قرص و کپسول دوکسپین

اگر دوز پروزاک (فلوکستین خارجی) هفتگی را فراموش کردید. بیشتر داروهای پوکی استخوان چه با دوز هفتگی یا ماهانه باید ناشتا و اول صبح مصرف شود. پذیرش فرزند اول برایش بسیار سخت بود، تا دو ماه نمیتوانست دخترش را در آغوش بگیرد، فقط گریه میکرد و شبوروز خودش را در اتاقی تاریک حبس کرده بود. پزشک برایم نوشته اما در دو ماه گذشته قرص را به سختی پیدا کردم. مثلاً میروم توی اتاق که یک کاری کنم، ولی به اتاق که میرسم یادم میرود چهکار داشتم؛ و از این قبیل مثالها. او با ارائه فهرستی از کمبودهای دارویی در کشور که روانپزشکان را به مرحله استیصال رسانده است ادامه میدهد: «کمبود داروی «دپاکین» که یک داروی ضد تشنج و نوسانات خلقی است بهندرت پیدا میشود. بنابراین فرد برای حل مشکلات خود تفکر میکند، اما چون هنوز افسرده است و درمان نشده، به فکر خودکشی برای رهایی از مشکلات میافتد. همچنین به عنوان درمانی برای مدیریت سندرم حاد ترک الکل نشان داده شده است.

قرص فلوکستین ۲۰

به همین دلیل مشکلات روانی باید بسیار سریع تشخیص و درمان شوند؛ بسیاری از بیماریها خفیف هستند به همین دلیل از سوی بسیاری از افراد جدی گرفته نمیشوند و فرد مبتلا به علائم خفیف، سالهای زیادی درد و رنج زیادی را تحمل میکند، درصورتیکه امکان درمان بیماریها با علائم خفیف و کمتر، سادهتر بوده و تبعات آن کمتر است». وظیفه دولت این است که برای تمام گروههای سنی و اقشار جامعه امکان دسترسی به خدمات روانی را فراهم کند؛ «هزینههای رفتاردرمانی و روانپزشکی در کشور ما نسبت به سایر کشورها کمتر است اما شرایط سخت اقتصادی باعث شده تا مردم امکان پرداختن به مسائل روحی را نداشته باشند و در این زمینه شرکتهای بیمهای باید همراه مردم باشند. براساس برخی تحقیقات، حدود 80% از افراد با قطع ناگهانی مصرف داروهای ضدافسردگی به عوارض ترک دچار می شوند. موارد احتیاط: در بیمارانی که ریسک بالایی دارند و یا کسانی که سابقه تشنج مانیا (شیدایی) دیابت بیماری قلبی کلیوی و یا کبدی دارند با احتیاط مصرف شود. به هر حال لازم است که ابتدا بررسی کاملی از نظر افکار، رفتار و هیجانات انجام شود تا اگر بیماری مشخصی مانند اختلال افسردگی، اختلال انطباقی، یا انواع اختلالات اضطرابی بروز کرده در اولین فرصت درمان متناسب شروع شود.

از طرفی، ممکن است همه مشکلات رفتاری مربوط به حملات تشنج نباشد و یک بیماری روانپزشکی با علایم خلقی یا اضطرابی یا رفتاری یا روانپریشی هم تشخیص داده شود؛ در این شرایط تشخیص و درمان آن اختلال هم برای بهبودی بیشتر بیمار ضروری است. الکتروشوک یا تشنجدرمانی یا ECT روشی برای درمان انواع مشخصی از اختلالات روانپزشکی به ویژه افسردگی است و کاربردی برای از بین بردن خاطرات منفی ندارد. برای درمان افسردگی مرتبط با اختلال دوقطبی I نباید این دارو را به تنهایی مصرف کنید. اگر شما دو بار در روز این دارو مصرف می کنید. بیماری داشتم که دو شبانهروز از نبود دارو نخوابیده و نگران بوده است». ضد افسردگی های جدید و خطر سکته مغزی در خانمها بیماری های اعصاب … گفتنی است فلوکستین یک داروی ضد افسردگی است که در حال حاضر برای درمان افسردگی و اختلالات اضطرابی و برخی از اختلالات شخصیتی مورد استفاده قرار میگیرد. داروی «زولوفت» و «اکسلون» نیز برای مشکلات حاصل از وسواس، اختلال استرس پس از سانحه و ضدافسردگی و داروی دوم برای آلزایمر تجویز میشد که جایگزینی در ایران ندارند».

کپسول فلوکستین

جایگزینی داروهای نایاب با نمونههای دیگر یکی از اقدامات آنها در این شرایط است که اگرچه عوارض خاص خود را به همراه دارد اما هیچ چارهای جز این اقدام و حفظ خونسردی نداشتند تا بتوانند بیماران را هم نسبت به تغییر دارو راغب کرده و نگرانی را به بیمارانشان انتقال ندهند. اگر این حملات درمان نشوند، می توانند وخیم تر شده و به اختلال هراس یا فوبیا تبدیل شوند. این دارو بیشتر جهت درمان انواع افسردگی ، حمله هراس ، اختلالات خوردن ، وسواس و سندروم پیش از قاعدگی استفاده می شود. آیا شما یا هر یک از نزدیکانتان قبلا تشخیص مشکل روحی روانی از جمله حملات پانیک یا اختلال هراس داشته اید؟ معمولا حداقل 11 هفته طول می کشد تا فرد با مصرف SSRI ها، فواید کافی دارو را برای درمان اختلال وسواس اجباری دریافت کند. دارویی از خانواده ssri هاست و عمدتا برای درمان افسردگی استفاده میشود. از پروزاک معمولا برای کنترل علائم افسردگی اساسی یا ماژور استفاده میشود. فلوکستین از سایر داروهای ضد افسردگی بهتر یا بدتر نیست.با این حال، بعضی اوقات افراد از داروی ضد افسردگی دیگری پاسخ بهتری می گیرند.اگر بعد از 6 هفته احساس بهبود علائم افسردگی را ندارید با پزشک خود جهت تعویض دارو مشورت کنید.

کپسول فلوکستین ۲۰

فلوکستین یک مهارکننده انتخابی بازجذب سروتونین SSRI ضد افسردگی است. فلوکستین یا پروزاک یک داروی ضدافسردگی مهارکننده باز جذب سروتونین (SSRI) است. این دارو تا حدودی مانند SSRI عمل میکند، اما اثرات اضافی بر روی سطح سروتونین دارد. در صورت مصرف دارو قدرت واکنش شما نسبت به محیط کمی کندتر می شود بنابر این باید مراقب رانندگی باشید و یا به طور کلی از انجام اموری که نیاز به هوشیاری و تمرکز دارد اجتناب کنید.همچنین در صورتی که سایر داروهای خواب آور مثل مسکن ها را مصرف می کنید به پزشک اطلاع دهید زیرا مصرف همزمان این دو دارو باعث خواب آلودگی بیشتر می شود.از جمله عوارض شایع ناشی از مصرف فلوکستین عبارتند از واکنش پوستی، تنگی نفس، تورم صورت ، لب ، زبان و یا گلو. «مریم جلالی» روانپزشک، در گفتوگو با خبرنگار «شرق» معضل کمبود دارو و نایابشدن داروهای اعصاب و روان را تأیید میکند « فلوکستین و تریفلوپرازین نایاب شده و بیمارانی که این داروها را طولانیمدت مصرف میکنند به آن وابسته شده و زمانیکه داروی جایگزین به آنها پیشنهاد میشود، نمیتوانند آن را بپذیرند و دچار اختلال اضطراب شدید میشوند. بیشتر اهمیت دارد تا داروهای اعصاب و روان و همین بیتوجهی باعث شده مردم هم بهجای مراجعه به متخصصان اعصاب و روان، سراغ متخصصان داخلی بروند و درباره مشکلات روحی و روانیشان مشاوره یا دارو بخواهند.

Sam Mcknight

دانشجوی آماتور. مجموع ماون سفر. کارشناس مواد غذایی بیکن نرد. کارآفرین. فن آبجو. عاشق فرهنگ پاپ

تماس با ما