نبرد اردوغان با رسانه ها

[ad_1]

-رارو- “رجب ن اردوغان” رئیس جمهوری ترکیه با صدور بخشنامه‌های تازه در ارزش‌های خانوادگی، کنترل خود را در رسانه‌ها افزایش داده است.

به گزارش فرارو به نقل از المانیتور، اردوغان در بخشنامه هایی که اخیراً در نیمه شب صادر شده از رسانه ها و گروه های نظارتی خواسته تا گام های قاطعی را برای محافظت از جوانان و کودکان در برابر برنامه های الهام گرفته از غرب و نمادهای خاص بردارند.

اردوغان با محکمتر کردن حلقه بر گردن رسانه های مستقل ترکیه از ارگان های رسانه ای و تنظیم کننده درخواست تا «گام های قاطعی» را علیه برنامه هایی که از دید او «ساختار ملی و اخلافی» ترکیه را تضعیف می کنند بردند.

نامه 28 ژانویه ریاست جمهوری جمهوری از «همه نهادها و احزاب ذیربط» درخواست تا از «محتوای مضر» در رسانه های چاپی، سمعی و بصری و پیشگیری اجتماعی و از تلاش های جدید برای ترویج برنامه های کودکان که از ارزش های ملی و خانوادگی حمایت می کنند خبر داده شده است. .

زمانی که حزب عدالت و توسعه در سال ۲۰۰۲ میلادی به قدرت رسیده است ست در مورد ارزشهای خانواده بهعنوان ملی و جامعه جمعی با وعده هایی مبنی بر محافظت از ترکیه در برابر تاثیرات مضر مشروبات الکلی، سیگار، دسترسی نامحدود به اینترنت و در آخرین بخشنامه او برنامه های تلویزیونی الهام گرفته شده از غرب همراه بوده است.

رئیسجمهوری ترکیه که به کاربرد مشتقین معروف است خواستار برداشته می شود «گامهای قاطع» برای حذف برنامههایی که از دید او به جوانان ترک آسیب میرسانند به ویژه برنامههایی که از الگوهای غربی الهام گرفتهاند یا حاوی «نمادهای خاص» برای انتقال پیام هستند. این عبارت مبهم باعث شد که برخی از صاحب نظران انگشت خود را به سمت اقتباس ترکی از شوی بین المللی «خواننده نقاب دار» بپذیرند که در آن افراد مشهور با ماسکهای رنگارنگ برای پنهان کردن هویتشان با اجرای آهنگ میپردازند.

روزنامه های محافظه کار ترکیه این اجراها را با آیین های بت پرستانه یا شیطانی مقایسه کرده اند و شورای عالی رادیو و تلویزیون (RTUK) که ناظر بر پخش برنامه های تلویزیونی در ترکیه تحقیقاتی را در مورد این شوی تلویزیونی آغاز کرده است. خیرخی دیگر گفته است که منظور رئیس جمهوری ترکیه نمادهایی مانند رنگین کمان است که از محافظ محافظه کار نشان می دهد آن را عادل می کند.

ب ابکوبکر شاهین »رئیس شورای عالی رادیو و لویز بانک شنوان شورای عالی رادیو و یزیلویزیون همیشه از ارزش‌هایی که پایه ملت ما هستند محافظت می‌کنیم و همه رای‌های رادیویی و تلویزیونی را حفظ می‌کنند.

با این وجود، برخی از اعضای شورای عالی رادیو و تلویزیون می‌گویند بر ارزش‌های خانوادگی به‌عنوان دولت‌ها برای حذف صداهای تعیین‌شده، زیرا کشور برای انتخابات اواسط سال 2023 میلادی آماده می‌شود.

«ایلهان تاسچی» نماینده حزب جمهوری خواه خلق از احزاب اصلی اپوزیسیون ترکیه که در هیئت اجرایی 9 نفر شورای عالی رادیو و تلویزیون عضویت میگوید این بخش باعث اعمال فشارهای شدیدتر برای رسانه های مستقل می شود. یس یس ا ک ک ک و کی و و و و و ست ست ست ست ست ست ست ست ست ست ست ست ست ست ست ست ست ست ست ست ست

او به «المانیتور» میگوید: «اگر به تصویر کلانتر در ترکیه نگاه کنید و بیشتر به آزادی بیان و جستجوها برای دوقطبی کردن جامعه بین محافظهکاران و لیبرالها را ببینید میشوید که این آخرین قطعه از پازل است. فدف القای ترس است تا کسی جرات بلند کردن صدای انتقاد را نداشته باشد.

بخش نامه قانون اساسی است، زیرا نمی توان با فرمان، حق یادی را بیان کرد که در قانون اساسی آمده است سرکوب کنید. «نگران هستند که این فرمان باعث افزایش کنترل رسانه‌ها و تعطیلی بیش‌تر شبکه‌های مختلف رادیویی و تلویزیونی مستقل می‌شوند».

در فهرست جهانی آزادی آزادی ۲۰۲۱ شگارشگران بدون مرز، ترکیه در ۱۸۰ کشور در رتبه ۱۵۳ قرار گرفت.

کیهرکیه

این بخش در حالی صادر می شود که چندین بار «صدف کاباش» روزنامه نگار ترک به دلیل بیان ضرب المثلی ت هیوهین به اردوغان قلما. مورد تازه دیگر در مورد «آکسن آکسو» خواننده پاپ بود که

عتقنان ماندند او در ترانه‌ای خخواند به داستان آدم و حوا توهین کرده، زیرا ن داستان را «هاهلانه» دانسته بود. انغامه نماز نماز جمعه گفته دود:

بو با تقسیم ترانه‌ای به نام «چیارچی» که در نن به رور مستقیم اردوغان را خطاب قرار می‌دهد به این اظهارات او پاسخ داد. او نوشته است: «نمی‌توانی زبانم را درآوری. می‌بینیم چه کسی می‌ماند و چه کسی می‌رود، چون من همه هستم».

در چند ساعت، طرفداران او ترانه را به بیش از 40 زبان ترجمه کردند. فاضل سای »ایستانیست سرشناس اعلام کرد که نن را آهنگسازی خواهد کرد. چند زن از متفکران محافظه کار از همله «سیاسین آکتای» مشاور اردوغان نند که اظهارات اردوغان ننن بوده است. اردوغان در نهایت عقب نشینی کرد و گفت و او

«لیزل هینتز» نویسنده کتاب «سیاست هویت درون بیرون: رقابت هویت ملی و سیاست خارجی در ترکیه» به «المانیتور» میگوید: «من فکر می کنم دولت ترکیه فرصت مناسبی برای صدور چنین بخشنامه ای با تمام بحث های پیرامون آکسو و دیگران پیدا کرده است» .

او اشاره کرد که این بخشنامه در همان روزی صادر شد که اردوغان «عبدالحمید گل» وزیر دادگستری را کنار مردی گذاشت که در برابر جستجوهای مختلف برای حاشیه راندن دستگاه قضایی مقاومت کرده بود و به جای او «بکیر بوزداغ» یار وفادارش را منصوب کرد. . چم چنین، او رئیس اداره امور دولتی را نند روز پیش از ن به دلیل انتشار داده های مرتبط با تورم در ترکیه.

او می‌افزاید: «اردوغان کنترل خود را از روی اعمال می‌کند و قدرت‌اش را تثبیت می‌کند. هله، شاید تلاشی از سوی او برای منحرف کردن افکار عمومی از مسائل سیاسی و اقتصادی وجود دارد. یا این حال حزب ع دالت و توسعه و توسعه برخی از یامیان آن را واقعاً می‌دانند که نسخه‌ها از ارزش‌های ملی و معنوی در معرض خطر قرار دارند».

رسانه‌های ترکیه به صوص رسانه‌های نزدیک به دولت در ماه‌های آخر هدف ضربه‌گیری بوده‌اند. برای مثال، «اسرا ارول» مجری برنامه در ترکیه از ۳۰ ژانویه به طاطر نحوه رفتارش با جوان ۱۸ هاله به ماه هاه و

. . . . . ارول به دختر گفت: «ما مردی که قن قدر شده است که یای پدرت چه می‌کنی؟ هونه می‌توانی اجازه بدهی تو را لمس کند؟ ارول فریاد زد در حالی که دختر به گریه افتاد و سعی کرد چهره خود را از دوربین‌ها پنهان کند. گروه‌های فمینیست به رفتار این مجری اعتراض کردند.

منتقدان می‌گویند این نوع برنامه‌ها را در رت مکیوایی نفرت‌انگیز دارند و از زنان برای کسب درآمد و جذب بیش‌تر سوء استفاده می‌کنند.

«اوکان کونورالپ» یکی دیگر از اعضای شورای عالی رادیو و تلویزیون حزب جمهوری خواه خلق میگوید: «این برنامه های تلویزیونی روزانه در شبکه های طرفدار دولت پخش می شود و تمام قوانین اخلاقی و حریم خصوصی را تنها برای ارتقای جایگاهشان در رتبه بندی ها می کنند.»

او میافزید: «می‌افزاید و می‌آید. . . . این چه نوع نمایشی است که نه به حقوق کودکان احترام می گذارند و نه به قوانین مرتبط با حریم خصوصی و افراد شخصی؟ »

[ad_2]

John Warren

طرفدار پرشور وب. خالق تایید شده مبشر اینترنتی آزاد. برگزارکننده برنده جایزه گیمر. زامبی مادام العمر.

تماس با ما