مجلس با واردات 50 هزار دستگاه خودرو موافقت کرد.

[ad_1]

نماینده مجلس شورای اسلامی، عضو کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: طرح ساماندهی صنعت خودرو به شورای بیان ارجاع شده است. راه هایی برای جبران کسری بودجه دولت

به گزارش ایسنا، نماینده مردم گرمسار و آرادا، اردشیر مطهری نماینده شورای اسلامی شهر با اشاره به اینکه در سال های اخیر کیفیت خودروهای داخلی پایین آمده است، گفت: در سال های اخیر کیفیت خودروهای داخلی کاهش یافته است. تخریب جان و مال: انقلاب اسلامی در دیدار اخیر با تولیدکنندگان و فعالان صنعت بار دیگر بر مخالفت مردم تاکید کرد و گفت: کیفیت خودروها خوب نیست و حق با مردم است.

پس از واردات خودرو، خودروهای خارجی در مقاطع زمانی مختلف وارد کشور می شوند.

وی گفت: مجلس شورای اسلامی طرح آزادسازی مشروط واردات خودروهای خارجی را تصویب کرد. پاییز نسبتا خوب قیمت خودروهای داخلی از 2 میلیون تن به 7 میلیون تن کاهش یافته و قیمت خودروهای خارج از کشور گاه به 100 میلیون تن کاهش یافته است، اما شورای مصرف با این طرح مخالفت کرده و این روند ادامه پیدا نکرده است.

مطری گفت: در صورت رایگان بودن خودرو، قیمت خودرو بین 20 تا 30 درصد کاهش می یابد. آگهی. اگر ممنوعیت واردات خودرو در سال 97 اجرا می شد، قیمت خودروهای داخلی با خودروهای خارجی در نوسان بود که در حال حاضر این موضوع صادق است.

وی با اشاره به تصویب واردات خودرو در کمیسیون مجلس گفت: ماشین آلات سنگین و ماشین آلات راهسازی، تریلر، کامیون و اتوبوس در سال آینده وارد کشور می شود. طرح ساماندهی به تصویب رسید.«صنعت خودرو برای بررسی بیشتر به شورای هزینه معرفی شد.

وی افزود که دولت چاره ای جز تصویب این طرح نخواهد داشت. ماشین های خارجی

اجرای سیاست کنترل خودرو در سوق دادن بازار خودرو به سمت قیمت مناسب تر، ایجاد بازار رقابتی، روی آوردن خودروسازان به سمت روش های جدید، کاهش هزینه های تولید و کاهش زیان انباشته خودروسازان و خودروهای داخلی موثر بوده است. قیمت.

وی در پاسخ به این سوال که آیا حذف 4200 تنی بازار خودرو ایران را تحت تاثیر قرار می دهد یا خیر؟ وی ادامه داد: از ابتدای ورود ارز دولتی، خودروها ارز دولتی دریافت کردند و از آن زمان تخصیص اعتبار برای خودروها از بین رفت، خروج ارز دولتی از اقتصاد کشور نباید تاثیری بر بازار خودرو داشته باشد زیرا خودروسازان و قطعه سازان 4200 ارز دریافت کرده اند. تن.”

نماینده مردم گرمسار و آرادا گفت: خودروسازی کشور به بخش‌هایی از اقتصاد مرتبط است که فرصت‌های شغلی بالاتری نسبت به بخش‌های کم‌اشتغال دارند. .

مطهری در پایان در خصوص رویکرد دولت و مجلس به صنعت خودرو گفت: در شرایط بحرانی صنعت خودرو دو موضوع قابل بررسی است. شرط اول این است که صنعت مزیت نسبی داشته باشد که در این صورت نباید نگران واردات خودرو و تاثیر آن بر اشتغال بود. شرط دوم این است که صنعت مزیت نسبی در کشور نداشته باشد و در این صورت قطعاً ریسک وجود دارد، زیرا در یک کشور صنعت ناکارآمد باید کوچک باشد و در نهایت از اقتصاد خارج شود. .

[ad_2]

Fletcher Hobbs

نینجا آبجو عمومی. محقق اینترنت. معتاد وب هیپستر پسند. خواننده مغرور. زیاد می افتد

تماس با ما