۷ وعده غذایی قبل از خواب نباید خورده شود



خوردن برخی غذاها در شب می تواند منجر به بی خوابی شود، به عنوان مثال کرفس حاوی مقدار زیادی آب است و بهتر است از خوردن آن در شب خودداری کنید.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، موارد زیادی بر کیفیت خواب شما تأثیر می گذارد، از استرس های روحی گرفته تا بیماری های جسمی مانند دیابت، بیماری کلیوی یا بیماری قلبی.

همه ما می دانیم که نوشیدن کافئین قبل از رفتن به رختخواب برای افرادی که به اندازه کافی نمی خوابند خطرناک است. قبل از خواب نوشیدن قهوه یا چای را متوقف کنید.

آنچه قبل از رفتن به رختخواب می خوریم تأثیر ویژه ای بر کیفیت خواب دارد، اما مطالعات نشان می دهد که حتی می تواند بر انتخاب روز بعد تأثیر بگذارد.

یک رژیم غذایی متعادل به طور کلی برای حفظ یک الگوی خواب سالم مهم است. برخی از غذاهای سالم و برخی از غذاهای ناسالم می توانند دلیل بی خوابی شما باشند. هفت تا هستند و هفت تا هستند.

غذاهای ادویه دار

قبل از رفتن به رختخواب غذاهای تند نخورید، زیرا می تواند باعث یبوست و بیماری قلبی شود. سوزش سر دل در هنگام خواب بدتر می شود زیرا اسید معده در گلو جمع می شود.

با این حال، برخی مطالعات وجود دارد که نشان می دهد فست فود قبل از خواب باعث افزایش کابوس می شود. بیدار شدن مکرر در شب، استراحت عاطفی شب را از بین می برد و باعث ایجاد احساسات منفی می شود.

فست فود

فست فود و سایر تنقلات چرب به سختی هضم می شوند و اغلب می توانند منجر به سوزش سر دل شوند. غذای شما چربی بیشتر و اسید معده بیشتری تولید می کند.

واضح است که این وضعیت خواب را دشوار می کند. در این حالت سعی کنید به سمت چپ بدن خود دراز بکشید تا اسید مری شما کاهش یابد.

شیرین

پس از یک روز طولانی، درمان خوب و خوشمزه مانند یک پاداش کامل است. متأسفانه آخرین کاری که باید قبل از خواب انجام دهید افزایش قند خون است.

دیرهنگام خوردن شیرینی باعث می شود احساس تحرک و انرژی بیشتری داشته باشید. از خوردن شکلات قبل از رفتن به رختخواب خودداری کنید، زیرا حاوی کافئین و شکر است.

شکلات حاوی ماده ای به نام توبرومین است که به افزایش ضربان قلب و بی خوابی کمک می کند.

مرکبات

میوه ها به طور کلی یک انتخاب سالم هستند و متخصصان تغذیه خوردن آنها را با هر وعده غذایی توصیه می کنند. با این حال، مرکبات بسیار اسیدی هستند و می توانند باعث بیماری ریفلاکس قلبی یا گوارشی شوند.

مرکبات سرشار از قند هستند و به شما انرژی زیادی می دهند. میوه های دیررس مانند انجیر، کشمش، انگور، سیب، کیوی و پاپایا بهتر از خوردن لیمو هستند.

کلم بروکلی

کلم بروکلی یک غذای سالم است که باید در رژیم غذایی شما گنجانده شود. با این حال، بروکلی حاوی مقدار زیادی فیبر است که هضم آن به زمان زیادی نیاز دارد. همه سبزیجات متقاطع به تولید سنگ کیسه صفرا در هنگام آسیاب کردن معروف هستند. نمونه های دیگر عبارتند از کلم بروکسل، کلم و گل کلم.

گوشت

گوشت ها، به خصوص گوشت قرمز، سرشار از پروتئین و چربی هستند. بنابراین زمان زیادی طول می کشد تا ادغام شود و می تواند انگیزه شما را حفظ کند.

خوردن گوشت برای شام مشکلی ندارد اما بعد از آن بهتر است چیزی نخورید و تعداد شب های گوشت خوری را کنترل کنید.

در شب، گوشت های کم چرب مانند بوقلمون، سینه مرغ یا منابع پروتئین گیاهی مانند ماست و اسفناج را جایگزین کنید.

کرفس

اگر چند بار در شب از خواب بیدار می شوید تا به دستشویی بروید، از خوردن کرفس خودداری کنید. کرفس حاوی مقدار زیادی آب است و بهتر است در شب از خوردن آن خودداری کنید.

سلری شما به راحتی می توانید بادکنک خود را پر کنید. غذاهایی مانند هندوانه، خیار و کاهو نیز جزو مواد غذایی محسوب می شوند.


تمامی اخبار به صورت تصادفی و رندومایز شده پس از بازنویسی رباتیک در این سایت منتشر شده و هیچ مسئولتی در قبال صحت آنها نداریم