افزایش حقوق معلمان در سال 1401 چه شد؟

[ad_1]

روآرو- تحول بنیاد آموزش و پرورش در سال 1390 منتشر شد. مطالب فصل ششم به سیستم رتبه بندی معلمان اشاره دارد. اما اکنون پس از گذشت یک دهه و کش و قوس های فراوان، قانونگذار یازدهم می گوید در حال بررسی طرحی است، سطح معلمان که جزئیات آن رئیس شورای آموزشی و پژوهشی اعلام شده است. وی گفت: حداقل حقوق معلمان به 8 میلیون و 220 هزار نفر رسیده است. اما اعضای هیئت مدیره می گویند شورا این طرح را نپذیرفته و آن را رد خواهد کرد.

به قول آقای فرارو. در بودجه 1401 جدول 9 (برآورد اعتبار سایر ردیف ها در سال 1401) دولت برای اجرای طرح رتبه بندی معلمان استاد مبلغ 25 هزار میلیارد تومان برآورد کرده است. بر اساس این طرح معلمان 80 درصد از حقوق معلمان پایه دانشگاه تهران را دریافت می کنند.

به گفته علیرضا منادی سفیدان، رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس، معلمان در پنج گروه رتبه بندی شده اند. در گروه اول حداقل حقوق به هشت میلیون و حقوق پنجم که از گروه ممتاز محسوب می شود نیز به 15 میلیون تومان می رسد.

همچنین می گوید گروه های 2، 3، 4 هنوز بین 8 تا 15 میلیون حقوق ما را می گیرند. پیش از این فقط معلمان مدارس در نظام رتبه بندی قرار می گرفتند. اما اکنون نمایندگان مجلس می گویند که مدیریت آموزش و پرورش نیز به این گروه اضافه شده است.

اکنون با این حساب تعداد معلمان رتبه بندی شده از 503000 به 760000 افزایش یافته است.

برنامه رتبه بندی معلمان؛  آیا افزایش حقوق لغو می شود؟

برنامه افزایش حقوق معلمان؟

چند ساعت پس از اعلام جزییات طرح جدید رتبه بندی معلمان در مجلس توسط منادی سفیدان، مهرداد ویسوکرامی، رئیس کمیسیون آموزش، یکی دیگر از اعضای این کمیسیون روی صندلی ایستاد. وی در ویدئویی که خبرگزاری تسنیم منتشر کرده است، افزایش حقوق معلمان را تا 80 درصد از حقوق معلمان ابتدایی دانشگاه های تهران غیرممکن دانست.

وی معتقد است اجرای این طرح 170 تا 200 هزار میلیارد تومان هزینه دارد. این در حالی است که دولت در بودجه سال 1401 مبلغ 25 هزار میلیارد برآورد کرده است.

مهرداد ویس کرمی همچنین گفت: دولت دوازدهمین بار مالی 20 هزار میلیارد تومانی از 170 تا 200 هزار میلیارد را پذیرفت. اما تصور ما این است که با روی کار آمدن دولت رئیسی فرجی، دولت سیزدهم پیروز شد، این بودجه را فقط 25 هزار میلیارد تن بگیرید.

یکی از اعضای کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: دولت که باید بودجه طرح رتبه بندی معلمان را تامین کند، معتقد است که بودجه اضافی برای این برنامه وجود ندارد.

با این حال وی پیش بینی کرد که در صورت عدم تغییر طرح فعلی، به دلیل عدم حمایت دولت به مجلس عوام بازخواهد گشت.

وی معتقد است در حال حاضر با بودجه پیش بینی شده از سوی دولت در بودجه 1401 افزایش حقوق جدی در لیست رتبه بندی وجود ندارد.

علاوه بر این، یوسف نوری، وزیر آموزش و پرورش معتقد است که این طرح بیشتر از رتبه بندی منسجم است.

وی گفت: برای رتبه بندی باید مدارکی در مدارک قرار گیرد تا بر کیفیت کار تدریس و حق معلمان تاثیر بگذارد.

وزارت آموزش و پرورش هنوز مستمری معلمان بازنشسته را نگرفته، بگذار رتبه بندی!

برنامه رتبه بندی معلمان؛  آیا افزایش حقوق لغو می شود؟مهدی پازوکی، کارشناس اقتصادی درباره امکان اجرای طرح رتبه بندی معلمان با بودجه وزارت آموزش و پرورش به فرارو گفت: بودجه 1401 غیرشفاف ترین بودجه ایران از ابتدای بودجه تاکنون است. در حال حاضر ارقام بودجه دانشگاه تهران را برای مقایسه با بودجه دانشگاه شریف نمی دانید. یا بودجه یک دانشگاه دولتی تحت تاثیر نماینده شهری نامشخص است. این دانشگاه تحت تأثیر نمایندگان ایجاد شد و اکنون تبدیل به کارخانه اسناد شده است.

وی در خصوص بودجه وزارت آموزش و پرورش گفت: به طور جداگانه بودجه این وزارتخانه مشخص نیست که برای هر پروژه چقدر اعتبار دارد. اما کمیته آموزش و تحقیقات مجلس می گوید که طرح رتبه بندی و حقوق معلمان را تکمیل خواهد کرد.بالا رفتن قابل توجه حرفه نیست. اما اگر چنین است، چرا معلمانی که سال گذشته بازنشسته شده اند، پاداش دریافت نکرده اند؟

این کارشناس اقتصادی افزود: در حال حاضر معلمانی که 31 شهریور امسال بازنشسته می شوند پاداش خود را در سال آینده دریافت می کنند. بازنشستگان ریاست جمهوری در اولین ماه خدمت جوایز خود را دریافت می کنند.

[ad_2]

Brendon Rice

نادر موسیقی لاعلاج. خالق تایید شده متعصب تلویزیون پیشگام غذا. یک قهوه ساز به طرز خشمگینی فروتن.

تماس با ما