(عکس) بازگشت «پادشاه جاده» با موتور 900 اسب بخاری

[ad_1]

روآرو- پس از انتشار چندین گزارش، سرانجام در روز چهارشنبه 15 دسامبر (24 آذرماه) شرکت خودروسازی لوکس لوکس شلبی آمریکا در بیانیه ای رسمی اعلام شد که جدیدترین فورد موستانگ شلبی نامگذاری خواهد شد GT500KR بازگشت این خودرو به نام “پادشاه جاده” را راه اندازی خواهد کرد.

به قول آقای فرارو. موستانگ Shelby GT500KR قرار است جایگزین این مدل شود GT500s این نه تنها یک تغییر ظاهری در خودروی قبلی خواهد بود، بلکه در حال حاضر، موتور 900 اسب بخاری در قلب آن قرار می گیرد و برش فیبر کربن نیز قدرت فوق العاده ای را ارائه می دهد. همچنین این خودرو به صورت بسیار محدود تولید خواهد شد و طبیعتا قیمت بسیار بالایی نیز خواهد داشت. در ادامه می خواهیم با مشخصات این خودروی قدرتمند و گران قیمت آشنا شوید.

در زیر دریچه گاز کربن KR، یک سوپرشارژر 5.2 لیتری V88 وجود دارد که دو سوپرشارژر جدید ویپل نیز دارد که هر کدام 3.8 لیتر ظرفیت دارند. GT500KR، همراه با ارتقاهای دیگر مانند بدنه دریچه گاز بزرگتر، ورودی هوا، اینترکولر جدید، قرقره ها و سیستم اگزوز ارتقا یافته، حداقل 900 اسب بخار (671 کیلووات) قدرت تولید می کند. می گوییم حداقل به این دلیل که شلبی در حال حاضر دارای توان +900 است، بنابراین قبل از اینکه در مورد قدرت این پیشرانه صحبت کنیم، بهتر است انتظار چیزی فراتر از 900 اسب بخار را داشته باشیم.

Shelby علاوه بر ارتقاء قدرت، GT500KR دارای ارتفاع قابل تنظیم جلو و عقب، میله چرخشی به روز شده و سیستم تعلیق MagneRide قابل تنظیم است که می تواند با چرخ های 20 اینچی شلبی نصب شود. شلبی هیچ ارقامی از عملکرد KR جدید ارائه نکرده است، اما با توجه به شلبی GT500 فعلی، انتظار می رود این خودروی جدید سریعتر از آن به سرعت 100 کیلومتر در ساعت برسد. باید انتظار داشت که GT500KR عملکرد بالاتری نسبت به خودروهای مورد استفاده در مسابقات جاده ای ارائه دهد.

شلبی علاوه بر بسته بندی فیبر کربنی که در بالا ذکر شد، اسپلیترهای جلو، دیفیوزرهای عقب و فلپ های Gurney را به شکل فیبر کربن اضافه کرده است. لوازم جانبی مانند کلاه‌های صورت‌حساب و پین‌های هود را نیز خواهید یافت، اما نمی‌توانید یک Shelby GT500KR بدون بند در پایین داشته باشید. داخل آن صندلی‌های شلبی و کف‌دوزی‌شده قرار دارد و نسل‌های منتخب نشان‌های ویژه‌ای به مناسبت ۶۰۲مین سالگرد شلبی در سال ۱۹۶۲ دریافت خواهند کرد.

با تنها 225 دستگاه که در سال 2022 ساخته می شود، 180 دستگاه در بازار ایالات متحده، همه مدل های Shelby 60 سالگی خواهند بود. با این حال، دارندگان فعلی GT500 برای سال‌های 2020 و 2021 نیز می‌توانند با ارسال خودروی خود به Shelby برای ارتقای KR درخواست دهند. البته به دلایل واضح این خودروهای قبلی نتوانستند آپشن شصتمین سالگرد شلبی را دریافت کنند، اما دیگر هرگز امکان پذیر نخواهد بود و 60 نفر از آنها به این آپشن ها دسترسی دارند.

به گزارش فرارو، شلبی از نظر قیمت، تک آهنگ Apfit 2020-2021 را با قیمت 54995 دلار عرضه می کند و اگر یکی از خودروهای 225 KR را برای سال 2022 بخواهید، قیمت آن از 127895 دلار شروع می شود. تولید این نسخه های جدید قرار است در سه ماهه اول سال 2022 آغاز شود.

تصاویر فورد موستانگ شلبی GT500KR

بازگشت از

بازگشت از

بازگشت از

بازگشت از

بازگشت از

بازگشت از

بازگشت از

منبع: motor1

ترجمه: مصطفی جرفی فرارو

[ad_2]

Kellen Odom

مدافع رسانه های اجتماعی گیک غذا. کاوشگر. علاقه مندان به تلویزیون پیشگام بیکن افراطی. کل نینجا اینترنت. تنظیم کننده.

تماس با ما