ور و برنج ایرانی ، صدرنشین افزایش قیمت در دی ماه

[ad_1]

آمار منتشر شده از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت (صمت) نشان می دهد که قیمت انواع برنج، شکر و گوشت در دی ماه امسال بین 17 تا 81.8 درصد افزایش یافته است که بیشترین افزایش قیمت به شکر و دو نوع برنج ایرانی هوده است. .

. . . . . به‌طوری‌که قیمت هر ماه هزار شکر سفید از حدود 8600 تومان در شهریور ماه سال قبل به هزار و 700 مومان در همین سال رسیده است.

مشاهدات میدانی نیز نشان می‌دهد قیمت در بسته‌های ۹۰۰ یرمی در مغازه‌ها به ۱۵ ۱۸ هزار تومان رسیده است. در این رابطه معاونت بازرسی سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولیدکنندگان اوایل دلیل افزایش شکر را رو به بالا بودن ذخایر با ارز دولتی عنوان کرد و گفت که با توجه به شکر در حال حاضر با آرزوی نیمایی دیگر مشمول می شود. یاری تثبیتی نیست.

و ضعیتمت برنج ایرانی و خارجی

همچنین در یک سال منتهی به دی ماه، برنج ایرانی در رتبه دوم افزایش قیمت بین کالاهای اساسی قرار دارد، به طوری که قیمت هر زمین برنج برنج طارم اعلا و درجه یک در دی ماه با 79.8 و 75.5 درصد افزایش، از حدود 3 هزار تومان. در دی ماه سال ، ۵۷ تا ۶۰ هزار تومان رسیده است.

در ماه های اخیر جدال بر سر کاهش ممنوعیت فصلی واردات برنج بین دستگاه های مختلف و وارد جریان در جریان بود و شرکت بازرگانی دولتی با اشاره به خشکسالی 50 سال گذشته و آسیب جدی آن به کشت های مختلف از جمله کشاورزی برنج، از کاهش حدود 18 تا 19 درصدی تولید برنج داخلی خبر داده و یمین موضوع را عامل افزایش قیمت برنج داخلی عنوان کرده بود. در نهایت دوره ممنوعیت فصلی که هر سال از ابتدای مردادماه آغاز و تا آذر ماه ادامه دارد، امسال ممنوعیت زودتر از سال‌های آغاز می‌شود.

برنج تایلندی ارزان شد

تمت برنج پاکستانی نیز در همین ماه ۱۷ درصد نسبت به ماه مشابه سال لل افزایش یافته و از حدود ۲۴ رار و ۴۰۰ تومان به حدود ۲۸ هزار و . . . . .

افزایش حدود 45 درصدی قیمت مرغ

. . . . تمت این محصول در ماه مشابه سال حل حدود ۲۰ رار و ۵۰۰ مومان بوده است.

نرخ تصویب مرغ برای مصرف ننده در فروردین امسال ۲۴ هزار و ۹۰۰ مومان ن شد، اما در اوایل آذر با افزایش مجدد به هز ر.

قوشت قرمز چقدر گران شد؟

در این میان قیمت هر کیلو گوشت گوساله و گوسفندی با ۴۲.۱ و ۲۱.۵ درصد افزایش در دی امسال به حدود ۱۳۸ و ۱۳۴ راار تومان رسید. . . .. .

. . . .

کدام کالاها طی یک ماه گران شدند؟

بررسی قیمت این اقلام اساسی طی یک ماه نیز نشان می دهد قیمت همه اقلام یاد شده، به جز برنج تایلندی و گوشت مرغ تازه با کاهش 1.3 و 2.8 درصدی، در دی ماه امسال نسبت به ماه قبل از 1.6 درصد (جرنج پاکستانی) ۱۳ا ۱۳. 5 درصد (جرنج طارم) افزایش یافته است.

[ad_2]

Kellen Odom

مدافع رسانه های اجتماعی گیک غذا. کاوشگر. علاقه مندان به تلویزیون پیشگام بیکن افراطی. کل نینجا اینترنت. تنظیم کننده.

تماس با ما