هیچ کس به ما نمی گوید که جنگ با ایران به قیمت اسرائیل تمام خواهد شد

[ad_1]

روآرو- هاآرتص در این گزارش نوشت: «بانی گانتز» وزیر دفاع به نیروهای دفاعی اسرائیل دستور داده است که برای یک گزینه نظامی علیه ایران آماده شوند. ارتش اسرائیل 5 میلیارد دلار اضافی برای تجهیزات و آموزش روزانه دریافت کرد. اسرائیل در مورد همکاری نظامی با دولت بایدن گفتگو کرده است. تنها چیزی که برای هدایت چینی ها باقی می ماند، موضوع آماده سازی اسرائیل برای انتقام اجتناب ناپذیر ایران است.

به گزارش هاآرتص به نقل از فرارو، ما نه تنها آماده نیستیم، بلکه درک خوبی از اینکه چرا باید برای آن آماده باشیم، نداریم. تنها آماری که باید به آن بپردازیم، ارقامی است که یک دهه پیش توسط ایهود باراک، نخست وزیر سابق اسرائیل منتشر شد که تعداد کشته شدگان را کمتر از 500 نفر اعلام کرد و کارشناسانی که برای ارتش اسرائیل کار می کنند این ارقام را ناچیز می دانند. به ما می گویند تعداد موشک های مرگبار بر اساس تعداد موشک ها است، آنچه ایران در آن زمان داشت، محاسبه توان پرتاب موشک و زمان هشدار که ارتش اسرائیل می تواند Civilization بفرستد و عدم دقت موشک ها. .

در این بین، تعداد موشک های بالستیکی که ایران می تواند استفاده کند قطعا افزایش یافته است، اما چقدر؟ آیا توانایی آن در هدف گیری و انهدام افزایش یافته است؟ آیا بیشتر این تلفات ناگوار در مناطق دورافتاده اسرائیل است؟ یا در یک شهر بزرگ؟ آیا اعداد نیاز به اصلاح دارند؟

در واقع این سوالات بی ربط و توخالی هستند. چون حتی با حزب الله هم امیدواریم اطلاعاتی که داریم دقیق باشد، تعداد موشک هایی که دارد بین 120 تا 150 هزار تخمین زده می شود. این رقمی است که اسرائیل آمادگی مقابله با آن را ندارد.

کشورهای جنگ زده از شهروندان خود انتظار دارند که وحشت کنند، خانه هایشان را بازرسی کنند، ماسک ضد گاز بگذارند، قفسه های سوپرمارکت ها را خالی کنند و به هر نقطه از جهان پرواز کنند، حتی در مناطقی که نرخ شیوع کرونا بالا است.

انتظار می رود که دولت مانورهای دفاع غیرنظامی را در سراسر کشور انجام دهد و عملیات تخلیه را انجام دهد. مدرسه باید آمادگی مقابله با تعداد زیادی تلفات را داشته باشد و از مدرسه بخواهد که دانش آموزان را سریع و منظم به محل اسکان و آموزش برساند. پوشش می دهیم؟

به اندازه کافی عجیب، در حال حاضر هیچ اتفاقی در اسرائیل نمی افتد. دلیل آن این است که دولت اسرائیل قصد ندارد تهدیدی واقعی برای ایران ایجاد کند یا فکر نمی‌کند که دفاع دفاع در برابر تهدیدات ایران برای شهروندانش، از جمله حفاظت از شهروندانش و جان اسرائیلی‌ها، ناچیز است. . اسراییلی ها به طور متوسط ​​یک آسیب جزئی محسوب می شوند زیرا حتی اگر 300 یا 500 یا 5000 نفر کشته شوند، وطن از جمعیت مهمتر است!

اگر تصمیم بگیریم که تعداد کشته‌ها را نادیده بگیریم، زیرا آماری وجود ندارد که بتوانیم به آن اعتماد کنیم، سؤال بعدی این است که جنگ تا چه زمانی ممکن است ادامه یابد. در بهترین حالت، اسرائیل جت های جنگنده ای را برای بمباران تاسیسات هسته ای ایران به ایران فرستاده است.نیمی از ایران و در تلافی آن، ایران نیمه جان به جا گذاشت و به درگیری های چند روزه پایان داد.

با این حال، اگر ایران تصمیم بگیرد به شلیک موشک به سمت ما و مسلح کردن موشک‌های حزب‌الله یا فلج کردن حمل‌ونقل خلیج فارس حتی پس از بازگشت امن نیروهای اسرائیلی به خانه‌اش ادامه دهد، چه؟ آیا اقتصاد اسرائیل می تواند ویرانی را تحمل کند؟ آیا آمریکا پس از دفاع از اسرائیل در کنار اسرائیل خواهد ایستاد؟

ما می دانیم که اسرائیل حتی با حمایت بین المللی اسرائیل قادر به آغاز جنگ طولانی نخواهد بود. جنگ فرسایشی علیه ایران، اگرچه تلفات بی امان نیست، اما نیازمند مبالغ هنگفتی است که برای کیفیت زندگی مضر است و نیاز به افزایش فوری مالیات و بودجه اضافی دارد. مردم اسرائیل هنوز امید خود را نسبت به خسارات احتمالی و اتفاقات مورد انتظار در چنین شرایطی از دست نداده اند. فقط از آنها خواسته می شود که باور کنند که تهدید ایران واقعی است و روی آمادگی دولت برای هر شرایطی مانند شیوع ویروس کرونا حساب کنند.

منبع: هاآرتص

ترجمه: فرعون

[ad_2]

Shirley Bond

خواننده Wannabe. ماون غذا. طرفدار فرهنگ پاپ علاقه مندان به تلویزیون درونگرا. تنظیم کننده. پیشگام موسیقی. متفکر معتبر.

تماس با ما