زرز تهیه قطاب یزدی ویژه نوروز

[ad_1]

ـراروـ باب یکی از شیرینی‌های سنتی، رار خوشمزه و محبوب ایرانی است که خاستگاه نن شهر یزد است باب یزدی از دو لایه خمیری و لایه داخلی تشکیل شده است. تاریخچه پخت قطاب در ایران به صورت رسمی به انسان قاجار می‌رسد. اما برخی از مورخان پخت نن را مربوط به دوران پیش از ورود اسلام به ایران می‌دانند.

. . . . . ی‌تما می‌توانید این قطاب خوشمزه را در منزل با روشی تهیه کنید. . . . . .

مواد لازم برای تهیه قطاب یزدی

آرد سفید شیرینی: ۳۰۰ گرم
مم مرغ: ۱ عدد
زرده تخم مرغ: ۱ عدد
ماست کم چرب: صد گرم
روغن جامد: صد گرم
وانیل: یک چهارم قاشق چایخوری

پودر پسته برای تزیین: به میزان لازم

مواد داخل قطاب

غز دوردو یا پسته: ۳ قاشق غذاخوری
پودر نارگیل: ۱ قاشق غذاخوری
قودر قند: ق غذاخوری
پودر :ل: ق قاشق مرباخوری

نکات مربوط به مواد اولیه

.رد

نکات مربوط به آرد

نکته مهمی که باید در مورد توجه قرار گیرد، کیفیت آردهای موجود در بازار است که با هم تفاوت دارند. . . . . .نابراین اضافه کردن آرد به این موضوع مورد توجه است. اگر دیدید مواد شیرینی درحال سفت شدن است. ولی هنوز مقداری از آرد باقی مانده است. اینی آردی که اضافه کرده است، کافی است و بقیه را اضافه کنید.

اگر هم طبق دستور عمل کردید ولی حس کردید شما هنوز یک غنى که باید برسد، نرسیده است. بنی باید کمی بیشتر آرد اضافه کنید .نابراین شما همیشه مقدار آردی را که در دستور گفته شده است، تهیه ینید. مال ممکن است این مقدار تا توجه به کیفیت کیفیت آرد کم یا زیاد شود.

نکات مربوط به دودر هل

.ل

برای تهیه شیرینی حتماً از پودر هل سبز استفاده کنید. . . . .

طرز تهیه مرحله به مرحله قطاب یزدی

برای تهیه مواد میانی پاب پودر نرگی و پاپوپودر پسته را همراه پاپو پودر ها هل درسته و پودر دن دا خاوا سپس مواد آماده را کنار بگذارید.

برای تهیه خمیر قطاب مراحل زیر را انجام دهید:

. . . . . روغن جامد را اضافه کنید و ثیهانیه دیگر هم بزنید.

. . . . .

. . . . . اگر خمیر هنوز به دستتان می‌چسبید یا چرب بود، یمی دیگر آرد شیرینی به ضن اضافه کنید. توجه داشته باشید که امیر قطاب را نباید بیش از حد ورز بدهید. زیرا به روغن می‌افتد و درنهایت باب شما خشک می‌شود.

باب یزدی

۴ ـ روی خمیر را با یک پارچه تمیز بپوشانید و نیم ساعت داخل یخچال قرار دهید تا بماند. سپس یمیر را از خارج کنید و روی میز رار بگذارید. بهالا به اندازه یک گردو از خمیر برداشت و کف دستان را باز کنید تا شبیه یک دایره شود و یک قاشق از مواد میانی قطاب را که از قبل انجام دهید. بالا با کمک انگشتان دستان اطراف خمیر را جمع کنید و بالا بیاورید و به مم بچسبایند، طوری که خمیر به یکل یک گردو کما کنید. میر را کفتان بچرخانید تا ترک‌های احتمالی روی خمیر شود و هنگام سرخ شدن باز نشود.

. . . . سپس بهابها را یکی یکی سرخ کنید. رنگ قطاب باید طلایی روشن باشد و نباید قطاب را بیش از حد سرخ کنید که تیره و قهوه شود.

. . . . . باب را داخل یک ظرف در، و در یخچال نگهداری کنید. نوش جان

[ad_2]

Kaia Lambert

گیمر. طرفدار رسانه های اجتماعی متخصص وب Wannabe. متعصب آبجو ارتباط دهنده. کارآفرین. گیک زامبی شیطانی. طرفدار پرشور تلویزیون عاشق بیکن غیرقابل درمان.

تماس با ما