امیرعبداللهیان خطاب به گوترش: کاری جز برجام انجام نمی دهیم

[ad_1]

حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه ایران در تماسی تلفنی با بان کی مون دبیرکل سازمان ملل متحد درباره مذاکرات هسته ای وین و برخی موضوعات مورد علاقه مشترک گفت و گو کرد.

به گزارش ایسنا، وزیر امور خارجه آمریکا با بیان اینکه هیات ایرانی در حال مذاکره است، گفت: ابتکارات و مقامات لازم است و فعالانه برای دستیابی به یک توافق خوب تلاش می کنند.

امیرعبداللهیان یکی از دلایل کندی مذاکرات را نبود ابتکارات غربی عنوان کرد و تاکید کرد: ما دو فصل در مورد لغو تحریم ها و تحریم ها ارائه کرده ایم. این آیات منطبق بر برجام است و ما ادعایی غیر از برجام نداریم و در عین حال تعهدی غیر از برجام را نمی پذیریم.

وی گفت: طرف ایرانی در این مذاکرات پیشنهادهای خوبی ارائه کرده است که می تواند مبنای یک توافق پایدار باشد.

امیرعبداللهیان خاطرنشان کرد: همانطور که بارها تاکید کرده‌ایم، باید نگرانی‌های غرب را برطرف کنیم، لغو کامل تحریم‌ها است.

وی افزود: در پی محکومیت تروریسم در کرج توسط دبیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی، با حسن نیت اعلام کرده ایم که اجازه نصب دوربین در کرج را می دهیم.

او گفت: “ما به دنبال توافق خوب و صادقانه هستیم.” غرب باید بداند که تهدید ایران نتیجه معکوس دارد.

دو طرف به حل مسئله لبنان ادامه می دهند. امیرعبداللهیان در خصوص سفر آتی دبیرکل سازمان ملل به لبنان گفت: ما از وحدت ملی، حاکمیت و تمامیت ارضی لبنان حمایت می کنیم. جمهوری اسلامی ایران از تلاش ها برای کمک رسانی به لبنان حمایت می کند.

وی گفت: لازم است جامعه جهانی به تجاوزات رژیم صهیونیستی به لبنان پاسخ دهد.

دبیرکل سازمان ملل همچنین از مذاکرات وین قدردانی کرد و گفت: معتقدیم شورای امنیت سازمان ملل یک سند مهم است و ساختار آن برای صلح و ثبات بین المللی بسیار مفید است.

آنتونیو گوترش افزود: موضع سازمان ملل در قبال برجام همیشه روشن و بدون ابهام بوده و ما آن را تغییر داده ایم.

بان کی مون، دبیرکل سازمان ملل متحد ضمن تمجید از اقدامات ایران در همکاری با آژانس بین المللی انرژی اتمی و توافق برای نصب دوربین در کرج، گفت: همکاری خوب تهران با آژانس نشان می دهد که تاثیر مثبت خواهد داشت، قطعا. در مورد فرآیند اعتماد سازی

او گفت: “ما از همه ابزارهای سازمان ملل استفاده خواهیم کرد و تمام تلاش خود را برای اطمینان از اینکه مذاکرات تا حد امکان روان باشد، انجام خواهیم داد.”

گوترش همچنین هدف از سفر خود به لبنان را ایجاد وحدت و همبستگی میان مردم لبنان دانست و گفت: معتقدم مسئله لبنان توسط مردم لبنان قابل حل است.

[ad_2]

Patrick Hodges

کاوشگر دوستانه استاد موسیقی مغرور. درونگرای افراطی کارشناس سفر. نویسنده. متعصب غذای بی عذرخواهی

تماس با ما