فوران های آتشفشانی؛ علت تسلط دایناسورهای سیاره – زومیت

[ad_1]

رابطه بین دایناسورها و آتشفشانها در طول تاریخ هرگز دوستانه نبوده است. برای چندین دهه ، دانشمندان استدلال کرده اند که برخورد آتشفشانی یا سیارکی باعث انقراض دایناسورها در حدود 65 میلیون سال پیش شده است. تنها در سال 2010 بود که کارشناسان بین المللی رسما اعلام کردند که سنگهای فضایی مسئول انقراض دایناسورها هستند ، نه فوران آتشفشانی بزرگ.

اخیراً گروهی از محققان جالب ترین شواهد را ارائه کرده اند که نشان می دهد فوران آتشفشانی عظیم به دایناسورها کمک کرد تا مدتی بر جهان فرمانروایی کنند. این یافته ها روز دوشنبه در شکایت آکادمی ملی علوم منتشر شد.

تریاس ، که حدود 250 میلیون سال پیش آغاز شد ، یک دوره تغییرات بزرگ اکولوژیکی با بزرگترین رویداد انقراض بود. دایناسورها در این دوره رخ داده اند. اما آنها با دایناسورهای بعدی متفاوت هستند. به عنوان مثال ، آنها نازک تر و ترسناک تر هستند. اما تنوع زیستی این گونه ها از این دوره افزایش یافت. هنگامی که به شکارچیانی مانند Tyrannosaurus rex یا Triceratops می رسد ، این دایناسورها به برجسته ترین گونه های کرتاسه پسین تبدیل شده اند.

برای درک تکامل دایناسورها ، دانشمندان یک تریاس دو میلیون ساله به نام تریاس متاخر (CPE) را مطالعه کردند. در این دوره که از 234 میلیون تا 232 میلیون طول کشید ، دما ، رطوبت و بارندگی زمین افزایش یافت.

سنگ های حوضه سیل چینی

این صخره که حاوی شواهدی از طوفان تریاس در اواخر سال بود ، از دشت سیوان شیوان چین کشف شد.

محققان شواهدی مانند رسوبات و فسیل های پوشش گیاهی دریاچه در شمال چین را مورد بررسی قرار داده و چهار فاز فعالیت آتشفشانی شدید را تغییر داده تا بارندگی های تریاس دیرهنگام را معکوس کند. آنها تصور می کردند که تغییر چرخه کربن در این دوره نتیجه یک فوران آتشفشانی عظیم بوده است. یک مطالعه جدید در چهارمین قله جیوه (شاخص خوبی برای فعالیت آتشفشانی) رابطه بین مدت زمان وقایع آب و تغییرات چرخه کربن به همراه مقدار آب را بررسی می کند که منجر به تغییر پوشش گیاهی و دریاچه ها می شود. به گفته جیسون هیلتون ، باستان شناس در دانشگاه بیرمنگام انگلستان و یکی از نویسندگان این مطالعه:

ما اغلب می توانیم فعالیت های آتشفشانی را با گرم شدن زمین مرتبط کنیم. اما در این مطالعه ، ما با دوره های بارندگی سروکار داریم. با هر فوران آتشفشانی ، شاهد افزایش پوشش گیاهی هستیم که با مناطق مرطوب و آب سازگار است.

جینگ لو ، محقق در دانشگاه صنعت و معدن چین و نویسنده این مطالعه ، افزود:

فوران این آتشفشان ها به حدی قوی است که زمینه را برای روند تکاملی در طول مثلث فراهم می کند.

تصادف سقوط پاد

گرده ها ، هاگ ها و جلبک ها از نمونه های سنگ حاصل از بارش های اواخر تریاس در چین استخراج شده اند که تغییرات محیطی و اقلیمی را پس از فوران آتشفشانی عظیم ثبت کرده اند.

در فصل بارندگی ، گونه های گیاهی که با محیط مرطوب ناسازگار هستند و گونه هایی مانند خزندگان ، خزندگان ، مارهای بزرگ تا کوچک در آب منقرض می شوند. به گفته دکتر هیلتون:

این تغییرات محیط زیست محیطی را برای رشد گروه دیگری از موجودات زنده از جمله دایناسورها فراهم می کند.

به گفته محققان ، بارش باران اواخر تریاس ، علاوه بر افزایش تنوع دایناسورها ، زمینه ساز یک اکوسیستم مدرن بود. به گفته اما دان ، محقق دانشگاه بیرمنگام که در این مطالعه شرکت نداشت:

در طول CPE ، ما ترکیبی کامل از حیوانات ماقبل تاریخ و پستانداران و خزندگان مدرن را مشاهده می کنیم. به عنوان مثال ، اولین لاک پشت ها و دایناسورهای پرنده در این دوره تکامل یافتند.

مقالات مرتبط:

شواهد باعث شده است که محققان روی تغییرات سریع آب و هوا تمرکز کنند. به گفته سارا گرین ، یکی از نویسندگان این مطالعه و باستان شناس:

بزرگی این فوران ها از هر فوران آتشفشانی دیگر در تاریخ بشر بیشتر است. اما میزان انتشار کربن این مواد منفجره در مقایسه با انتشار دی اکسید کربن انسان بسیار اندک است.

دکتر. دان همچنین این مسئله را برجسته کرد:

دو میلیون سال تغییر آب و هوا مانند یک چشم بر هم زدن در زمین شناسی زمین شناسی است. اما امروزه انسانها آب و هوای جهان را بسیار سریعتر تغییر می دهند و این بسیار ترسناک است.

[ad_2]

Emerson Brooks

گورو تلویزیون. حل کننده مشکل علاقه مندان به وب. ماون مسافرتی بی عذرخواهی تنظیم کننده.

تماس با ما