال شده است در دسترس خواهد بود. به عنوان مثال ، اگر شخصی آهنگی از Apple Music را در WhatsApp به اشتراک بگذارد یا آن را از طریق Spotify در Messages برای شما ارسال کند ، در اشتراک گذاری با شما ظاهر نمی شود.

نظر شما در مورد آخرین به روز رسانی اپل چیست؟ آیا iOS 15 و iPadOS 15 می توانند انقلابی در تجربه iPhone و iPad ایجاد کنند؟

[ad_2]

Miriam Ware

الکل نینجا. متفکر شیطانی. محقق سفر. فرهنگ پاپ مادام العمر. علاقه مند به موسیقی.

تماس با ما