ظهور و خطرناکترین سیارک یک دهه گذشته!

[ad_1]

-رارو- . . . . ستاره شناسان خیلی از همان ابتدا اعلام کردند که این سیارک 70 متری در گذر بعدی خود به احتمال بسیار زیاد به زمین برخورد خواهند کرد، اما برخی دیگر نیز معتقدند که چنین برخوردی نمی تواند گرفت و این سیارک ایمن است، اما واقعا چه اتفاقی خواهد افتاد. داد؟

به گزارش فرارو ، در ۶ یانویه ۲۰۲۲، اخترشناسان در رصدخانه مونت لمون در آریزونا، کیارکی را با عرض ۷۰ متر (۲۳۰ توت) کشف کردند. . . . . از آنجایی که عدم قطعیت در مدار یک سیارک، در ساعات اولیه پس از کشف آن در بالاترین حد خود قرار دارد، ستاره شناسان در چندین رصدخانه برای انجام کارهای مختلف انجام می دهند تا مشاهدات خود را انجام دهند که معمولاً در آینده را انجام می دهند.

یا این حال، داده‌های هفت شب اول رصد، نشان می‌داد که احتمال برخورد سیارک با زمین رو به افزایش است. در ادامه سیارک 2022 AE1 توسط سیستم تعیین مدار سیارک (AstOD) -یک سیستم خودکار که در سراسر جهان برای ارزیابی خطر سیارک از آن استفاده می شود- به عنوان یک سیارک برخورد احتمالی در آینده، تعیین می شود. علاوه بر این، این سیارک یکی از بالاترین رتبه‌بندی‌ها را در بن پالرمو کسب کرد، رتبه‌بندی که ه‌شاره‌شناسان برای د یر. هم سازمان فضایی ESA و هم ناسا این را در وب سایت های پورتال اطلاعاتی Near Earth Object (NEO) خود منتشر کردند که به هر کسی در اروپا – ستاره شناسان آماتور علاقه مند – اجازه میداد تا آن را صدا کنند.

ظهور و خطرناکترین سیارک یک دهه گذشته!

در هفته از این، شرایط حتی نگران کننده‌تر شد، زیرا نور ماه کامل، آسمان شب را فرا گرفته بود و مناع از آن می‌شد که ستا؟ با این همه زمانی که این سیارک دوباره در میدان دید قرار گرفت، ستاره شناسان اعلام کردند که در مسیر سیارک نشان می دهند که شانس برخورد آن با زمین به طور چشمگیری در طول زمان کاهش میابد. اندکی بعد، اعلام کرد که «۲۰۲۲ AE1 هیچ یمانی در آینده قابل پیش بینی، زمین را تحت تأثیر قرار خواهد داد.» این معنی است که این سیارک بر اساس پیش بینی های جدید هرگز به یمین برخورد نمی کند و به این شکل ما را از یک سیا می کند.

برخورد سیارک های نابودگر به زمین، یکی از موضوعات هیجان انگیز داستان ها و فیلم های سال های اخیر است که به ویژه در صنعت سینما و با تکنولوژی شگفت انگیزی است که این صنعت در اختیار دارد، روز به روز ترسناکتر و واقعی تر جلوه می کند. هلم‌هایی مانند «لالا را نگاه نکن» به بالا نگاه نکن فقط جدیدترین این فیلم‌ها هستند که نشان می‌دهند چگونه زمین ما ممکن است با این سیارک‌های خطرناک نابود شود، اما در اینجا نمونه‌ای از دیگری وجود دارد که در این فیلم‌ها بر آن می‌شود و آن عدم اطلاع صحیح از سوی مراجع رسمی است. فیلمها برای سرگرم کردن ما ساخته می شوند، اما ممکن است خیلی از ما باور نکنیم که در صورت وقوع چنین تهدیدهایی، از همان ابتدا به ما گفته می شود، حتی اگر چنین بدبینی بی اساس باشد.

مارکو میشلی، ستاره شناس در مرکز هماهنگی اجرام نزدیک به زمین ESA (NEOCC) در ویژه کشف سیارک جدید 2022 AE1 میگوید: «در حدود ده سالی که در ESA کار کردم، هرگز چنین شی خطرناکی ندیده بودم. ردیابی این سیارک و اصلاح مسیر تن تا زمانی که داده‌های کافی برای اطمینان از عدم برخورد بد، بسیار هیجان انگیز است. » بنابراین، اخترشناسان دقیقاً چگونه می‌توانند تهدیدی را که در ابتدا بسیار قطعی به نظر می‌رسند، رد نند؟

دانشمندان توضیح می‌دهند که در اولین رصد یک کارک، در ابتدا فقط نیک وجود دارد، در نقطه نوری در آسمان. در این مرحله، مشخص نیست که این نقطه چیست و به یا می‌رود. . . . . . . . . . .

برای کمک به این تعیین ها، ستاره شناسان از شبیه سازی های رایانه ای برای محاسبه مسیر مداری آینده سیارک استفاده می کنند و موقعیت ها و سرعت های اولیه را که اشتباهی انتخاب شده و در محدوده خطای مشاهدات قرار دارند، وارد می کنند. یجا ایجاد تعداد زیادی شبیه سازی، اخترشناسان می‌توانند احتمال برخورد هر شی خاصی را با زمین محاسبه نکنند. . . . . .

چهنچه معمولاً اتفاق می‌افتد این است که شاید بیشتر اتفاق بیفتد. همچنین با وجود شبکه‌های از رصدخانه‌ها در سراسر جهان که برای دفاع از سیارهای ارائه شده اند – یعنی جستجو در آسمان برای سیارکها و دنباله‌های ورودی – امکان مشاهدات متعدد و سریع‌تر از فضای مجازی که خطری برای زمین است، فراهم می‌شود و هم شبکه نیز می‌شود. به سرعت می‌توان احتمال برخورد را رد کند.

ظهور و خطرناکترین سیارک یک دهه گذشته!

دانش در خصوص ۲۰۲۲ AE1 می‌گویند، مشاهدات پس از رفع ماه کامل، موارد مورد نیاز برای نشان دادن اشتباسبه بودن سطح ریسک م. . . . . . لورا فاجیولی، دینامیست اجرام نزدیک زمین در NEOCC که مدار 2022 AE1 را در طول دوره رصد محاسبه کرد، گفت: «داده ها واضح بود و صبح روز بعد توسط همکاران ما در ناسا تایید شد که سیارک 2022 AE1 خطر برخورد ندارد. اگر مسیر ۲۰۲۲ AE1 نامشخص می‌ماند، ما از هر وسیله ممکن برای ادامه رصد نن با بزرگترین تلس‌هایی که در اختیار داریم، استفاده می‌کنیم. “اگر نمی دانید چه کاری انجام دهید، می توانید کمک بخواهید.”

SAازمان فضایی اروپا ESA نیز می‌گوید برخی از هاره شناسان علاقه‌مند هستند که به نظارت بر این سیارک ادامه خواهند داد. اکنون میدانیم که در اوایل ژ ئیه سیارک ۲۰۲۲ AE1 در فاصله حدود ده میلیون کیلومتری (+/- یک میلیون کیلومتری) بیش از ۲۰ هاز با این حال، ممکن است احتمال برخورد با این سیارک زمین، از نظر نظرات بسیار کم است، اما همچنان این احتمال وجود دارد که روزی سیاره ما با یک سیارک برخورد کند یا یک رویداد هوایی بزرگ مانند شهاب سنگ چلیابینسک در سال 2013 را تجربه کند. . . . . . . اما نن زم چنین ارقامی قطعیت ندارد و به یمین دلیل است که ستاره شناسان حرفه ای و آماتور به تورت مستقل نیز به رصد آسمانها ا.

از: Sciencealert

نوشته: مصطفی جرفی فرارو

[ad_2]

Mckenzie Elliott

عاشق عمومی قهوه. مزاحم خشمگینانه فروتن. Wannabe tv متعصب. حرفه ای موسیقی آزاد. بت نوجوان آینده.

تماس با ما