ناسا بازگشت به ماه را تا سال 2025 به تعویق انداخت – زومیت

[ad_1]

با به تعویق انداختن بازگشت انسان به ماه، ناسا اکنون قصد دارد به جای آن در سال 2024، تا سال 2025، روی ماه فرود بیاید. ناسا پرونده های حقوقی اخیر را در مورد قرارداد قمری و همچنین برخی تغییرات در برنامه های خود و راه اندازی کووید 19 مقصر دانسته است.

به گزارش وارز، آژانس فضایی ایالات متحده قصد دارد با برنامه ماهواره ای آرتمیس، انسان ها را به ماه بازگرداند. به عنوان بخشی از این پروژه، ناسا امیدوار است بتواند اولین و اولین زن رنگین پوست را در این دهه بر روی ماه فرود آورد، در حالی که همچنان در تلاش برای یافتن راهی پایدار برای زندگی و کار بر روی ماه است.

آرتمیس بر مجموعه فضاپیماها متکی است. با احتساب سیستم شاتل فضایی (SLS)، این بزرگترین فضاپیمای در دست ساخت ناسا در دهه گذشته با هدف فرستادن انسان به فضا خواهد بود. فضانوردان فضاپیمای جدید اوریون به دور ماه می چرخند و روی ماه فرود می آیند و به فضاپیمای ماهواره ای منتقل می شوند. در ماه آوریل، ناسا قراردادی 9.2 میلیارد دلاری با اسپیس ایکس برای ساخت ماهواره موشکی غول پیکر خود برای فرودهای سرنشین دار سبک روی ماه منعقد کرد.

تاریخ فرود برای سال 2024 یادآور دولت ترامپ است. پیش از این، مقامات آمریکایی برنامه آرتمیس را اختراع کردند و به ناسا دستور دادند که انسان ها را به ماه بازگرداند. در سال 2019، معاون رئیس جمهور مایک پنس از ناسا خواست تا جدول زمانی آرتمیس را تسریع بخشد و اولین فرود را بر روی ماه در سال 2024 انجام دهد. با این حال، بسیاری از کارشناسان توانایی ناسا در ارائه این ضرب الاجل بلندپروازانه را زیر سوال برده اند.

به عنوان مثال، سیستم موشکی Space Launch در طول عمر خود به طور مداوم با تاخیر مواجه شده است. این موشک در ابتدا قرار است برای اولین بار در سال 2017 پرواز کند. اما راه اندازی آن اکنون برای فوریه 2022 (فوریه یا مارس 1400) برنامه ریزی شده است. علاوه بر این، تعدادی فناوری وجود دارد که باید برای رسیدن به فرود روی ماه توسعه یابد. به خصوص لباس فضانوردی که فضانوردان روی ماه خواهند پوشید.

با وجود مشکلات، مدیریت ناسا بلافاصله پس از تاریخ فرود اولیه زمانی که دولت بایدن روی کار آمد، آن را رها نکرد. بیل نلسونمدیر جدید Space در ژوئن گفت[بازگشت به ماه] جاه طلبانه و چالش برانگیز است. اما مهلت آن تا سال 2024 است. با این حال، نلسون قول داد که برنامه آرتمیس تا قبل از پایان سال به روز شود. سرانجام، ناسا دیروز اعتراف کرد که هدف 2024 دست نیافتنی است.

پرتاب فضاپیما و سیستم های فضای بیرونی

تصویری هنری از موشک پرتاب یک فضاپیمای ناسا و یک کپسول مسافربری اوریون بالای آن.

بحث بر سر ماه، که در آوردن فضانوردان به سطح ماه بسیار مهم است، رسیدن به ضرب الاجل تا سال 2024 را دشوارتر می کند. ناسا در ابتدا امیدوار بود قراردادهای ماهواره های انسانی را با دو شرکت برای ترویج رقابت و بیش از یک گزینه برون سپاری کند. اما پس از دریافت بودجه کمتر از حد انتظار از کنگره، ناسا یک قرارداد واحد را به اسپیس ایکس اعطا کرد که منجر به شکایت Blue Argin ابتدا در دادگاه منطقه ای ایالات متحده و سپس در دادگاه فدرال شد.

ناسا می گوید این شکایات نقش کلیدی در به تاخیر انداختن بازگشت به ماه تا سال 2025 دارند. زیرا مانع از همکاری آژانس فضایی و اسپیس ایکس در یک پروژه ماه شد. بیل نلسون دیروز در یک کنفرانس خبری گفت: «ما تقریباً هفت ماه را در دعوی قضایی از دست داده‌ایم، که مطمئناً اولین فرود انسان را تا سال 2025 به تعویق می‌اندازد.

ناسا اکنون تاریخ پرتاب بزرگترین آرتمیس را به تعویق انداخته است. به گفته ناسا اولین پرتاب به نام Artemis 1 در اوایل سال آینده انجام خواهد شد. در طول پرتاب فضاپیما، که اولین نشانگر پرواز فضایی سیستم خواهد بود، کپسول بدون سرنشین اوریون برای چندین هفته به ماه سفر خواهد کرد. این پرواز یک آزمایش مهم برای نشان دادن ایمنی و قابلیت های فضاپیما است.

پرواز بزرگ بعدی، Artemis 2، شبیه به اولین پرتاب است، اما در حضور فضانوردان انجام خواهد شد. ناسا اعلام کرده است که آرتمیس 2 تا می 2024 به طور کامل پرتاب نخواهد شد. آژانس فضایی در ابتدا امیدوار است در سال 2023 پرواز کند.

مقالات مرتبط:

سپس فرود روی ماه ممکن است در بهترین حالت در حدود سال 2025 رخ دهد. ناسا همچنین اعلام کرد که پهپاد Starship ممکن است قبل از اولین فرود روی ماه فرود بیاید. با این حال، آژانس فضایی جزئیات یا نحوه انجام این پرواز را ارائه نکرد و دلیل آن عدم ارتباط بین خود و اسپیس ایکس در طول شکایت بود. در همین حال، اسپیس ایکس سخت در حال کار برای طراحی و ساخت نسخه بتا از StarShip در محل پرتاب خود در بوکاچیکا، تگزاس است و به سرعت به پرتاب اولین شاتل فضایی خود نزدیک می شود.

علاوه بر بازنگری در برنامه، ناسا می گوید که هزینه برخی از پروژه های آرتمیس، به ویژه کپسول مسافربری اوریون را بهبود خواهد بخشید. هزینه اولیه ساخت فضاپیما 7.6 میلیارد دلار بود. اما اکنون ناسا می گوید که این رقم با پرتاب Artemis 1 به 3.9 میلیارد دلار خواهد رسید. ناسا همچنین اضافه کرد که هزینه ساخت سیستم پرتاب فضایی از برآورد سال گذشته 1.9 میلیارد دلار به 11 میلیارد دلار با تکمیل Artemis افزایش خواهد یافت. 1.

آژانس فضایی به عوامل دیگری اشاره کرد که منجر به تاخیر و افزایش هزینه ها شد. نلسون علاوه بر ادعای Blue Argin مبنی بر اینکه همکاری بین اسپیس ایکس و ناسا را ​​خاتمه داده است، استدلال کرد که دامنه پروژه Orion در طول زمان افزایش یافته است و Covid 19 زنجیره تامین و تولید را که تحت تاثیر قرار گرفته اند مختل کرده است.

بودجه ناکافی کنفرانس عامل دیگری است. سال گذشته، ناسا 2.3 میلیارد دلار برای شروع ساخت یک ماهواره انسانی تا سال 2021 درخواست کرد، اما تنها یک چهارم دریافت کرد. فراتر از بودجه، نلسون استدلال کرد که “هدف دولت ترامپ در سال 2024 برای فرود انسان روی ماه بر اساس امکان سنجی فنی نیست.” با این حال، هنوز مشخص نیست که تاریخ جدید 2025 چگونه به دست خواهد آمد.

[ad_2]

Fletcher Hobbs

نینجا آبجو عمومی. محقق اینترنت. معتاد وب هیپستر پسند. خواننده مغرور. زیاد می افتد

تماس با ما