اردوغان علیه سریالهای ترکیه

[ad_1]

عتنیت سریال‌سازی ترکیه در سال‌های اخیر با رشد قابل‌توجهی روبه‌رو بوده است و مشتریانش در جهان افزایش یافته‌اند. این کشور در سال 2004 حدود 10 میلیون دلار از درآمد حاصل از یک سریال درآمد کسب کرده و در سال 2019 به 500 میلیون دلار رسید و 80 کشور خریدار سریال هایش بوده و معتقد است تا سال 2023 میلادی، درآمدش از این حوزه را به یک میلیون دلار خواهد رساند. رساندن .

. . . . . این محبوبیت به حدی رسیده است که نشریه معتبر و سینمایی درباره اش نوشت: «به نظر تنها راهی که برای پایان دادن به سریال های ترکیه ای باقی مانده است، پخش آنها در شبکه هاست هر چند این کار هم ممکن است دیگر جواب نمی دهد.» یا این سریال‌های ترکیه مخالفان سر سختی هم دارد. در عربستان محمدبن‌سلمان ولیعهد سعودی تمام تلاش خود را در جلوی پخش سریال‌های ترکیه در شبکه‌های عربستانی بسازید. ‌سن‌سلمان ترکیه را می‌کند که به دنبال احیای خلافت عثمانی در منطقه است. اگر چیزی را که به دنبالش هستید پیدا نکردید، فقط بپرسید. دیروز اما اتفاق جالبی افتاد.

رجب طیب اردوغان رئیس‌جمهوری نیز به صف‌بندی سریال‌های ترکیه‌ای پیوست و دستور داد با سریال‌هایی که ارزش‌ها را بر پا می‌کنند. در همین رابطه خبرگزاری آسوشیتدپرس اردوغان در بخشنامه های دستور داد باید برای مقابله با برنامه های تلویزیونی که ارزش های بنیادین ترکیه و در تضاد با حریم خانواده هستند، انجام شود.

به گزارش «ایرنا» ارعن اعلام کرد که هدف از این تصمیم حفاظت از فرهنگ ترکیه و از میان بردن تأثیرات است به موجب این فرمان، از این پس با تمام تولیدات تلویزیونی که بر خانواده ها، کودکان و نوجوانان تأثیر منفی می گذارند، بر اساس قوانین ترکیه برخورد خواهند کرد و کودکان و نوجوانان از «پیام هایی که از طریق نمادهای خاص منتقل می شوند» در امان نگه داشته می شوند. شورای رادیو و تلویزیون به عنوان دیده بان رسانه های ترکیه، همین حالا هم قدرت و نفوذ عالی دارد و می تواند رسانه را جریمه کرده یا کانال های تلویزیونی را به طور موقت قطع کند. اشن شورا پیش‌تر نیز برخی از کانال‌های ترک را به تلت پخش می‌کنند که به جمجنسگرایی جریمه کرده بود. ی اهلان تاسچی یکی از اعضای این شورا که از حزب مخالف است، این اقدام را «بخشنامه سانسور» نامیده و می‌گوید این کار را می‌بینید. یا این حال ررشای رسانه‌های ترکیه به افرادی تعلق دارند که به دولت محافظه‌کار و ملی‌گرا نزدیک نن و من حکومت را دنا دارند.

[ad_2]

Olive Herman

سفر نینجا. زامبی نرد. متخصص فرهنگ پاپ معتاد آبجو ماون وب کارشناس مغرور غذا تنظیم کننده. دردسر ساز. خالق مشتاق

تماس با ما