بهترین زمان برای تزریق واکسن کرونا؛ صبح یا عصر؟

[ad_1]

محققان بیمارستان عمومی ماساچوست می گویند که پاسخ ایمنی بیمار ممکن است به زمان دریافت واکسن کووید در روز بستگی داشته باشد. علاوه بر این، تحقیقات آنها نشان می دهد که واکسیناسیون در صبح بهتر است.

به گزارش ایسنا، نیوز می نویسد: نتایج مطالعه نشان می دهد که زمان مصرف تفاوت قابل توجهی در اثربخشی برخی داروها و واکسن ها ایجاد می کند. حتی برخی از بیماری ها مانند ذات الریه علائم بدتر را در ساعات مختلف روز نشان می دهند.

مطالعه‌ای که اخیراً روی مردان مسن‌تری که واکسن آنفولانزای سالانه دریافت می‌کردند بررسی کرد و دریافت که اگر بیماران صبح‌ها واکسینه شوند، سطح ایمنی بالاتری خواهند داشت.

نتایج سایر آزمایش‌ها نیز نشان داد که شیمی‌درمانی در ساعات مشخصی از روز، هدف‌گیری سلول‌های سرطانی را مؤثرتر می‌کند. در حالی که آسیب سمی به سلول های سالم را نیز محدود می کند. واکسن کووید اکنون با نتایج تحقیقات واکسن آنفلوآنزا در تضاد کامل است.

به گفته محققان، زمان واکسیناسیون نیز برای واکسن کووید 19 مهم است.

دکتر الیزابت کلرمن، از بخش فیزیولوژی اعصاب در بیمارستان عمومی ماساچوست (MGH) گفت: «نتایج مطالعه مشاهده‌ای ما نشان می‌دهد که مدت زمان ایمن‌سازی بر پاسخ ایمنی به SARS تأثیر می‌گذارد». یافته ها ممکن است به افزایش و کارایی واکسن مربوط باشد.

یک واکسن کووید را برنامه ریزی کنید

این تیم سطح ایمنی نزدیک به 2200 پرسنل پزشکی بریتانیا را پس از دریافت واکسن کووید تحت نظر گرفتند. محققان نمونه خون را از کارکنان بیمارستان در زمان تزریق جمع آوری کردند. هر کارمند واکسن mRNA Pfizer یا واکسن آدنوویروس Astrazenka را دریافت کرد.

محققان دریافتند که پاسخ ایمنی در شرکت کنندگانی که در پایان دوره واکسیناسیون واکسینه شده بودند، بیشتر بود. سطح ایمنی نیز در میان کارکنان بیمارستانی که واکسن فایزر دریافت کرده بودند، زنان و جوانان بالاتر بود.

چرا یک واکسن در صبح و دیگری بعد از ظهر بهترین کار را دارد؟

کلرمن توضیح می‌دهد: واکسن‌های سارس و آنفولانزا مکانیسم‌های اثر متفاوتی دارند و پاسخ ایمنی ممکن است با عفونت‌های قبلی مانند آنفولانزا، بسته به تشخیص یا قرار گرفتن در معرض عوامل بیماری‌زای قبلی، بسیار متفاوت باشد.

محققان خاطرنشان کردند که مطالعه آنها تاریخچه پزشکی هر شرکت کننده یا الگوهای خواب و عملکرد آنها را در نظر نگرفت.

“ما باید در یافته های خود تجدید نظر کنیم و قبل از توصیه آن به افرادی که واکسینه شده اند، مانند افراد مسن یا کسانی که ایمنی دارند، درک بهتری از فیزیولوژی اولیه SARS coo 2 و واکنش بدن به واکسن ایجاد کنیم.” او گفت. . ، تاکید کرد که قصد دارند بعد از ظهر واکسینه شوند.

کلرمن افزود: «این تحقیق اولین قدم برای نشان دادن اهمیت پاسخ روزانه به سارس است.

کلرمن گفت: صرف نظر از زمان تزریق واکسن کووید، واکسیناسیون هنوز بخش مهمی از تلاش‌ها برای جلوگیری از شیوع است. با این حال، یافته های جدید تاکید می کند که پزشکان باید زمان واکسیناسیون را در پرونده بیماران ثبت کنند.

“اگر داده های اولیه نشان دهنده تفاوت در اثربخشی و عوارض جانبی دارو یا واکسن بر اساس ساعت روز باشد، شرکت داروسازی موظف است دارو را در زمان مناسب که تعداد شرکت کنندگان باید قابل توجه باشد، تجویز کند. آمار بین دارو و دارونما.” کاهش یافته.

این مطالعه در مجله Biological Rhythms منتشر شد.

[ad_2]

Sam Mcknight

دانشجوی آماتور. مجموع ماون سفر. کارشناس مواد غذایی بیکن نرد. کارآفرین. فن آبجو. عاشق فرهنگ پاپ

تماس با ما