«رودخانه‌های آسمانی»؛ جامد جدید تغییرات آب و هوایی!

[ad_1]

-رارو- ما میدانیم که بحران آب و هوا در حال حاضر تاثیری بر سیستم های آب و هوای جهانی، تغییر دما، بارندگی، الگوهای باد و موارد دیگر دارد، اما یک مطالعه جدید پیش بینی می کند این عامل می تواند دالان هایی باریک از غلیظ مانند رودخانه هایی که خروشان دارند. یجو ایجاد کند که سیل‌های بزرگ در قسمت‌های کوهستانی شرق آسیا را به رار می‌آورد.

به گزارش فرارو ، دانشمندان اکنون باور دارند که راران‌های لل آسای ننه توسط رودخانه‌های ایجاد خواهند کرد که در آسمان ننه در زمین. دالان‌های باریک از غلیظ می‌توانند باعث سیل در نناام برخورد با مانعی مانند رشته‌کوه شوند و در مدت زمان کوتاه شوند. این معناست که سیل‌های ایجاد شده از این سیستم می‌تواند بسیار شدیدتر و مخ‌تر از سیل‌های فعلی باشد.

سر مدل‌های جدید مطالعات، گا رم شدن سیاره زمین، رویدادهای بارندگی در آسیا دهه‌های آینده مکرر و شدید. این منطقه به دلیل نزدیکی به خط استوا و اقیانوس، به طور طبیعی از بارندگی بسیار بالاتر است، اما در گرمایش زمین، آب بیشتر بخار شده و از طریق هوا منتقل می شود که این امر نیز به معنای بارندگی بیشتر خواهد بود. مقاله در مقاله منتشر شده خود مینویسند: «ما متوجه شدیم که هم انتقال آب آب مرتبط با رودخانه جوی و هم بارندگی در دامنه های جنوبی و غربی کوههای شرق آسیا در آب و هوای گرمتر تشدید می شود.»

«رودخانه‌های آسمانی»؛  جامد جدید تغییرات آب و هوایی!

. . . . . به‌طور کلی، رودخانه‌های جوی‌روم از مناطق گرمتر می‌گیرند و نن را در مناطق سردتر رسوب می‌دهند. اما نکته بالب دیگر این است که حرکات آن‌ها توسط تغییرات باد و دما کنترل می‌شود و دقیقاً همان الگوهای نامنظمی است که. اطن مطالعه گزارش می‌دهد که وقتی صحبت از مناطق مانند ژاپن، تایوان، شمال شرقی چین و شبه جزیره کره به میان می‌آید، میزان بارندگی می‌شود. بیشترین بارندگی در دامنه‌های بنوب غربی کوه‌های آلپ ژاپن خواهد شد.

برای رسیدن به نتیجه‌گیری، شبیه‌سازی‌هایی را بر اساس داده‌های هواشناسی جمع‌آوری می‌کنند .لاوه بر، در مدل سازی جدید، افزایش دما را مطابق با سناریوهای شدیدتر تغییر آب و هوا فرض کردند. Yoichi Kamae دانشمند محیط زیست دانشگاه Tsukuba در ژاپن می‌گوید: «What is the matter?

تحقیقات قبلی در مورد این رودخانه های جوی انجام شده است، اما هنوز کاملاً نیست که چگونه این نوارها را با تغییر اقلیم، تغییر می دهند، بهویژه که رفتار آنها توسط ویژگی های توپولوژیکی و همچنین حرکت هوای گرمتر و خنک تر تعیین می شود. هر چند برای برخی از مناطق، افزایش بارندگی یک مزیت خواهد بود، اما برای سایر مناطق شرایط آب و هوایی شدید می‌تواند باعث شود. . . . .

می‌گویند که این مدل‌سازی می‌تواند در مناطق دیگری رشد کند که ممکن است رودخانه‌های جوی در آن‌ها نند نیز بشود. هنوز ابهامات زیادی در این زمینه باقی مانده است، اما به نظر می رسد این مطالعات و مطالعات دیگر نشان می دهد که مناطقی از کره زمین در دهه های آینده شاهد بارندگی بسیار بیشتر هستند. کامائه میگوید: «یافته های ما احتمالاً در سایر مناطق عرضهای جغرافیایی میانی که در آن برهمکنشهای بین رودخانه های جوی و کوههای شیبدار نقش عمده ای در می آورند، مانند غرب آمریکای شمالی و اروپا نیز قابل استفاده است». نابراین، این مناطق ممکن است با گرم شدن آب و هوا، راندگی‌های شدیدتر و لل آسایی را تجربه نکنند. نتایج این تحقیق در نشریه نامه های تحقیقاتی ژئوفیزیک منتشر شده است.

از: Sciencealert

هرجمه: مصطفی جرفی فرارو

[ad_2]

Emerson Brooks

گورو تلویزیون. حل کننده مشکل علاقه مندان به وب. ماون مسافرتی بی عذرخواهی تنظیم کننده.

تماس با ما