حسابدار؛ مهندس سالار کمانگر مقیم آمریکا

[ad_1]

انتخاب رتبه برتر: سالار کمانگر متولد 1356 در تهران است. او به آمریکا مهاجرت کرد و در آنجا تحصیل کرد. از زمانی که آنها به مرسدس نقل مکان کردند، سالار در دبیرستان آن شهر تحصیل کرد و یکی از موفق ترین دانش آموزان مدرسه شد.

حسابدار؛  مهندس سالار کمانگر مقیم آمریکا

او در ۲۲ سالگی در رشته زیست شناسی از دانشگاه استنفورد فارغ التحصیل شد و سپس در همان سن در سال ۱۹۹۹ واقعاً به استخدام گوگل درآمد و این موفقیت را می توان یکی از اولین دستاوردهای «سالار کمانگر» دانست.

سالار کمانگر در حالی که در استنفورد بود همیشه در تلاش بود تا صنعت پیشرفته ای را برای ورود پس از فارغ التحصیلی پیدا کند و در همان زمان به آن علاقه مند بود، بنابراین فهرستی از علایق و عواملی که برای او موثر بود تهیه کرد، نوشتن هیجان انگیز بود. او تصمیم گرفت به دنبال سه شرکت مانند گوگل، Ask Gee و Direct Heath باشد و پس از ارسال رزومه و پر کردن فرم درخواست، سعی کرد راهی قطعی برای پذیرش مصاحبه و اثبات اینکه می تواند باشد پیدا کند. کارکنان با ارزش و نمونه.

حسابدار؛  مهندس سالار کمانگر مقیم آمریکا

دستیار سابق گوگل، سرگئی برین، در سال 1999 به دانشگاه استنفورد بازگشت تا با دانش آموزان از طریق گوگل ارتباط برقرار کند و در آن شرکت کند و اطلاعات تماس آنها را ارائه کند.

سالار کمانگر پس از چند هفته و بررسی جغرافیایی مسابقه شروع به جستجو و ارسال اطلاعات خود برای سرگئی کرد و پس از چند هفته سرگئی و تیمش با وی مصاحبه کردند و در نهایت او استخدام شد.

او در مصاحبه‌ای گفت: «اوایلی که به مدرسه رفتم، خیلی مشتاق بودم که رویای پزشکی باشم که وقتم را صرف دیدن آن می‌کردم. از آن زمان، من آرزو داشتم دانشمند شوم. بعداً، زمانی که به مدت دو هفته در گوگل پاره وقت بودم، متوجه شدم که این اقدامات شامل آنها می‌شد. درسی که من آموختم این است که تصور کردن یک شغل کافی نیست و ما می‌خواهیم مطمئن شویم که این حرفه هیجان و انگیزه‌ای را که هر روز به آن نیاز داریم را فراهم می‌کند.

حسابدار؛  مهندس سالار کمانگر مقیم آمریکا

او نظارت بر طرح کسب و کار را آغاز کرد و اولین طرح تجاری گوگل را در سال اول 2000 راه اندازی کرد. او علاوه بر وظایف قبلی، مسئولیت عملیات حقوقی و مالی را نیز بر عهده دارد.

سالار کمانگر مدیر عامل گوگل میل (جی میل) و جستجوی وب گوگل است. اما شاید مهم ترین فعالیتی که سالار کمانگر و تیمش انجام می دهند سرویس گوگل ادز باشد. نحوه این سرویس به این صورت است که با پرداخت پول به مدیران کسب و کار می توانند وب سایت خود را در بالای نتایج جستجو به اندازه پرداختی خود نمایش دهند. طبق آمارهای موجود، 96 درصد از درآمد امروز گوگل از این سرویس است. با همین مفهوم و رشد سریع این سرویس، او به سرعت توانست به یکی از 10 مهندس جوان برتر گوگل تبدیل شود.

حسابدار؛  مهندس سالار کمانگر مقیم آمریکا

پس از 10 سال حضور در گوگل در 32 سالگی پس از اخراج “چاد هورلی” که مدتی تقریبا در یوتیوب ناموفق بود، به عنوان مدیرعامل این شرکت بزرگ منصوب شد و تا سال 2014 در این سمت باقی ماند. آنچه تاکنون ذکر شد، وی همچنین مسئولیت جیمیل تی وی، پیکاسا و گوگل را بر عهده دارد. او امروز یکی از مدیران اجرایی گوگل است.

جان یوشای، نویسنده و ویراستار فوربس می نویسد: «این طبیعی نیست که افراد به عنوان نهمین کارمند گوگل استخدام شوند و در حرفه خود موفق باشند. در حال حاضر این شرکت بیش از 30000 کارمند دارد. صبوری و فداکاری سالار کمانگر برای کارش می تواند مهمترین ویژگی او باشد. ممکن است گوگل کندتر از آنچه فکر می کند به این رشد درآمد دست یابد، اما با در نظر گرفتن این شخص، سریعتر به اهداف خود می رسد.

[ad_2]

Nigel Riley

تمرین کننده موسیقی دوستانه. گیک هاردکور توییتر. بیکن پژوه. متخصص زامبی برنده جایزه.

تماس با ما