themicbanner

مگاموتور به زودی پیشرانه جدیدی را برای محصولات سایپا طراحی و تولید خواهد کرد

[ad_1]

مگا موتور; سایپا موتور، گیربکس و ساخت اکسل بزرگترین تولیدکنندگان نیروی محرکه در خاورمیانه هستند. این شرکت در سال ۱۳۷۲ با هدف تولید موتورهای مگاموتور، دنده‌ها و موتورهای اکسل تأسیس شد و فعالیت‌های خود را برای کاهش بیشتر وابستگی صنعت خودروسازی کشورمان به‌ویژه گروه خودروسازی سایپا به تولید برق در خارج از کشور به عهده گرفت.

مگاموتور به زودی پیشرانه جدیدی را برای محصولات سایپا طراحی و تولید خواهد کرد [به روز رسانی] – نوامبر 1400

مگا موتور وارد شانزدهمین نمایشگاه قطعات خودرو شد، مجموعه ای از سیستم های اگزوز طبیعی 16 سوپاپ که به گفته کارکنان غرفه این شرکت، بخشی از پیشرانه سایپا خواهد بود.

به احتمال زیاد این موتور 1.6 لیتری چهار سیلندر حداکثر توان خروجی 110 تا 115 اسب بخار و حداکثر گشتاور 142 تا 150 نیوتن متر را خواهد داشت. گفته می شود این موتور بر اساس استاندارد آلایندگی یورو 5 طراحی و تولید شده و ممکن است در سال آینده بر روی سدان های سایپا شاهین، آریا و P90 نصب شود.

موتور جدید سایپا به سیستم زمانبندی متغیر سوپاپ ورودی (CVVT) مجهز می‌شود و در صورت لزوم، مدیران مگاموتور مدعی هستند محصولاتی که از این موتور استفاده می‌کنند، سوخت کمتری مصرف می‌کنند.

کارشناسان بر این باورند که پیشرانه جدید سایپا بر اساس پیشرانه گروه ECA EC5 EC5 ساخته شده است و ویژگی های مشابه هر دو موتور گواه این مدعا است. پیش بینی می شود EC5 همراه با نسخه پایه سیتروئن C3 در کشورمان عرضه شود اما متاسفانه تحریم های جدید صنعت خودرو مانع از این امر شده است.

به نظر می رسد طرح تعلیق نسخه پایه سیتروئن C3 باعث شده مگاموتور یکی از زیرمجموعه های گروه خودروسازی سایپا یک موتور بومی EC5 باشد.

ساخت موتور M15GSI برای سایپا با شاسی X200 آغاز شد [به روز رسانی] – خرداد د

در همین راستا اخیراً اعلام شد که این شرکت قصد دارد وارد فاز اجرا و ساخت موتور M15GSI شود.

مدیرعامل مگاموتور با تایید این خبر گفت: هدف از پروژه توسعه موتور M15GSI (بهبود موتور تیبا) کاهش مصرف سوخت X200 از گروه خودروسازی سایپا و بهبود پارامترهای عملکرد موتور است.

مهندس جمشید کندری در تشریح روند اجرای این پروژه خاطرنشان کرد: تولید این موتور با توجه به مقررات مربوط به کاهش مصرف سوخت تا پایان سال 1400 می تواند ادامه داشته باشد.

وی توضیح داد: پس از تکمیل مراحل طراحی، کانسپت و جزییات، ترسیم و مستندات اولیه موتور و نمونه سازی قطعات و طی چند ماه تکمیل می شود که شامل اصلاحات جزئی طراحی و نمونه سازی مکرر، پارامترهای عملکرد و مصرف سوخت می شود.

موتور M15GSIموتور M15GSI با کاهش مصرف سوخت از شش به هفت درصد در نقاط کار موتور، افزایش قدرت موتور تا حدود هفت درصد و بهبود گشتاور موتور تا پنج درصد، تمام الزامات قانونی برای کاهش مصرف سوخت را تا پایان سال 1400 برآورده خواهد کرد. کندری گفت. »

مدیرعامل مگاموتور با اشاره به نحوه طراحی دقیق محصول افزود: برای تایید طراحی محصول، یک سری آزمایشات مکانیکی از جمله رفتار روانکاری و سرمایش، سایش پیستون، NVH، مقاومت حرارتی، تهویه، رفتار دینامیکی انجام می شود.موتور M15GSI

به گفته مهندسان کندری، فاز توسعه موتور M15GSI تکمیل شده و پروژه وارد فاز تیونینگ موتور و خودرو شده و M15GSI راه اندازی شده و بر روی خودروهای ساینا و کوئیک سایپا نصب می شود.

وی موتور M15GSI را موتور استراتژیک گروه خودروسازی سایپا برای سال های آینده می داند و می گوید: باید با جدیت انجام شود که خوشبختانه در سطح قابل قبولی پیگیری و انجام می شود.

[ad_2]

Alina Bentley

کاوشگر. کارشناس سفر. متخصص قهوه. طرفدار تلویزیون عمومی متخصص پرشور بیکن. برگزار کننده آماتور محقق فرهنگ پاپ.

تماس با ما