آخرین مستندها دربارۀ ولادیمیر پوتین

[ad_1]

-رارو- ولادیمیر پوتین بدون یکی از تاثیرگذارترین سیاستمدارن دنیا در قرن، او رهبر یکی از بزرگترین قدرتهای نظامی دنیاست و از ابتدای قرن بیست و یکم تا حالا حکومت روسیه را در دست داشته است (احتمالا کسی نمی تواند که حتی در زمان ریاست جمهوری مدودوف هم این پوتین بود که صحنۀ قدرت را اداره می کرد).

به گزارش فرارو در ن او چهمیشه چهرۀ مرموزی بوده است و سوالات زیادی در مورد شخصیت او، نحوه دستیابی او ق تدرت و نقشه هایی که یرای آیندۀ رو و. در طی آن سال‌ها مستندهای بسیاری از شخصیت افراد پوتین ساخته شده‌اند که هرکدام کوشیده‌اند تا به پرسش‌ها دربارۀ این چهرۀ تا برسند. در اینجا شش مورد از بهترین مستندات را معرفی کرده‌ایم که هر کدام از زاویه‌های خاص به بررسی شخصیت‌ها، دوره‌های حکمرانی و سرچشمه‌ها می‌پردازند.

۱. ؛وتین داستان یک جاسوس روس (Putin: A Russian Spy Story) (۲۰۲۰)

آخرین مستندها دربارۀ ولادیمیر پوتین

ی سریال مستند سه تیمی تصویری از دوران کاری و فعالیت های سیاسی پوتین ارائه و نحوه دستیابی به قدرت و تاثیر آن بر ا ر. افراد زیادی در این مستند دربارۀ پوتین حرف زده‌اند. ز همکاران و دوستان سابقش گرفته اند تا کسانی که یهلیه او را مبارزه کرده اند. یکی از جالب‌ترین چهره‌ها در این تن تاتیانا یوماشِوا دختر بوریس یلتسین است.

این مستند مراحل مختلف ترقی پوتین در سلسله مراتب سیاسی را به تصویر می‌کشد. ز گیونگی پیوستن او ک ‌گ‌باگ‌ب و حضور در آلمان شرقی تا روابط و یکی از جالب‌ترین سکانس‌های لم در پایان آن قرار دارد. لتسین در سال 2000 و بعد از انتخاب پوتین به ریاست جمهوری روسیه، در حضور خبرنگاران با تماس می‌گیرید تا انتخابش را بگویید اما این تماس حتی از یک ساعت و نیم انتظار هیچ پاسخی نمی‌کند.

۲. قصری برای پوتین (۲۰۲۱)

آخرین مستندها دربارۀ ولادیمیر پوتین

استن مستند را الکسی ناوالنی ساخته است. بحران حکومتی در روسیه که در حال حاضر در زندان به سر می‌برد. این سند ادعا می کند که قصر بزرگی که در شهر گلنجیک و در ساحل دریای سیاه قرار دارد، متعلق به پوتین است و ساخته شده است از طریق زد و بندهای سیاسی میسر شده و تعلق آن به پوتین را بزرگترین رشوع تاریخ به حساب آورده است. در سال 2022 قسمت دوم این مستند ساخته شد که تکرار ادعاهای قبلی از درون ر را هم می‌داد و شواهدی است.

دلت روسیه همیشه این ادعاها را رد کرده و خود پوتین مم در مصاحبه‌ای گفته است که نه خودش فرف نظر از اینکه ماجرا چیست، به حال در هیچکدام از مستندها

۳. «ساهدان پوتین» (شاهدان پوتین)

آخرین مستندها دربارۀ ولادیمیر پوتین

استن مستندی دقیق و مشخص به فرد نگاه به رسیدن به پوتین است. زلم از سال ۱۹۹۹ شروع می‌کند؛ یمانی که مردم روسیه برای اولین بار رئیس‌جمهور جدیدشان آشنا می‌شوند. . . . . . . . . .

چهره های اصلی این فیلم میخائیل گورباچف ​​ی تسیلتسین و پوتین هستند. توجه به این مستند به زندگی و کار پوتین که شاید کمتر دیده شود و همچنین استفادۀ فراوان فیلم ویدئوهای ضبط شده از قدیمی ترین ارتباط پوتین با آدم های اطرافش را نشان می دهند، برجسته ترین ویژگی های این مستند هستند.

۴. ,وتین, روسیه و غرب (پوتین، روسیه و غرب) ()

آخرین مستندها دربارۀ ولادیمیر پوتین

استن مستند شاید کمی قدیمی باشد، اما حتما ارزش دیدن دارد. پرسی در آثار خود به برجسته ترین رویدادها و بحران های سیاسی معاصر پرداخته و از انقلاب ایران تا فروپاشی شوروی و زوال یوگوسلاوی را از منظر برجسته ترین افراد که در این رویدادها نقش داشته اند (افرادی مثل هاشمی رفسنجانی، گورباچف ​​و اسلوبودان میلوشوویچ) روایت کرده است.

در مستند پ تیوتین ، روسیه و غرب »رپ به درون کرملین رفته تا تصویر روشنی اما بر خلاف اسناد قبلی، پرسی موفق نشده است که با خود پوتین گفتگو کند (در حالی که قبلاً در مستندات مربوط به ایران با مصاحبه مصاحبه کرده بود، اما در مورد خودش حاضر به انجام مصاحبه شده است). اگر تا به حال یک عکس شلیک نکرده اید، باید آن را امتحان کنید. فکت ست ی ست ست ست جست جست جست جست جست جست ….. ح ح ح ح ح ح ح

۵. ناوالنی (Navalny) (۲۰۲۲)

آخرین مستندها دربارۀ ولادیمیر پوتین

دانیل روهر این مستند را دربارۀ الکسی ناوالنی (از مشهورترین منتقدان داخلی پوتین) ساخته است. ناوالنی در جشنوارۀ ساندنس به رندۀ جایزۀ بهترین فیلم از نگاه مخاطبان شد. وتین در این مستند حضور مستقیم ندارد، اما در واقع تمام ماجرا به آن مربوط می‌شود. مضمون اصلی فیلم تلاش پوتین برای رسیدن به ناوالنی است. . . . . .

زر زمان این فیلم اختصاصی به مصاحبه با خود ناوالنی (زل از بازگشت به روسیه و زندانی شدن) و حلقۀ یاران نزدیک او دارد. . . .. . ناوالنی در این مستند شواهدی را هم برای ادعای خود ارائه می کند که یکی از آن ها تماس تلفنی با یکی از مامورانی است که قصد دارد.

۶. پای پوتین کیست؟ (? Whoismisterputin) (۲۰۱۵)

آخرین مستندها دربارۀ ولادیمیر پوتین

. . . . . ادعایی که این سند میکوشد آن را بر پاییه اسناد و مدارک ثابت کند این است که به بالاترین مقام قدرت در روسیه می رسد بیشتر از هر چیز به دلیل اتحادی است که در اوایل دهیه 90 میلادی میان او، برخی از مقامات عالیرتبه کاگب و برخی از آنها. گروه‌های مافیایی روسیه مقاوم شدند.

[ad_2]

Hayden Phillips

عاشق قهوه بی عذرخواهی یک تمرین‌کننده اینترنتی متواضع. دوست حیوانات در همه جا.

تماس با ما