کشف گترگترین دنباله دار منظومه شمسی

[ad_1]

-رارو- دانشمند می‌گویند دنباله دار برناردینلی-برنشتاین که در سال ۲۰۲۱ شناسایی شد، رسما بزرگترین دنباله دار مشاد. اکنون مشخص شده است که این دنباله دار در حدود 85 مایل است که می توان به آن توجه کرد.

به گزارش فرارو ، دنباله دار جدید که در وب سایت پیشچاپ arXiv گزارش شده و اکنون برای انتشار در مجله Astronomy and Astrophysics Letters پذیرفته شده است، دنبالهدار هیل-باپ را که پیش از این به عنوان بزرگترین دنباله دار معروف میشد، به رده دوم فرستاده است. -ل باپ که در سال کشف ش ود و در سال ب چشا چشم غیر مسلح قابل مشاهده است، عرضی در حدود 46 مایل (کی ولوتر) دارد. . . . . . .

دنبالهدار برناردینلی-برنشتاین از نام کاشفنش، گری برنشتاین، کیهانشناس دانشگاه پنسیلوانیا و پدرو برناردینلی، محقق دانشگاه واشنگتن، نامگذاری شده است که برای اولین بار این دنبالهدار را در مجموعه Dark Energy Survey مشاهده می کنید. تصاویری که این دنباله دار را نشان می دهد مربوط به سال ۲۰۱۴ است، به همین دلیل است که این سال در نام گلمی رسمی این دن است. برناردینلی و برشتاین هنگام مطالعه تصاویر سال‌های بعدی متوجه حرکت این نقطه کوچک شدند. در نن، این دنباله‌دار زمان بسیار دور بود، برای همین نمی‌توانستند را اندازه‌گیری کنند، می‌توانستند.

کشف گترگترین دنباله دار منظومه شمسی

اورت ننااله دار از Oort Cloud می‌آید، ابری از تکه‌های، و سنگ‌هایی که در لبه منظومه شمسی معلق هستند. . . . . . آن دنباله دار در حال حاضر مسیر خود را به تمت داخل منظومه شمسی طی می‌کند. لایو ساینس گزارش داد که این دنباله دار در سال ۲۰۳۱ به نزدیکترین فاصله به زمین می رسد و درست خارج از مدار زحل است. پژوهش جدید، توسط امانوئل للوش، ستاره شناس رصدخانه پاریس، هدایت شد و از داده های آرایه میلی متری بزرگ آتاکاما در آمریکای جنوبی استفاده کرد که در آگوست 2021 زمانی که دنباله دار در فاصله 19.6 واحد نجومی AU استرالیا قرار داشت، گرفته شد. (ع AU معادل فاصله بین زمین و خورشید است و به ددود 93 میلیون مایل یا 150 میلیون کیلومتر ترجمه می شود.)

تعدادی تشعشعات مایکروویویی را که از قسمت دمبه دنباله دار جارج می‌شود، مطالعه کردند. از این طول‌های نور عکس‌برداری می‌شود که می‌توان دنباله دار را استنباط کرد. محققان در مقاله جدید خود نوشتند که این طولانی‌ترین فاصله‌های دیگران را اضافه کردند که در حالی که ستاره دنباله دار است، بسیار دور است، بسیار جذاب است. زیرا برناردینلی-برنشتاین احتمالاً برای زمانی که به یمین نزدیک می‌شود، به طور قابل توجهی کوچک می‌شود. عدن معنی نزدیک شدن دنباله دار به شیورشید، دم غبار و گاز نن منبسط می شود و بدنه اصلی ذن ذوب و منقبض می شود.

آن دنباله دار چشا چشم غیرمسلح قابل رویت نخواهد بود، زیرا هیل باپ که در نزدیکترین فاصله خود با زمین قرار دارد. یا این حال، دنبال انتظار می‌آیند که به این دارند جدید به نزدیکی زمین برسند، آن‌ها داده‌های زیادی در م. للوش و همکارانش نوشتند که سکلسکوپ‌های بزرگی مانند آرایه آتاکاما به این امکان می‌دهند که در دنرام عبور کنند. ی‌تمچنین می‌توانم متفاوتی در مورد دما، خشر و لل دنباله اطلاعات دار استخراج کند.

از: Sciencealert

هرجمه: مصطفی جرفی فرارو

[ad_2]

Shirley Bond

خواننده Wannabe. ماون غذا. طرفدار فرهنگ پاپ علاقه مندان به تلویزیون درونگرا. تنظیم کننده. پیشگام موسیقی. متفکر معتبر.

تماس با ما