themicbanner

دلیل نزدیکی به اردوغان به اسرائیل چیست؟

[ad_1]

رئیس جمهور رت ، رجب طیب اردوغان روز چهارشنبه اعلام کرد که اغن

به گزارش انتخاب، در ادامه این مطلب آمده است: این خبر که برای ما غافلگیر کننده نبود، ظاهرا باعث شگفتی زیادی از طرفداران اردوغان بویژه جنبش های مربوط به اسلام سیاسی، بخصوص اخوان المسلمین می شود و آنها را شوکه و نا امید می کند، چرا که این گروهها رئیس جمهور ترکیه را نماد و الگویی برای ملی گرایی و از حامیان مسائل فلسطین میدانستند، همچنان که وی در سال 2010 کشتیهایی را برای شکستن محاصره به نوار غزه فرستاد، کشتیهایی که مورد تعارض نیروهای دریایی اسرائیل قرار گرفته و در نهاست ده نفر از مجاهدان ترک به تادت رسیدند.

اردوغان بار دیگر از خود برای رسیدن به صفر مشکلات با تمام دشمنان در منطقه عربی و بازگرداندن روابط با دولت ها به حالت عادی خود خبر داده است، برای مثال گروه های معارضی در مصر و عربستان که پیش از ایران، ترکیه به آنها کمک می کند.

مسئله جالب توجه است که این گروهها که استانبول را مقر خود قرار داده اند، هیچ انتقادی را متوجه رئیس جمهور ترکیه نکردند، چه به دلیل دور کردن از اعضای این گروهها توسط اردوغان، چه به دلیل بسته شدن و تعطیلی دفاتر یا شبکه های تلویزیونی. . . . . .

آمار آمار موجود، فروپاشی اوضاع اقتصادی در ترکیه، از میان رفتن 40 درصدی ارزش داخلی و بالا رفتن قیمت تورم تا 32 درصد، باعث نابه سامانی اوضاع معیشتی مردم و در ادامه نارضایتی آنها از حزب عدالت و توسعه است.

گشودن دریچه روابط با رژیم اشغالگر، پذیرش تمام شروط آنها و پهن کردن فرش ها برای دولت جمهوری قرمز، هرگز اقتصاد را از بحران خارج نمی کند و نمی تواند در افزایش تصویب نخبگان ترک داشته باشد، چرا که اشتباهات کشنده های دولت ترکیه مرتکب شد. ، سیاست های اقتصادی نادرست و جدال برانگیز آن، عملیات نظامی در سوریه و پذیرش نزدیک به 5 میلیون مهاجر سوری که اکنون به دلیل مسائل مربوط به سیاست های تبعیض نژادی شرایط سختی را می گذرانند، به تغییر نظام سیاسی پارلمانی به ریاست جمهوری که تمام صلاحیت ها را وضع می کنند. . . . . .

اردوغان در زمان اشتباهی به دنبال تقویت روابط با تل آویو است، بویژه پس از شکست های پی در پی اسرائیل و ارتش آن در تمام جنگ های اخیر و به طور خاص، جنگ سیف القدس، که قدرت سیاسی و نظامی محور مقاومت را نشان داد. نمی‌دانیم روابط اردوغان با گروه‌های مقاومت اسلامی مانند حماس پس از این نزدیکی سریع به رژیم اشغالگر چگونه خواهد بود. جمهوری ترکیه در سالهای گذشته نسبت ائتلافی خاص و متمایزی با این گروهها مخالف است و به آنها اجازه فعالیتهای سیاسی در ترکیه را می دهد، آنچه که باعث می شود این احتمال مطرح شود که شرط اسرائیل برای برقراری روابط نزدیک با ترکیه، توقف فعالیتهای گروههای اسلامی در ترکیه. کیهرکیه باشد، چرا که امکان جمع بین اسرائیل و جنبش حماس برای ترکیه وجود ندارد.

سیاست نزدیکی خود به رژیم اشغالگر و قبل از آن، مصر، امارات و عربستان، بر این مهم تاکید می کند که اردوغان منفعت در ماندن در حکومت را بر هر چیزی می دهد و دیگر ظاهری از جمله تهدید سفیر امارات به اخراج از ترکیه، دارد. پس از امضای توافقی ابراهیم بین امارات و اسرائیل، شعاری بیش نیست.

[ad_2]

Izaiah Harrison

سازمان دهنده کل مبشر موسیقی شیطانی. گیک قهوه. خالق برنده جایزه متعصب الکل مزاحم عمومی

تماس با ما