themicbanner

همه چیز در مورد قرص فلوکستین ۲۰

کارشناسان بر این باورند که فلوکستین با افزایش میزان سروتونین در بدن از انزال زودرس در آقایان جلوگیری میکند. اگر بهبود بالینی کافی مشاهده نشود، بعد از چند هفته یک بار در روز به ۲۰ میلیگرم خوراکی افزایش مییابد. کپسول کلردیازپوکساید اغلب به شکل قرص یا کپسول خوراکی مصرف مب شود و باید با آب فراون بلعیده شود. با توجه به ترشح در شیر مصرف کلردیازپوکساید در این دوران توصیه نمی گردد. با این حال کلردیازپوکساید و دیازپام در مقایسه با سایر بنزودیازپین ها از جمله بنزودیازپین های بی خطر برای استفاده در دوران بارداری هستند. سالمندان ممکن است خطر بیشتری از عوارض جانبی این دارو داشته باشند. 5. این دارو موجب خواب آلودگی و گیجی شدید می شود لذا در مدت مصرف این دارو (خصوصا ابتدای درمان ) و تا زمانی که اثرات آن بطور کامل از بین نرفته است از رانندگی و کارهایی که نیاز به تمرکز و احتیاط بیشتری دارند،خودداری نمایید . لازم است بیمار پس از گذشت سه تا چهار هفته از شروع مصرف دارو، از نظر اثرگذاری آن و وضعیت بیماری بررسی شود. به اعتقاد دکتر رنجبر برای هر دارویی طیف وسیعی از عوارض جانبی وجود دارد که به هیچ عنوان ۱۰۰ درصد نبوده و قرار نیست در همه افراد بروز کند.

چرا فلوکستین باید صبح مصرف شود

SsRIها بیخطر بوده و عوارض جانبی کمی دارند. 1. بعلت سرگیجه و خواب آلودگی از رانندگی یا کار با ماشین آلاتی که نیاز به هوشیاری دارند باید خودداری شود. در طی مصرف این دارو تغییرات ناگهانی وضعیت ممكن است موجب سرگیجه شود. کلردیازپوکساید را دقیقا طبق دستور مصرف کنید در غیر این صورت باید منتظر عوارض جدی این دارو باشید. لازم است توجه داشته باشید کلردیازپوکساید فقط با تجویز پزشک در دسترس است. بنزودیازپینها مدتهاست که باعث ایجاد بینظمی قاعدگی در برخی از بیماران میشوند و با وجود این، هنگامی که یک زن با پریودهای نامنظم مراجعه میکند اما این عارضه ناشی از مصرف کلردیازپوکساید شایع نیست. تصور می شود در ایالات متحده (ایالات متحده) از هر 10 نفر یک نفر از داروهای SSRI استفاده می کند و از هر 4 زن 1 نفر در 40 و 50 سالگی. در مجموع 399 نفر از 627 شرکتکننده (63.6%) دریافتکننده فلوکستین در مقایسه با 352 نفر از 626 شرکتکننده (56.2%) دریافتکننده دارونما دچار یک عارضه جانبی شدند. این دارو ممکن است به شیر مادر منتقل شود و ممکن است در کودک شیرده عوارض جانبی ایجاد کند. از آنجایی که دارو و متابولیتها میتوانند در نوزاد که با شیر مادر تغذیه میشوند تجمع پیدا کنند، بهتر است یک داروی جایگزین برای مادر تجویز شود، این دستورالعمل بهویژه هنگام شیر دادن به نوزاد تازه متولد شده یا نوزاد نارس بهتر است حتما رعایت شود.

قرص فلوکستین ۱۰

عوارض کلردیازپوکساید در شیردهی به اثبات رسیده و ممکن است برخی خطرات به نوزاد نیز از طریق شیر منتقل شود. کلردیازپوکساید را باید دقیقاً طبق دستور مصرف کنید. زمان مصرف این دارو باید طبق نظر پزشک تعیین شود. دارو را در اسرع وقت مصرف کنید، اما اگر نزدیک به نوبت دوز بعدی است، دوز فراموش شده را حذف کنید. در صورتی که بیمار در زمان مشخص فراموش کند داروی فلوکسیتین را مصرف کند، بایستی در اولین زمان ممکن آن را مصرف نماید. کپسول را باید بصورت کامل میل کنید و از بازکردن یا جویدن آن خودداری نمایید و در صورتی که با بلع کپسول مشکل دارید می توانید از پزشک خود بخواهید که فرم دارویی شربت را برایتان تجویز نماید. در صورتی که متوجه توقف اثربخشی کلردیازپوکساید شدید، هرچه سریعتر پزشک را مطلع کنید. البته در صورتی که با معده خالی استفاده شود جذب سریع تر انجام می شود و وجود غذا در معده جذب کلردیازپوکساید را به تاخیر می اندازد. این دارو فقط در صورتی باید استفاده شود که منافع بالقوه خطر احتمالی را توجیه کند. اما در صورتی که بعد از مصرف این قرص دچار کاهش حافظه شدید حتما با مشاور دارویی تماس بگیرید.

لیبریوم (کلردیازپوکساید) برای کاهش اضطراب موثر است زیرا اثرات و عوارض آن به اندازه داروهای مشابه زیاد نیست. در برخی مطالعات عوارض کلردیازپوکساید در بارداری بررسی شده است. در برخی مواقع به دلیل مشکلات معده ممکن است پزشک همزمان به مصرف کلردیازپوکساید به شما کلیدینیوم سی نیز تجویز نماید. مصرف همزمان ترامادول با فلوکستین احتمال حملات تشنجی را زیاد می نماید. پزشک با در نظر گرفتن تمامی عوارض یک دارو و با توجه به شرح و حال بیمار دارویی را تجویز می نماید و به طور حتم فواید آن دارو از مضرات آن برای فرد بیشتر خواهد بود. به همین دلیل برخی از داروهای ضدافسردگی مانند فلوکستین در لیست داروهای ضدجوش هم قرار دارند. توجه داشته باشید که با قطع مصرف داروهای ضدافسردگی احتمال خطر بازگشت و عود اضطراب و افسردگی افزایش می یابد. اما قرص فلوکستین فقط برای درمان افسردگی نیست، بلکه برای درمان اختلالهای روانی متداول از جمله اختلال وسواس، پرخوری عصبی و اختلال هراس هم استفاده میشود. کپسول خوراکی فلوکستین متعلق به طبقه ای از داروها است به نام مهار کنندههای ان تخابی بازجذب سروتونین (SSRIs).

کپسول فلوکستین

از این دارو به شکل خوراکی استفاده می شود اما انواع تزریقی آن نیز در دسترس است. بنابراین قبل از بلند شدن، پاهای خود را برای چند دقیقه از تخت آویزان كنید تا از افتادن و صدمه دیدن جلوگیری شود. و یا همچنین 50 تا 100 میلی گرم عضلانی 1 ساعت قبل از عمل طبق دستور پزشک توصیه می شود. در صورت مصرف داروهای دیگر همچون داروهای ضد درد یا سرفه اپیوئیدی (مانند کدئین، هیدروکودون)، الکل، ماری جوانا، داروهای دیگر برای خواب یا اضطراب (مانند آلپرازولام، لورازپام، زولپیدم)، شل کننده های عضلانی (مانند کاریسوپرودول، سیکلوبنزاپرین) و یا آنتی هیستامین ها (مانند ستیریزین، دیفن هیدرامین) به پزشک یا داروساز اطلاع دهید. کلرودیازپوکساید همچنین یک شل کننده ی عضلانی نیز می باشد. از این رو می توان کلردیازپوکساید را مهار کننده پرولاکتین نامید. استفاده از کلردیازپوکساید همراه با زولپیدم ممکن است عوارض جانبی مانند سرگیجه، خواب آلودگی، گیجی و مشکل در تمرکز را افزایش دهد. علائم مصرف بیش از حد لیبریوم شامل خواب آلودگی، گیجی، کما و کاهش رفلکس است. سوء مصرف از کلردیازپوکساید می تواند باعث اختلال در عملکرد شناختی و فیزیکی، از جمله کاهش شدید فشار خون و ضربان قلب شود.

کلردیازپوکساید خود دارویی برای جلوگیری از خودکشی می باشد . از آنجایی که استفاده از این داروها به ندرت ضروری است، تقریباً همیشه باید از مصرف آنها در این دوره اجتناب شود و از داروهای جایگزین کم خطرتر استفاده نمود. اما خوشبختانه شرکت ها داروسازی بزرگی در ایران مانند سبحان دارو و یا داروسازی حکیم کلردیازپوکساید را با کیفیت خوبی وارد بازار می کنند که در صورت نیاز می توان با خیال راحتی آن ها را مصرف نمود. شرکت های داروسازی مهمی چون داروسازی سبحان، حکیم و… به عنوان مثال در بیماری های گوارشی که عامل آن استرس است و اسید معده زیاد ترشح می شود پوکساکیم 5 به عنوان یک داروی کمکی استفاده می شود. در خصوص داروی فلوکستین (https://classori.ir/%D9%81%D9%84%D9%88%DA%A9%D8%B3%D8%AA%DB%8C%D9%86)، باید گفت عوارض گوارشی مثل دل درد، سوءهاضمه، اسهال، یبوست، تهوع، استفراغ و. 12. در صورت فراموشی یک نوبت دارو بلافاصله آن را مصرف نمایید اما از دوبرابر کردن مقدار دارو در یک نوبت جدا خودداری نمایید.

Sadie Kirk

کارشناس فرهنگ پاپ. موسیقی نینجا. عاشق غذا. نویسنده. دوست حیوانات در همه جا. گورو معمولی بیکن.

تماس با ما