چرا نوع شارژری که با گوشی خود استفاده می کنید مهم است؟ –

[ad_1]

ما با موقعیت هایی مواجه شده ایم که گوشی های ما نیاز به شارژ دارند. اما ما شارژر نداریم. حتی شرکت هایی مانند اپل گوشی های هوشمند جدید خود را بدون شارژر روانه بازار کرده اند. بنابراین، از آنجایی که امروزه بیشتر گوشی‌ها از شارژ بی‌سیم استاندارد و درگاه‌های USB پشتیبانی می‌کنند، چه نوع شارژری را می‌توان برای آنها استفاده کرد؟ پاسخ کوتاه به این سوال «بله» است. در این مقاله با توضیح کامل تری به این سوال پاسخ خواهیم داد.

رتبه شارژرها

به گزارش Wired، رایج ترین مشخصاتی که روی ماشین ملی می بینید، نماد وات (W) است. این نشانگر میزان قدرتی که شارژر می تواند به گوشی بفرستد را نشان می دهد. تبلت ها و لپ تاپ ها معمولاً قبض برق بالاتری دارند. زیرا باتری این محصولات بزرگتر است. به این ترتیب، اگر شارژر گوشی شما نتواند لپ تاپ شما را شارژ کند، نباید تعجب کنید.

سرعت شارژ گوشی شما از 0 تا 100 درصد بستگی به قدرت شارژر و حداکثر وات مصرفی دستگاه شما دارد. اگر میزان مصرف برق گوشی خود را نمی دانید، می توانید با یک جستجوی ساده در گوگل آن را پیدا کنید. به عنوان مثال حداکثر توان شارژ آیفون 12 20 وات است. بنابراین، اگر شارژر رسمی 20 واتی اپل را خریداری کنید، آیفون 12 تقریباً چهار برابر سریعتر از شارژر استاندارد 5 واتی این شرکت شارژ می شود.

توجه داشته باشید که به دلایل ذکر شده، دستگاه 20 واتی از تبلت های بزرگتر آی پد پشتیبانی می کند. این مورد در مدل های 5 وات صدق نمی کند.

شارژر OnePlus 8T

این موضوع در مورد پورت های شارژ لپ تاپ نیز صدق می کند. قدرت خروجی جدیدترین پورت USB C / Thunderbolt مک بوک پرو اپل 10 وات است، به این معنی که می توانید آیفون خود را با مک بوک پرو جدید سریعتر از 5 وات شارژ کنید. البته توان خروجی این پورت ها در حد 20 وات اپل نیست. حال اگر توان مصرفی گوشی شما را 10 وات فرض کنیم، در این صورت استفاده از پورت جدید مک بوک پرو USB و شارژر 20 واتی اپل دستگاه شما را با همان سرعت شارژ می کند.

اگر می‌خواهید از سریع‌ترین شارژر موجود بر روی تلفن خود استفاده کنید، باید از شارژری استفاده کنید که همان قدرت خروجی دستگاه شما را دارد. در بیشتر موارد شارژر همراه گوشی مناسب ترین انتخاب برای شارژ دستگاه خواهد بود.

در شارژ سریع شرکت های مختلف معمولاً از این فناوری به روش های مختلف استفاده می کنند. به عنوان مثال، گوشی هوشمند OnePlus 8T از شارژ سریع 65 واتی پشتیبانی می کند. در این محصول اساسا باتری به دو قسمت داخلی تقسیم می شود که هر دو واحد به طور همزمان شارژ می شوند و بنابراین سرعت شارژ بالاتر خواهد بود. برای بهترین تجربه شارژ سریع، گوشی و شارژر شما باید از این فناوری پشتیبانی کنند. در نتیجه شارژ OnePlus 8T با هیچ یک از شارژرهای پرسرعت و قدرتمند این محصول غیرممکن است.

فناوری شارژ بی سیم کمی متفاوت است. قدرت این دستگاه نیز بر حسب متر سنجیده می شود. اگرچه شارژرهای بی سیم نسبت به شارژرهای سیمی آهسته تر شارژ می شوند، اما همه این شارژرها از استاندارد Qi استفاده می کنند. بنابراین می توانید گوشی های برندهای مختلف را با همان کارت وایرلس شارژ کنید.

از چه ماشین های ملی می توان استفاده کرد؟

تا زمانی که از کابل یا پد استاندارد استفاده می کنید، می توانید از هر شارژر برای دستگاه استفاده کنید. تلفن های همراه امروزی به شما این امکان را می دهند که مصرف برق را تنظیم کنید و در نتیجه از باتری محافظت کنید. بنابراین، استفاده از شارژرهای استاندارد دیگر برای شارژ گوشی تقریباً بدون خطر است.

با این حال، هنگام استفاده از شارژرهای ارزان قیمت و بدون مارک باید بسیار مراقب باشید. زیرا این نوع ماشین ها عموماً استانداردهای لازم را ندارند. البته این بدان معنا نیست که همه دستگاه های ارزان قیمت بی کیفیت هستند. اما برای امنیت بیشتر، بهتر است از شارژر بهتری از برندهای معتبر استفاده کنید. در این صورت ممکن است مجبور شوید برای خرید شارژر هزینه بیشتری بپردازید. اما حداقل می توانید مطمئن باشید که دستگاه شما آسیب نمی بیند.

نکته اصلی این است که تقریباً هر شارژر جدید با اکثر تلفن های امروزی سازگار است. اما زمانی که از پدهای بی سیم برندهای دیگر برای گوشی خود استفاده می کنید، نباید انتظار بهترین شارژ را داشته باشید.

Apple Mag Safe

همانطور که قبلا توضیح دادیم، این به ویژه برای شارژرهای سریع صادق است. زیرا سازندگان گوشی های هوشمند تمایل دارند استانداردها و روش های خود را برای شارژ محصولات خود اعمال کنند. به همین دلیل، باید از یک شارژر استاندارد برای استفاده کامل از سرعت شارژی که دستگاه شما ارائه می دهد استفاده کنید. اگر به شارژر اصلی خود دسترسی ندارید، می توانید از شارژر دیگری برای این منظور استفاده کنید.

وضعیت مانند شارژ بی سیم است. از آنجایی که امروزه اکثر داکرها و پدهای بی سیم از استاندارد یکسانی استفاده می کنند، می توان از آنها برای شارژ تلفن های دیگر استفاده کرد. اگرچه این داکرها به طور خاص برای کار با سایر برندهای تلفن بهینه نشده اند. در این شرایط، سرعت شارژ دستگاه ممکن است با مارک های دیگر شارژرهای بی سیم که معمولاً در مستندات شارژرهای بی سیم توضیح داده شده اند کمی متفاوت باشد.

مقالات مرتبط:

در همین حال، اپل یک استثنا است. زیرا استاندارد Magusif به طور خاص برای آیفون 12 طراحی شده است.این فناوری از آهنربا برای ثابت نگه داشتن گوشی استفاده می کند و استفاده از این شارژر بی سیم برای شارژ سایر گوشی های هوشمند توصیه نمی شود. آهنرباها و شارژرهای بی سیم معمولاً به خوبی با هم کار نمی کنند. اما اپل توانسته است از این دو جزء در ارتباط با مهندسی خلاق استفاده کند.

اپل گفته است که شارژر رسمی Magsif می تواند با نوارها و تراشه های مغناطیسی در کارت های اعتباری، برچسب های امنیتی، پاسپورت ها و جاکلیدی ها تداخل داشته باشد و حتی می تواند بر کیف های چرمی تأثیر بگذارد. بنابراین، اگر از Magsif با یکی از این دستگاه ها استفاده می کنید، باید به این موضوع توجه کنید.

به استثنای Apple و Apple Magician، لازم نیست هنگام تعویض شارژر گوشی هوشمند خود بسیار مراقب باشید. زیرا سخت افزار مدرن گوشی های امروزی برای مقابله با خطرات احتمالی در این شرایط بهینه شده است. تا جایی که ممکن است از شارژرهای زیادی برای گوشی خود استفاده کنید تا بهترین استفاده را از شارژر خود ببرید.

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟ لطفا تجربه خود را از استفاده از شارژرهای مختلف برای گوشی خود با زومیت و سایر کاربران به اشتراک بگذارید.

[ad_2]

Cole Rasmussen

متخصص ترم بیکن عاشق معمولی قهوه. علاقه مند به مسافرت هاردکور ماون اینترنتی جذاب و ظریف. دانشجو.

تماس با ما