طرز تهیه سالاد یونانی با سس مخصوص

[ad_1]

ـراروـ سالادها یکی از محبوب‌ترین و متنوع‌ترین ترکیب‌های غذایی در سراسر جهان هستند که بیش‌تر به عنوان پیش‌رو می‌شوند. . . . . سالادها از ترکیبات مختلف همراه با چاشنی هایی مانند سرکه، سس، نمک، فلفل، آبلیمو، آبغوره و … تشکیل می شوند که معمولاً به صورت سرد سرو می شوند و می توانند علاوه بر سبزیجات از مواد غذایی مانند تخم مرغ، حبوبات پخته، گوشت، ونیر و … نیز به آن‌ها اضافه می‌شوند که در این ارزش غذایی‌شان بیش‌تر می‌شوند و می‌توانم به غذای اصلی نیز میل کنم.

به گزارش فرارو سالاد یونانی یکی از انواع سالادهای سرد است که در تهیه آن از سبزیجات پرخاصیتی مانند فلفل دلمه ای و گوجه گیلاسی استفاده می شود و ترکیب این سبزیجات با نخود پخته است، پنیر فتا و سس مخصوص این سالاد طعم بینظیری را به وجود می آورد که پیشنهاد می کنیم حتما آن را داشته باشید. در منزل، و نوش جان کنید. در ادامه این مطلب طرز تهیه سالاد یونانی رنگارنگ و خوشمزه همراه با دستور تهیه سس مخصوص این سالاد تقدیم به شما کاربران

مواد لازم برای سالاد یونانی

:ار: ۲ عدد
گیوجه گیلاسی: ۲ لیوان
فلفل دلمه‌ای رنگی (زرمز یا زرد): ۱ عدد
زاز قرمز: ۱ عدد
نخود پخته: ۱ لیوان
سبزون سبز سیا هاه: نصف لیوان
پنیر :ا: نصف لیوان

مواد لازم برای تهیه سس مخصوص سالاد یونانی

روغن زیتون: ق غذاخوری
ماست یونانی ماست هم زده: س موم لیوان
:لیمو: ق غذاخوری
تر تازه: ۲ حبه
خشکوید خشک: ق غذاخوری
نمک و فلفل سیاه: به میزان لازم

نکات مربوط به مواد اولیه

لفل دلمه ای

نکات مربوط به فلفل دلمه‌ای

فلفل دلمه‌ای از سبزیجات پر خاصیت است که مصرف آن به همه افراد به‌ویژه کودکان توصیه شده است. این سبزی دارای سه رنگ سبز، زرد و قرمز است که رنگ سبز طعن قم قوی‌تری دارد. فلفل دلمه‌ای به دلیل مواد مغذی از جمله ویتامینی که دارد، منشأ درمان سرماخوردگی می‌شود وی‌شچ یتر ی حفر.

فلفل دلمه برجستگی‌هایی وجود دارد. فلفل دلمه‌هایی که رار برجستگی در زیرشان دارند، مواد هستند. فلفل دلمه‌ای ماده پر تخم است و شیم شیرینی دارد. ست نابراین برای تهیه انواع سالاد و خام‌خواری مناسب‌تر از فلفل نر است. فلفل دلمه ای که سه برجستگی در زیر خود داشته باشد، نر است. کم کمتری دارد و تندتر است. یرای پختا پختن از استفن استفاده می شود و در آشپزی باربردی تر است. برعکس فلفل دلمه‌ای ماده که بعد از تفت دادن و صنع اصلاً تلخ نمی‌شود و خوشمزه باقی می‌ماند. هنگام خرید فلفل دلمه‌ای به این نکته توجه داشته باشید: فلفل دلمه‌ای را بردارید و کنار گوش‌تان تکان بدهید. اگر صدای تکان خوردن تخم‌ها از داخل نیامد. اینی فلفل دلمه‌ای تازه است.

نکات مربوط به پنیر فتا

پنیر .ا

در گذشته از پنیر منحصراً در سفره صبحانه استفاده می‌شد. اما امروز پنیر در تهیه و پخت انواع غذاها کاربرد دارد. پنیر (اِ (رسیده در آب نمک) یکی از انواع پنیراست که ریشه یونانی دارد و در ظاهر به پنیر لیقوان شبیه است. ارزش غذایی این بسیار بالاست که ما دارای مقدار زیادی کلسیم و ویتامین‌های گروه B می‌شود. این ننر نسبتاً شور است، به یمین دلیل توصیه می‌شود در افزودن نمک به پنیر فتا، دقت کنید.

نکات مربوط به زیتون

.ون

زیتون یکی از خوشمزه‌ترین و مفیدترین خوردنی‌های همراه با غذاست که لذت غذا خوردن را می‌توان به اندازه می‌کند و از ارزش غذایی بالایی برخوردار کرد. سیون سیاه به دلیل داشتن ویتامین آ می‌توان سلامتی چشم و بینایی را بهبود بخشید. خیرخی مطالعات نشان داده است که روردن زیتون سیاه باعث تسکین برخی دردها در مفاصل می‌شود. سیون سیاه حاوی برخی از خواص ضد قوی است که می‌تواند از بیماری‌های درمانی پیشگیری کند. . . .. .

کهال که با برخی از خواص زیتون شدید است، ممکن است این سوال برایتان پیش بیاید گر زیتونی باشد
همه نواع زیتون‌ها تلخ نند که راه اینی که زیتون‌ها را سه چه چهار بار باید بشویید. سپس زد از هر بار نن در آب نمک بخوابانید تا طم مطلوبی به دست وورد. پس از اینکه تلخی زیتون‌ها از نرفت، دوباره آن‌ها را در آب نمک که . . . .

زرز تهیه سالاد یونانی

یالاد یونانی

۱ ـ برای شروع کار خیارها را خرد کنید و داخل یک کاسه بزرگ بریزید. گوجه گیلاسی ها را از وسط به دو قسمت تقسیم کنید و همراه با پیاز قرمز خرد شده، فلفل دلمه های خرد شده، نخود پخته، زیتون خرد شده و پنیر فتا که به صورت مکعبی برش زده شده، به کاسه سالاد اضافه کنید.

. . . . . سپس روغن زیتون، یلیمو، رنده شده، یوید خشک، نمک و فلفل سیاه را به ضن اضافه کنید و با خم مخلوط کنید. ی سس را نیم ساعت در یخچال بگذارید زه‌ها مزه‌ها باهم مخلوط شوند. سپس ده دقیقه قبل از سرو به کاسه سالاد اضافه کنید. . . . . . نوش جان

[ad_2]

Patrick Hodges

کاوشگر دوستانه استاد موسیقی مغرور. درونگرای افراطی کارشناس سفر. نویسنده. متعصب غذای بی عذرخواهی

تماس با ما