سه سناریوی کوتاه مدت دلار

[ad_1]

روز سه شنبه در حریم معامله، قیمت دلار به کانال 28 هزار تومان بازگشت. نرخ های وام در ایالات متحده که در سه هفته گذشته به شدت کاهش یافته است، در اواسط هفته جاری در بحبوحه رشد به میانگین سه هفته ای رسید. کارشناسان بازار ارز این حرکت صعودی را با سه سناریو مختلف بررسی کردند. «ثبات در کانال 28 هزار تومان»، «دوباره کاهش قیمت و بازگشت به کانال 27 هزار تومان» و «افزایش قیمت و دسترسی به کانال های بالاتر».

به گزارش اقتصاد جهانی، احتمال باقی ماندن قیمت دلار در کانال 28 هزار تومانی تا انتشار اخبار جدیدی از ستاد مذاکرات هسته ای وین افزایش می یابد. دلار روز سه شنبه در تهران به 28200 تومان رسید.

سه سناریوی کوتاه مدت دلار

دیروز سه شنبه 12 دی ماه دلار کار خود را با افزایش قیمت آغاز کرد. بانک آمریکا که روز گذشته به کانال 27000 تومان بازگشته بود در ابتدای ساعات کاری سه شنبه در کانال 28000 تومان معامله شد. خریداران عمده بازار ارز تهران با بهره گیری از فضای آرام رسانه های مذاکره هسته ای، فشار خرید خود را افزایش داده و می توانند قیمت ارز را افزایش دهند. با این حال شنیده ها حاکی از آن است که حجم معاملات در بازار ارز کاهش یافته است و همین امر باعث می شود که فروش خرد در بازار همچنان در تعیین قیمت ها موثر باشد.

اما تحلیلگران بازار ارز این روند صعودی را در سه سناریوی مختلف توجیه کردند. بر اساس سناریوی اول، برخی کارشناسان کانال مستمر قیمت دلار در روزهای اخیر را مبتنی بر فضای خبری مذاکرات هسته‌ای می‌دانند و با هیجان‌انگیز دانستن این روند معتقدند بازار تمایلی به دنبال کردن این روند ندارد. کاهش قابل توجهی را نشان می دهد. این افراد همچنین کانال 28 هزار تومانی را برای کانال فعلی بازار متعادل می کنند و معتقدند در صورت عدم انتشار اخبار مثبت جدید از مذاکرات هسته ای وین، این احتمال وجود دارد که نرخ دلار برای مدت طولانی در این کانال باقی بماند. آمدن روزها.

از سوی دیگر، بر اساس سناریوی دوم، برخی از کارشناسان بازار ارز با توجه به نوسانات قیمتی در فضای فعلی بازار معتقدند این افزایش قیمت می تواند موقتی باشد و بازگشت دلار به کانال 27 هزار تومان را محتمل تر می دانند. با توجه به افزایش تعداد فروشندگان.. علاوه بر این دو سناریو، برخی کارشناسان سناریوی سومی را نیز پیشنهاد می کنند. این کارشناسان معتقدند خریداران می توانند با افزایش فشار خرید خود از انزوای سیاسی بهره ببرند تا قیمت دلار را به کانال بالاتر 29 و 30 هزار تومان برگردانند که با توجه به حرکت قیمت دلار در هفته گذشته قابل تامل است. دو حالت دیگر ضعیف تر است.

حال با توجه به عدم انتشار اخبار جدید از ستاد مذاکرات هسته ای ایران و 1+5، باید دید آیا تحلیلگران روند قیمت دلار در بازار آزاد تهران را دنبال خواهند کرد و دلار در کدام کانال ها نوسان می کند یا خیر. در آخرین روز هفته.

سرانجام روز سه شنبه 21 دی ماه قیمت دلار در بازار آزاد با 500 تومان افزایش قیمت نسبت به روز دوشنبه 28 هزار و 200 تومان به پایان رسید.

سکه بهار آزادی که هفته گذشته روند نزولی جدیدی را آغاز کرد و با افت 13 میلیون تومانی در کانال 12 میلیون تومانی نوسان داشت، روز سه شنبه عملکرد چشمگیری نداشت و تا 20 هزار تومان کاهش یافت. روز قبل ، 12 میلیون و 480 هزار تومان معامله شد.

[ad_2]

Erica Ferrell

نینجا موسیقی غرور آفرین. حل کننده مشکل متخصص حرفه ای سفر. دردسر ساز. ارتباط گر مشتاق

تماس با ما