همه چیز درباره دیزل ژنراتور تامین تجهیز مولد

این مجموعه ای از هادی های الکتریکی مختلف است که روی یک هسته آهنی پیچیده شده است. اصل القای الکترومغناطیسی می گوید که اگر هادی الکتریکی ساکن بماند و میدان مغناطیسی به دور آن بچرخد، جریان الکتریکی القا می شود. ارائه خدمات پس از فروش پس از اتمام فرایند تحویل دستگاه توسط کارشناسان و نصاب های آبیاران به انجام می رسد. با این روش گارانتی دستگاه ها فعال شده و مشتریان می توانند از قطعات مختص دیزل ژنراتور استفاده کنند.

دیزل ژنراتور

همچنین به راحتی و در هر نوع شرایطی، از جمله شرایط سخت آب و هوایی و جغرافیایی، قابل استفاده هستند.

سنکرون کردن عبارت است از هماهنگ کردنِ ولتاژ، فرکانس و فاز ژنراتورها پیش از اتصال آن‌ها به سیستم. سنکرون کردن نادرست پیش از اتصال به بار، باعث آسیب شدید به ژنراتور یا «سوئیچگیر» (Switchgear) آن می‌شود. سوئیچگیر یا همان تابلو حفاظت در سیستم قدرت متشکل از مجموعه‌ای از فیوزها و کلیدهای حفاظتی و کنترلی به‌منظور حفاظت از تجهیزات قدرت است.

همچنین، استفاده از دیزل ژنراتورها در مناطقی که به شبکه برق متصل نیستند، می‌تواند به کاهش استفاده از سوخت‌های فسیلی آلوده در مناطق دیگر کمک کند.

داده و اطلاعات توسط کامپیوتر و سیستم‌های پردازشی گوناگون، همواره بدون قطعی، پردازش می‌شوند. قطعی برق می‌تواند از دست رفتن داده‌های پردازش شده را منجر شود که تأثیر بسیار مخربی در رشد اقتصادی، علمی و…

وجود هوا در موتور دستگاه دیزل ژنراتور می تواند بازدهی آن را به شدت کاهش دهد. برای جلوگیری از بروز این مشکل از فیلترهای هوا در دستگاه دیزل ژنراتور استفاده می گردد.

دیزل ژنراتورها به عنوان منبع تأمین برق پشتیبانی از مجموعه ها استفاده می‌شوند. در مفهوم ساده دیزل ژنراتور دستگاهی است که با استفاده از آن می‌توانید انرژی شیمیایی را به انرژی الکتریکی تبدیل کرده و از آن استفاده کنید. این قطعه همان مولد یا در زبان ساده تولید کننده برق است و در مناطقی که به برق دسترسی وجود ندارد استفاده می‌گردد. قانون کلی ژنراتور دیزلی این است که به ازای هر کیلووات ساعتی که انرژی تولید شده، 0.4 لیتر گازوئیل مصرف خواهد شد.

در مرحله مکش، شیر ورودی باز شده و با جابه‌جا شدن پیستون از مرکز، هوا به طرف سیلندر کشیده می‌شود. این باعث می شود تا ژنراتور حتی الامکان مخفی بماند و آن را از نظر زیبایی نسبت به محله اطراف خنثی نگه می دارد. تشکیل شده است، پس به راحتی با اطلاع از موارد مؤثر بر قیمت هر جزء می توان در مورد قیمت دستگاه اطلاعات بیشتری کسب کرد. در ادامه با ذکر نکات کلی سعی شده است هرچند کوتاه، راحت تر بتوانید در مورد قیمت اعلام شده تصمیم گیری نمایید.

برند انگلیسی پرکینز در ارائه انواع دیزل ژنراتور با عملکرد سریع و منحصر به فرد، بازار جهانی را شگفت‌زده کرده است. بازه توان تولیدی ۱۰ تا ۲۰۰۰ کیلوولت محصولات پرکینز، امکان انتخاب و استفاده از آن‌ها را متناسب با نوع فعالیت به وجود آورده است. برند‌های معتبر دیزل ژنراتور با عنوان آکسای ترکیه و دیتا کام از سری برند‌های خاص کشور ترکیه می‌باشد. محصولات ژنراتور این برند، با توجه به واردات آسان، در داخل کشور به عرضه می‌رسند.

می توان نیرو چرخی فن را از طریق میل لنگ و تسمه متصل به فولی موتور تامین کرد و همچنین فن می تواند توسط یک موتور الکتریکی هدایت شود.

از آنجا که سوخت مصرفی موتور های دیزل از نوع سنگین با عددستان (تعداد اتم های کربن در مولکول سوخت) بالاست، تزریق مقدار کمی روی این لینک کلیک کنید سوخت برای محترق شدن کافی است. مصرف سوخت موتور های دیزل 30 درصد کمتر از موتور های بنزینی با حجم و تعداد سیلندر مشابه است.

دیزل ژنراتور یکی از انواع ژنراتورها است که برای تأمین انرژی الکتریکی در مکان‌هایی که به شبکه برق وصل نیستند یا نیاز به منبع انرژی پشتیبان دارند، استفاده می‌شود. این دستگاه‌ها از موتورهای دیزل برای تولید برق استفاده می‌کنند و با کمک سیستم تبدیل مکانیکی به الکتریسیته، انرژی الکتریکی مورد نیاز را تأمین می‌کنند. دیزل ژنراتور یک دستگاه تولید برق است که از یک موتور دیزل به عنوان منبع اصلی انرژی استفاده می‌کند تا برق تولید کند.

هنگام خرید دیزل ژنراتور چه نکاتی را باید در نظر گرفت؟

دیزل ژنراتور از یک سری مراحل برای تولید برق جریان متناوب استفاده می‌کند.

دیزل ژنراتور

در کل، دیزل ژنراتورها به دلیل تولید آلاینده‌های مختلف از جمله دی اکسید کربن، نیتروژن اکسیدها، ذرات معلق و هیدروکربن‌های ناسوخته، به عنوان منابع تولید برق پاک در نظر گرفته نمی‌شوند.

فرانک پرکینز بعد از آن شش بار دیگر رکورد سرعت موتورهای دیزل خود را شکست.

استخراج و کشف انواع مواد معدنی از معادن سراسر جهان، نیاز به تجهیزات خاص مانند لودر و بیل مکانیکی دارد. تأمین برق موردنیاز این تجهیزات، مهم بودن کارکرد دیزل ژنراتور را بیان می‌کند.

(۵) سیستم های خنک کننده و اگزوز

کیفیت کار ژنراتور در کاربری‌های مختلف از طریق رتبه‌بندی استاندارد آن تعیین می‌شود.

اگر با توجه به محیط اندازه‌مناسب دیزل ژنراتور تعیین نگردد، برق تولید شده با نوسان همراه خواهد بود. اگر می خواهید دیزل ژنراتور تان بدون نوسان و قطعی برق مورد نیاز تان را تامین سازد، به شما پیشنهاد می دهیم حتما این محصول را در اندازه و ابعاد مناسب تهیه نمایید. به دلیل عدم دسترسی  به برق، استفاده از ژنراتور در مکان های این چنینی بسیار ضروری است. در معادن با خرید و یا اجاره دیزل ژنراتورها برق مورد نیاز در عملیات استخراج و انرژی لازم برای تجهیزات سنگین مانند ماشین حفاری، تسمه نقاله و جرثقیل تأمین می شود.

و همانطور که گفته شد، سیستم باید فعالیت کند تا قسمت های متحرک خود را “تمرین” دهد. اگر آن ماه ها بدون استفاده بماند، اغلب برای دستگاه سخت تر از استفاده بیش از حد می باشد. زیرا هنگامی که از ژنراتوری استفاده می کنید که برای مدت طولانی کار کرده است، اصطکاک بیشتری در هنگام مالش قطعات متحرک به یکدیگر به وجود آمده است.این بدان معناست که هر زمان که از دستگاه استفاده می شود، از حالت سرد به داغ می رود. برق مداوم مانند توان اصلی است، اما دارای یک بار اساسی است، می تواند به طور مداوم برق یک بار ثابت را تأمین کند، اما توانایی تحمل شرایط اضافه بار یا بارهای متغیر را ندارد.

تابلو کنترل دیزل ژنراتور ، وظیفه روشن و متوقف کردن دستگاه را دارد. همچنین می تواند چندین دستگاه برق اضطراری را برای فعال کردن موازی کار فراهم کند.

دیزل ژنراتورها ماشین های بسیار مفیدی هستند که با سوزاندن سوخت دیزل برق تولید می کنند. این ماشین ها از ترکیبی از یک ژنراتور الکتریکی و یک موتور دیزل برای تولید برق استفاده می کنند.

ژنراتورهای گازی خانگی نهایتا تا توان 55 کاوا می  توانند روشن شوند البته با گاز شهری . در توان های بالاتر نیاز به فشار گاز قوی تر است که گاز صنعتی جوابگوی آن است.

دیزل ژنراتور

این گرم‌کن‌ها توسط برق باتری (۱۲ یا ۲۴ ولت ، ۱۰۰ الی ۱۵۰ وات) کار می‌کنند. وظیفه گرم‌کن‌ها، گرم کردن سوخت ورودی به فیلتر هنگام پایین بودن درجه حرارت آن است.

شناخته شده است که نیاز مولدهای دیزل نسبت به سایر ژنراتورهای موجود در بازار به تعمیر و نگهداری کمتری نیاز دارد. دلیل این امر این است که موتور ژنراتور به قطعات کمتری برای راه اندازی نیاز دارد، بنابراین دیگر نگران تعویض شمع ها یا بازسازی کاربراتورها نخواهید بود. ساختار و تجهیزات صفحه کنترل (تابلو برق) مجموعه برق پشتیبان متفاوت است، و همچنین استفاده و محتوای نگهداری نیز متفاوت می باشد.

ژنراتور گازوئیلی دائم کار این امکان را دارد که به صورت همیشگی کار کند و در بیشتر اوقات برای امورات نیروگاهی قابل استفاده است. خرید دیزل ژنراتور دائم کار به صرفه‌تر و کارآمدتر نسبت به سایر ژنراتور گازوئیلی‌ها برای مصرف کننده خواهد بود. راه اندازی یک دیزل ژنراتور در ابتدا می تواند هزینه بیشتری نسبت به انواع دیگر ژنراتورها داشته باشد. با این حال ، از آنجا که هزینه راه اندازی و نگهداری دیزل ژنراتور بسیار کم است، ممکن است در مقایسه با یک موتور گازسوز، آن را به گزینه اقتصادی تر در طول زمان تبدیل کنید.

دیزل ژنراتور قطعه‌ای با ترکیب موتور دیزل و ژنراتور الکتریکی است که با برخورداری از آن می‌توانید انرژی الکتریکی تولید کنید. انرژی الکتریکی نوعی انرژی لازم در جامعه است که ژنراتور دیزلی قادر به تولید آن می‌باشد. ژنراتور برق دیزلی در مکان‌های بسیاری که به شبکه برق دسترسی ندارند و وصل نیستند، مورد استفاده قرار می‌گیرد. شرکت فنی مهندسی آبادیزل با بیش از 12 سال تجربه وارد کننده و تامین کننده انواع دیزل ژنراتور در توان های مختلف از بهترین برند های جهان می باشد و محصولات خود را در سطح کشور به مشتریان عزیز ارایه می دهد.

در موتور های بزرگتر ممکن است از یک فیلتر بزرگ و یا دو فیلتر (دو قلو) استفاده شود. دیزل ژنراتور دائم کار به دستگاهی گفته می شود که از آن برای فعالیت هایی که نیاز به تامیین برق به صورت مداوم و بدون قطعی برق و کارکرد دائم نیاز می باشد، استفاده می گردد. همانطور که می دانید تعویض به موقع روغن و فیلتر ها موجب افزایش عمر مفید دیزل ژنراتور ها می شود و انتخاب جنس خوب، در این مواد مصرفی بسیار حائز اهمیت است.

عموماً پیک تقاضای۱۰۰٪ رتبه اولیه ekW را با ۱۰٪ ظرفیت بار اضافی برای استفاده در موقعیت‌های ضروری برای ماکزیمم یک ساعت در ۱۲ ساعت را داراست. حفظ و نگهداری ژنراتور خود بخش مهمی در اطمینان از تأمین انرژی الکتریکی در صورت نیاز به آن است. زیرا می توان آنها را بدون ایجاد زمان تأخیر به سرعت روشن و خاموش کرد.

موتور‌های دیزلی مورد استفاده در دیزل ژنراتور دارای توان بالایی می‌باشند تا نیاز بالای این تجهیزات را در استفاده مداوم فراهم آورند.

در صورت وجود آب در پیاله فیلتر، المنت سنسور تحریک شده از طریق جریان الکتریکی لامپ یا بوق هشدار دهنده وجود آب را روشن کرده و راننده یا اپراتور را از وجود آب در پیاله فیلتر آگاه می کند.

دیزل ژنراتور

دیزل ژنراتور از موتور دیزل، آلترناتور (ژنراتور)، سیستم سوخت رسانی، سیستم خنک کاری ،سیستم تنظیم ولتاژ، سیستم کنترل بعنوان اجزاء اصلی تشکیل شده است. همچنین، دیزل ژنراتور ممکن است مجهز به قطعات و اجزای انتخابی دیگری مانند سیستم تابلو ATS، سیستم تابلو سنکرون، سیستم کانوپی صداگیری و سیستم اگزوز سوپر سایلنت باشد. دیزل ژنراتور‌های خارجی با برند‌های معتبر و جهانی و با کارکرد فوق‌العاده به بازار جهانی ارائه شده‌اند.

پارامترهای مختلفی وجود دارند که میزان مصرف سوخت دیزل ژنراتور را تحت تاثیر قرار می‌دهند. در حالت کلی میزان مصرف دیزل ژنراتور، معمولا بستگی به پارامترهایی مانند اندازه دیزل ژنراتور و میزان بار وارده بر آن دارد و بر این اساس مصرف تقریبی آن را می توان بدست آورد. در هر مکانی که نیاز به ایجاد یک نیروگاه برق برای تامین نیاز مصارف گسترده به انرژی الکتریکی وجود داشته باشد، از انواع پر قدرت ژنراتور های دیزلی با اتصال سنکرون به همدیگر بهره گرفته می‌شود. یک دیزل ژنراتور نیروگاهی توان بالایی از 1500 کاوا تا چند مگا کاوا را شامل می‌شود.

ب) نامحدود در سال به شرط اینکه هر 750 ساعت متوسط توان کشیده شده از ژنراتور از 80% توان prime بیشتر نباشد . چرخه تنزل به این معناست که موتور بزودی بطور تغییر ناپذیری آسیب می‌بیند و ممکن است هرگز شروع بکار نکند و زمان طولانی تری قادر نخواهد بود که به تمام توان زمانی که نیازمند است، دست یابد.

آئین افتتاح این نمایشگاه و جشنواره، صبح روز سه‌شنبه ۲۳ آبان‌ماه با حضور “علی‌اکبر محرابیان” وزیر نیرو، شماری از وزرای انرژی کشورها، معاونان و مدیران ارشد صنعت برق ایران و تعدادی از میهمانان خارجی برگزار می‌شود. بنا بر این گزارش همزمان با برگزاری نمایشگاه بین المللی صنعت برق ایران، در جشنواره و فن بازار تخصصی صنعت برق نیز پس از بررسی و ارزیابی‌های نهایی، ۴۱۰ محصول از ۲۵۹ شرکت دانش‌بنیان تائید و عرضه شد. در حاشیه این نمایشگاه، در کنار برگزاری نشست‌ها و کارگاه‌های تخصصی در محورهای مختلف، نشست‌های خبری مدیران عامل شرکت‌های مادرتخصصی و زیرمجموعه وزارت نیرو با حضور خبرنگاران برگزار خواهد شد.

AVR جدید باعث میشود که موتور بصورت مطمئن و یکنواخت کارکرده و در صورت اعمال اضافه بار موتور و ژنراتور خاموش می گردد و باعث جلوگیری در خرابی مولد میگردد. این مسئله می‌تواند با سلب موتور و دوباره نفوذ کردن در سوراخهای سیلندر، لغو کردن‌ها، تمیز کردن و دکک کردن اتاقکهای احتراق، نازلهای تزریق کننده سوخت و سوپاپ‌ها قابل درمان هست.

دیزل، سوخت گازوئیل را به انرژی مکانیکی تبدیل می‌کند و همین انرژی است که باعث چرخیدن روتور ژنراتور می‌شود و انرژی مکانیکی در آن زمان تبدیل به برق می‌شود. ژنراتور علاوه بر روتور، استاتور و میدان مغناطیسی بین این دو را دارد. میدان مغناطیسی باعث چرخیدن روتور شده تا از طریق القای الکترومغناطیسی دراستاتور ولتاژ ایجاد کند.

همچنین افزایش بازده ، کاهش آلایندگی گازهای خروجی و مصرف سوخت موتورهای دیزل به منظور کسب استانداردهای لازم، جز به مدد استفاده از کنترلرهای الکترونیکی میسر نمی باشد. امروزه سیستم کنترل بخش جدا ناپذیر صنعت دیزل ژنراتور و موتورهای دیزلی می باشد و با توجه به پیشرفتهای صورت گرفته در این صنعت بحث کنترل هم به موازات پیشرفت آشکاری داشته است.

  • انواع مختلفی از ژنراتورها و پیکربندی‌های مختلفی وجود دارد، اما همه آن ها اساساً به یک شکل کار می‌کنند و اجزای اصلی یکسانی دارند.
  • این محصول می‌تواند برای منزل جهت تأمین برق مصرفی با توان 20 تا 100 وات مورد استفاده قرار بگیرد.
  • موارد مهمی که در کنترل پنل ژنراتورهای دیزلی بیشتر بدان بیشتر توجه می‌شود عبارتند از روشن و خاموش شدن دستگاه، میزان ولتاژ خروجی و میزان آمپر.
  • در حالت کلی از این وسیله در حالت های زیر استفاده می شود و کاربرد دارد.

این اتاقک که نقش اصلی آن کاهش صدای ژنراتور میباشد را در اصطلاح (کانوپی سایلنت) گویند.

جهت انجام تعمیر و نگهداری دیزل ژنراتور خود با ما تماس حاصل فرمایید.

دیزل ژنراتور غالباً به‌صورت محلی و بدون اتصال به شبکه قدرت، به‌کار می‌رود و به‌عنوان منبع تغذیه اضطراری در صورت قطعی برقِ شبکه، جایگزین آن می‌شود. در کاربردهای پیچیده‌تر، این ژنراتور می‌تواند به‌عنوان پشتیبان شبکه در زمان اوج بار به کار گرفته شود و انرژی الکتریکی را به شبکه تزریق کند. برای تولید برق در کشتی‌ها و در مکان‌های دوردستی که امکان دسترسی به شبکه برق مسیر نیست نیز از دیزل ژنراتور استفاده می‌شود.

واضح است که هر چه امکانات دستگاه بیشتر باشد، قیمت دستگاه هم بیشتر می شود. دیزل ژنراتور یا یک سال گارانتی و کارکرد برای دستگاه ضمانت می شود و کوپله و شاسی آبادیزل نیز به مدت 2 سال گارانتی خواهد شد تا به مشتریان عزیز از جانب کیفیت و اصالت دستگاه و لوازم جانبی آن اطمینان کامل داده شود. تولیدکنندگان توصیه می‌کنند از یک برنامه تعمیر و نگهداری مشخص پیروی کنید تا ژنراتور شما در اوج کار کند و عملکرد بدون مشکلی داشته باشد. معمولا این اتفاق پس از مدت زمان مشخصی از ساعت سرویس دهی رخ می‌دهد.

یک دیزل ژنراتور بادوین به موازات شبکه اصلی
می تواند برای تامین برق اضافی زمانی که منبع ورودی از شبکه برای پاسخگویی به تقاضای
بار کافی نیست استفاده شود.

دیزل ژنراتور

توجه داشته باشید موتور منبعی است که انرژی مکانیکی را به ژنراتور وارد می کند و اندازه آن با نهایت توان خروجی تناسب داشته و به تولید رسیده است. دیزل ژنراتور پرایم توان تامین جریان برق در مدت زمان طولانی را دارد و معمولا در مواقعی که برق شهر برای زمانی طولانی قطع می شود به کار می رود. ژنراتور دائم کار همانطور که از نامش آن پیداست به طور دائم کار کرده و هیچ وقفه ای ندارد و معمولا برای تامین برق دیتا سنترها مورد استفاده قرار می گیرد. شرکت‌های بسیاری در سراسر جهان در تولید دیزل ژنراتور فعال هستند و بازار رقابتی این محصول باعث شده این شرکت‌ها محصولات خود را با امکانات، کیفیت و بهره‌وری بهتری در اختیار مصر‌ف‌کننده قرار دهند.

به عنوان مثال می توانید انواع برند دیزل ژنراتور را در اندازه ها و طراحی های مختلف مشاهده کرده و آن ها را با یکدیگر مقایسه کنید. همچنین لیست قیمت روز تمامی محصولات با توجه به کارایی و ویژگی های ساخت هر محصول بروزرسانی شده و در اختیار شما قرار می گیرد.

هر کدام از این برندها دارای خصوصیات متفاوتی هستند و بالا بودن سطح کیفی آن ها باعث شده است مورد توجه افراد زیادی قرار بگیرند.

Roy Christensen

متخصص اینترنت دانشجو. نینجا فرهنگ پاپ. علاقه مندان پرشور توییتر.

تماس با ما