themicbanner

به روز رسانی جدید COP26: پیش نویس توافقنامه آب و هوا به اجرای سخت گیرانه تری نیاز دارد

[ad_1]

تصاویرنمایندگان و رسانه ها نظاره گر سخنرانی بوریس جانسون، نخست وزیر بریتانیا در مراسم افتتاحیه اجلاس COP26 در گلاسکو، اسکاتلند هستند.
اعتبار …کیران دادز برای نیویورک تایمز

آژانس هواشناسی سازمان ملل متحد روز چهارشنبه پیش‌نویس توافقنامه‌ای را منتشر کرد که در آن از کشورها خواسته شد در سال گذشته برنامه‌های خود برای کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای جهانی را “بازنگری و افزایش” دهند.

این سند یک توافق اولیه بین حدود 200 کشور را نشان می دهد تا به عنوان الگویی برای اعتراض به این توافق استفاده شود، زیرا اجلاس دو هفته ای جهانی آب و هوا در گلاسکو به پایان روز جمعه نزدیک می شود.

علاوه بر ترغیب کشورها به تعیین اهداف سخت‌گیرانه‌تر برای کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای، همچنین از کشورها می‌خواهد که توقف تولید زغال سنگ و توقف سایر یارانه‌های نفت و گاز را تسریع بخشند. همچنین از آن‌ها می‌خواهد سیاستی برای توقف انتشار گازهای گلخانه‌ای «در اواسط قرن» تعیین کنند تا به حفظ گرمایش جهانی در سطح نسبتاً ایمن کمک کنند.

با این حال، جدول زمانی و مکانیسم اجرایی در این سند هنوز مشخص نشده است.موانع در تلاش مذاکره کنندگان برای رسیدن به اجماع در اجلاس COP26، که هدف اصلی آن توافق به اتفاق آرا در مورد اقدامات قوی تر برای حفظ میانگین گرمایش جهانی به بالاتر است. 1.5 درجه سانتیگراد (2.7 درجه فارنهایت)، در مقایسه با سطوح ماقبل صنعتی.

دانشمندان می گویند علاوه بر این معیارها، احتمال افزایش قابل توجه امواج گرما، خشکسالی، خشکسالی، آتش سوزی جنگلی، سیل و خاموشی وجود دارد. زمین در حال حاضر 1.1 درجه سانتیگراد گرم می شود.

دیوید واسکو از مؤسسه منابع جهانی، متفکر مستقر در واشنگتن، می گوید که پیش نویس فاقد “درک واضح” است که افزایش دما به میزان 1.5 درجه سانتیگراد یک هدف جهانی است و زبان هایی که از کشورها می خواهند تا اهداف انتشار گازهای گلخانه ای خود را تشدید کنند. مبهم و غیر قابل اجرا .

با این حال، او آن را گامی مثبت خواند که «بسیار در راستای» تعهداتی است که کشورهای در معرض خطر از کشورهایی که آلودگی قابل توجهی ایجاد می کنند، به دنبال آن هستند.

ایالات متحده، تحت ریاست جمهوری بایدن، متعهد شده است که تا پایان دهه، انتشار گازهای گلخانه ای را 50 تا 52 درصد کمتر از سطح سال 2005 کاهش دهد. چین، بزرگترین تولیدکننده آلاینده ها در جهان، گفته است که انتشار گازهای گلخانه ای آن قبل از سال 2030 به اوج خود خواهد رسید و روسیه نیز متعهد شده است که انتشار گازهای گلخانه ای را تا سال 2060 متوقف کند، اما تحلیلگران می گویند هدف دو کشور برای کره زمین کافی نیست. مسیر 1.5 درجه

روز سه‌شنبه، محققان سازمان ملل گزارشی منتشر کردند که نشان داد بر اساس توافق فعلی با کشورها برای کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای، جهان تا 2.5 درجه سانتیگراد (4.5 درجه سانتیگراد) گرم خواهد شد. فارنهایت، محدوده کامل فراتر از هدف تعیین شده در پیش نویس قانون

انتظار می رود بوریس جانسون، نخست وزیر بریتانیا که میزبان اجلاس است، روز چهارشنبه در گلاسکو حاضر شود و از وزرا و مذاکره کنندگان بخواهد که اکنون به دستیابی به توافق برسند و قراردادهای بلندپروازانه نهایی را ایجاد کنند.

جانسون قبل از ورودش گفت: «مذاکره‌کنندگان در آخرین روز COP26 سخت کار می‌کنند تا یک قرارداد را به اقدامی در زمینه تغییرات آب و هوایی تبدیل کنند.» این بزرگتر از هر کشور دیگری است و زمان آن فرا رسیده است که کشورها از اختلافات اجتناب کنند و برای جهان و مردم ما گرد هم آیند.»

«آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل متحد، که در ابتدای کنفرانس هشدار داد که جهان قوی است، در آن حضور خواهد داشت.» تمرکز بر بلایای هوایی.

کنفرانس گلاسکو با امید به دستیابی به توافقی که در سال 2015 در پاریس حاصل شد آغاز شد، برای اولین بار تقریباً همه کشورهای جهان متعهد شدند که انتشار گازهای گلخانه ای گرمایش جهانی را کاهش دهند تا از بدترین اثرات تغییرات آب و هوایی جلوگیری کنند.

این پیش‌نویس که روز چهارشنبه منتشر شد، از کشورها می‌خواهد «اهداف سالانه خود را بررسی و افزایش دهند».

این سازمان از کشورها خواست تا زغال سنگ و سوخت های فسیلی را حذف کنند، اما مشخص نکرد چه زمانی غلاف. و کشورهای ثروتمند را ترغیب می کند تا برای کمک به اقتصادهای نوظهور برای توسعه سازگاری با گرمایش جهانی، بدون هدف قرار دادن یا مکانیسم های اجباری، «تعویض آب و هوا را تسریع بخشند».

تنش‌ها بر سر کمک‌های مالی که کشورهای ثروتمند باید به فقرا بدهند، به‌جای مقابله با آسیب‌های فزاینده ناشی از امواج گرما، سیل، خشکسالی و طوفان در حال افزایش است. و در حالی که توافق گسترده ای وجود دارد که اکثر کشورها به هیچ وجه انتشار گازهای گلخانه ای را کاهش نمی دهند، به اندازه کافی سریع، اما در مورد چگونگی کاهش شدید گازهای گلخانه ای در عمق بیشتر از اتفاق نظر وجود دارد.

به طور سنتی، یک توافق نهایی باید همه طرف ها را امضا کنند. اگر هر کشوری اقدام کند، می توان مذاکرات را متوقف کرد. و هر کشور مجموعه ای از منافع اغلب رقیب خود را به ارمغان می آورد. کشورهای جزیره‌ای کوچک، مانند مالدیو، با تهدیدات فزاینده‌ای از سوی اقیانوس‌ها مواجه هستند. از همه کشورها می‌خواهد که انتشار گازهای گلخانه‌ای را در اسرع وقت کاهش دهند. تولیدکنندگان نفت مانند عربستان سعودی و روسیه اشتیاق خود را برای خلاصی سریع از سوخت های فسیلی اعلام کرده اند. و کشورهای بزرگ در حال توسعه مانند هند تلاش های خود را برای روی آوردن به انرژی پاک افزایش می دهند.

اعتبار …عکس های استخر دنیل کیم

حداقل شش خودروساز از جمله فورد، مرسدس بنز، جنرال موتورز و ولوو – و 31 دولت ملی – روز چهارشنبه متعهد شدند که برای توقف فروش خودروهای بنزینی و دیزلی تا سال 2040 در سطح جهان و تا سال 2035 در “شیلات” تلاش کنند. بازار. “

اما برخی از بزرگترین خودروسازان جهان از جمله تویوتا، فولکس واگن و اتحاد نیسان و رنو، قراردادهایی را منعقد نکرده اند که از نظر قانونی الزام آور نیستند. و دولت های ایالات متحده، چین و ژاپن، سه بازار بزرگ خودرو نیز از این موضوع صرف نظر کرده اند.

این اعلامیه که در جریان مذاکرات جهانی آب و هوای COP26 در گلاسکو اعلام شد، توسط طرفداران آب و هوا به عنوان نشانه دیگری از پایان یافتن روزهای موتورهای احتراق داخلی مورد استقبال قرار گرفت. خودروهای الکتریکی همچنان هر ساله رکوردهای فروش جهانی جدیدی را ثبت می کنند و اخیراً، خودروسازان شروع به سرمایه گذاری ده ها میلیارد دلاری برای بازسازی کارخانه های خود و جایگزینی آنها با خودروها و کامیون های باتری دار کرده اند.

مارگو اوگ، یکی از مدیران ارشد سابق کیفیت هوای ایالات متحده که هم به گروه‌های زیست‌محیطی و هم به خودروسازان مشاوره می‌دهد، می‌گوید: «داشتن این بازیگران بزرگ که این تعهدات را انجام دهند، حتی اگر بخواهیم مطمئن شویم که آنها از این تعهدات پیروی می‌کنند، واقعاً مهم است». این واقعاً به ما می‌گوید که این شرکت‌ها و هیئت‌مدیره آن‌ها می‌دانند که آینده الکتریکی است.»

خودروسازی که این قرارداد را امضا کرد حدود یک چهارم فروش جهانی در سال 2019 را به خود اختصاص داد.

کشورهای شرکت کننده شامل بریتانیا، کانادا، هند، هلند، نروژ، لهستان و سوئد هستند. رشد هند به ویژه قابل توجه است، زیرا چهارمین بازار بزرگ خودرو در جهان است و هرگز متعهد به حذف به موقع آلایندگی خودروهای خود نبوده است.

کالیفرنیا و واشنگتن نیز این قرارداد را امضا کردند. سال گذشته، گاوین نیوسام کالیفرنیا فرمان اجرایی را امضا کرد مبنی بر اینکه تنها خودروهای جدید بدون آلایندگی تا سال 2035 در این ایالت فروخته خواهند شد، اگرچه تنظیم‌کننده‌ها هنوز مقرراتی را برای تحقق این امر صادر نکرده‌اند. در اوایل روز، واشنگتن رسماً برای آتش بس تلاش نکرد.

اعتبار …عکس جو رادل / گتی

موضوع روز چهارشنبه در اجلاس آب و هوای گلاسکو حمل و نقل بود. در سطح جهانی، دولت‌ها و خودروسازان خودروهای الکتریکی را به عنوان فناوری‌های کلیدی برای محدود کردن مصرف سوخت و مبارزه با تغییرات آب و هوایی تبلیغ می‌کنند.

اما از آنجایی که ترامواها و کامیون‌ها اصلی‌ترین آن‌ها هستند، با یک سوال برجسته مواجه می‌شوند: آیا واقعاً مانند تبلیغات سبز هستند؟

در حالی که کارشناسان به طور گسترده موافق هستند که وسایل نقلیه پلاگین نسبت به نمونه‌های سنتی جایگزین‌های سازگارتر با آب و هوا هستند، بسته به نحوه شارژ و ساخت آن‌ها نیز می‌توانند بر محیط خود تأثیر بگذارند.

در اینجا نکاتی برای برخی از بزرگترین نگرانی ها وجود دارد – و چگونه می توان به آنها رسیدگی کرد:

اعتبار …توماس پیتر / رویترز

خودروهای برقی نسبت به خودروهای گازسوز برای آب و هوا بهتر هستند، اما بسیاری از آمریکایی ها هنوز تمایلی به خرید آنها ندارند. یک دلیل: هزینه های اولیه بیشتر.

اما داده‌های منتشر شده در ژانویه نشان داد که با وجود قیمت‌های بالاتر برچسب‌ها، خودروهای الکتریکی می‌توانند در درازمدت باعث صرفه‌جویی در هزینه رانندگان شوند.

این تیم در موسسه فناوری ماساچوست هم انتشار دی اکسید کربن و هم هزینه های طول عمر – از جمله قیمت خرید، تعمیر و نگهداری و سوخت – را برای تقریبا هر خودروی جدید در بازار محاسبه کرده است.

آنها دریافتند که اتومبیل های برقی راحت تر با گاز سوزاندن هوا سازگار هستند. در طول زندگی، آنها نیز تمایل دارند ارزان تر باشند.

مقاله کامل را در زیر بخوانید:

اعتبار …ارین شاف / نیویورک تایمز

کشورهای ثروتمند متعهد شده اند که برای حفظ دمای جهانی بالاتر از 1.5 درجه سانتیگراد X در مقایسه با دوران پیش از صنعتی شدن “تلاش” کنند. اما دستیابی به این هدف به این معنی است که همه کشورها باید متعهد شوند که انتشار گازهای گلخانه ای را به سرعت کاهش دهند و عمیق تر از آنچه او قبلا انجام داده بود.

دانشمندان می گویند برای تمام نقاط استوا، جهان امواج گرما و خشکسالی شدیدتر و سیل و آتش سوزی های خطرناک تر را تجربه خواهد کرد. انسان ها از قرن نوزدهم جهان را 1.1 درجه سانتیگراد یا 2 درجه فارنهایت گرم کرده اند.

کشورها کمتر از 10 سال فرصت دارند تا انتشار گازهای گلخانه ای را به اندازه ای کاهش دهند که گرمایش جهانی را زیر 1.5 درجه نگه دارند. بنابراین، اگر رهبران اکنون متعهد به برداشتن گام‌های جسورانه نباشند، زمانی که توجه جهانی بیشتر به مذاکرات آب‌وهوای گلاسکو معطوف شده است، بسیاری از این بیم دارند که جهان وارد یک موج گرمای خطرناک شود.

مقاله زیر را بخوانید تا ببینید دنیا چقدر پیش رفته و نمی آید.

[ad_2]

Shirley Bond

خواننده Wannabe. ماون غذا. طرفدار فرهنگ پاپ علاقه مندان به تلویزیون درونگرا. تنظیم کننده. پیشگام موسیقی. متفکر معتبر.

تماس با ما