آموزش سئو از صفر تا صد رایگان مقدماتی تا پیشرفته

سئو برندینگ یا برندسازی در سئو، به فرآیندی گفته می‌شود که در آن برند کسب و کار به منبع مهمی از ترافیک تبدیل می‌شود. به عنوان مثال شما برای آموزش‌های حوزه سئو فقط به سایت دی ام روم مراجعه می‌کنید و مطمئن هستید که محتوای ارائه‌شده از اعتبار کافی برخوردار است. یکی از عوامل موثر در سئو سایت تاثیرگذار است از نقشه سایت برای گوگل و سایر موتورهای جستجو می‌باشد. نقشه سایت یا به اصطلاح سایت مپ، خزش ربات‌ها در سایت را آسان‌تر می‌کند. اگر به تعریف سئو از دید گوگل نگاه کنیم، به این نکته بارها اشاره شده است که می‌بایست هدف وبسایت‌ها رفع نیاز کاربران باشد.
برای بک لینک سازی طبق یک اصول پیش بروید تا بتونید در آخر نتیجه را بررسی کنید. اگر نکات بالا برای بک لینک سازی رعایت نشود بک لینک سازی هیچ تاثیر مثبتی روی سایت شما نخواهد داشت و حتی ممکن است تاثیر منفی را دریافت کنید. اگر تصویر شما در سایتتان دارای حجم بالای باشد قطعا سرعت لود وبسایت شما زیاد میشه و یک سیگنال منفی هست که به سمت گوگل ارسال میکنید.
الگوریتم های جستجو به گونه ای طراحی شده اند که صفحات مرتبط و معتبر را نشان دهند و تجربه جستجوی کارآمدی را در اختیار کاربران قرار دهند. بهینه سازی سایت و محتوای آن با در نظر گرفتن این عوامل می تواند به رتبه بندی صفحات در نتایج جستجو کمک کند. وب سایت‌هایی که با عنوان Site Audit شناخته می‌شوند، تجربه کاربری و طراحی سایت شما را از دیدگاه‌های مختلف نظیر سرعت سایت، مشکلات برنامه نویسی، لود فایل‌های مالتی مدیا، ریسپانسیو و غیره ارزیابی می‌کنند. در صورتی که بهینه سازی سایت شما به درستی انجام شده باشد، که این بخش مرتبط با سئو تکنیکال است، نمرات خوبی را در ارزیابی سایت خود با کمک پلتفرم‌های حسابرسی سایت (Site Audit) دریافت خواهید کرد.
جهت کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با خدمات و مشاوره سئو می توانید از طریق سایت سئوکار با ما در ارتباط باشید. همچنین می توانید جهت اطلاعات بیشتر در رابطه با خدمات سئو به صفحه سئو چیست؟ مراجعه نمایید. بهینه‌سازی برای موتور جستجو یا همان سئو یک استراتژی طولانی‌مدت به حساب می‌آید.
در حالی که در حقیقت محتواهای طولانی‌تر در گوگل معمولا رتبه بهتری دارند، اما این تعداد کلمات نیست که باعث کسب رتبه بالاتر می‌شود. واقعیت این است که پست های طولانی تر معمولاً موضوع را به صورت جامع تر پوشش می دهند. بسیاری از افراد از لینک دادن به وب سایت های دیگر می ترسند، زیرا نمی خواهند “بازدید کنندگان خود را به سمت آنها بفرستند”.
با سئو داخلی یا سئو On Page، تمام ایرادات داخلی وبسایت شما برطرف می‌شوند. برای مثال در یک مطلب آموزش پخت کیک عکس نهایی کیک را قرار دهید اگر شما در چنین مطلبی عکس شیرینی گردویی بگذارید خواننده را گیج خواهید کرد. سعی کنید از عکس های اورجینال استفاده کنید استفاده از عکس های تکراری باعث جذب کاربر نخواهد شد. اگر گوگل مچ شما را گرفت جریمه سنگینی در انتظار شماست پس مسیر رستگاری سئو کلاه سیاه نیست.
برخی از سایت های بلاگی لینک نوفالو می دهند اما ارزش خود سایت زیاد است و می تواند بر روی وب سایت شما نیز تاثیر مثبت بگذارد. حالا که موضوع اصلی محتوا مشخص شد یک قدم به عقب برگردید و مجدد کلمات کلیدی را رصد کنید الان خیلی راحتتر می تونید کلمه کلیدی اصلی رو پیدا کنید. تحقیق کلمات کلیدی می بایست اولین قدم در سئو سایت شما باشد و در وضعیت های زیر این مساله از اهمیت بیشتری برخوردار است.
برچسب تصاویر باید با موضوع آن عکس مرتبط بوده و شامل کلمات کلیدی باشد. سرعت سایت یکی از عوامل تاثیر گذار بر تجربه کاربری و راهکار افزایش سئو است. سرعت سایت تاثیر زیدی در افزایش رضایت کاربران دارد و برای گوگل هم رضایت کاربران از هر چیزی مهم تر است. ممکن است بعضی سایت ها محتوای خوبی داشته باشند ولی به دلیل سرعت پایین رتبه خوبی نگیرند. در مطلب ” افزایش سرعت سایت وردپرس” می توانید راهکارهای بهبود سرعت را مطالعه کنید. دقیقاً همان زمان‌هایی که برای اتصال به اینترنت باید منتظر وصل شدن اتصال Dial-up می‌ماندیم!
و به خوبی فرق بین سایتهایی که محتواهای بی ارزش دارند را تشخیص دهند و دیگر به سمتشان نروند. به هیچ عنوانی محتوای سایت های دیگر را کاملا کپی نکنید تا در سایت خود قرار دهید. وبلاگ نویسان در کشور خارجی بر سر طول محتوایشان با یکدیگر به رقابت میپردازند. بک لینک به لینک هایی اطلاق می شود که از دامینی دیگر به دامین شما داده شده اند. گوگل آنالیتیکس و اکثر ابزارهای ردیاب رتبه به شما امکان حاشیه‌نویسی می‌دهند تا اطلاعاتی را به داشبورد خود اضافه کنید. این معیار به شما نشان می دهد که یک کاربر به طور متوسط ​​در یک جلسه (Session) چند صفحه را بازدید کرده است.

  • بعد از اینکه سایت خود را سئو کردید، نیاز به ابزاری دارید تا میزان پیشرفتتان را اندازه بگیرید.
  • برای آن که وب سایتی کارآمد و با کیفیت بالا داشته باشید، لازم است تا نکاتی از سئو را در…
  • این اصطلاح برای توصیف تمام لینک هایی که به وب سایت شما اشاره می کنند استفاده می شود.

این فرآیند باعث می شود ترافیک رایگان و طبیعی از سمت موتورهای جستجو مانند گوگل به سمت سایت شما هدایت شود. سپس می توان اقدامات لازم برای بهبود دیده شدن و افزایش ترافیک Organic را انجام داد که یکی از مهم ترین این اقدامات، افزایش رتبه سایت در نتایج موتور های جستجو برای کلمات کلیدی هدف بدست آمده است. چشم انداز کلی در بردارنده پیاده سازی استراتژی مناسب با هدف افزایش ترافیک ارگانیک و کسب جایگاه بهتر در صفحه نتایج جستجوی موتورهای جستجوست. با یک نگاهِ جامع میتوان گفت برای تعیین رتبه یک صفحه در نتایج جستجو بیش از 200 فاکتور مختلف توسط ربات های گوگل بررسی میشوند. ولی اگر همانطور که در ویدئوی بالا مطرح شد، کمی دقیق تر نگاه کنیم میتوان فاکتورهای موثر بر سئو سایت را در 5 دسته اصلی تقسیم کرد که عبارتند از سئو تکنیکال، استراتژی، تولید محتوا، لینک سازی و آنالیز و برنامه ریزی.
اولین کار برای متخصص شدن در این زمینه، آشنایی با اصول و مفاهیم آن است. شما می‌توانید در گام اول، از مطالب آموزشی که در اینترنت به زبان فارسی یا انگلیسی موجود است، استفاده کنید. علاوه بر این، تماشای ویدئوهای آموزشی رایگان که در سایت‌های معتبر وجود دارند نیز به شما در یادگیری بهینه‌سازی سایت کمک می‌کند. جهت لینک سازی در فروم ها و دیدگاه های وب سایت ها، می توانید در فروم های مختلف عضو شده و مطالب وب سایت خود را در آنجا به اشتراک بگذارید و آن ها را به محتوا خود لینک دهید. همچنین می توانید در قسمت پروفایل خود لینک وب سایت یا مطالب مهم سایت خود را قرار دهید.همچنین می توانید در قسمت دیدگاه های وب سایت های پربازدید، دیدگاهی را به همراه لینک مطالب وب سایت خود قرار دهید.

سئو چیست؟ راهنمای گام به گام سئو سایت برای مبتدیان 2023

گوگل به سایت‌هایی علاقمند است که تعامل بیشتری با کاربر برقرار می‌کند و سعی می‌کند که امتیازات ویژه‌ای برای این سایت‌ها لحاظ کند. پنالتی شدن چه تاثیری روی رتبه صفحات و سایت دارد؟ جریمه‌هایی که از سمت گوگل روی صفحات سایت اعمال می‌شود و  اثرات منفی بسیار زیادی بر روی رتبه و جایگاه صفحات خواهد داشت. این جریمه‌ها گاهی مستقیما از سمت الگوریتم‌ها بر روی سایت اعمال می‌شود و گاهی از سوی مدیران ارشد گوگل به طور دستی روی سایت پیاده می‌شود. سعی کنید باترفند و تکنیک‌هایی که در قسمت بالا آموزش داده‌ایم، محتوای خود را برای گوگل و کاربران بهینه نمایید. گوگل از ربات‌ها برای جستجو در بستر وب و پیداکردن صفحات جدید استفاده می‌کند.

Nick Webster

مزاحم عمومی فن غذا. حلال مشکل بدون عذرخواهی کارآفرین. خواننده.

تماس با ما