()ویر) کشف ی‌هوی‌های شیشه‌های مرموز در ماه

[ad_1]

-رارو- یک ماه نورد رباتیک ننی ا نام «۲و ۲» یوتو-2. . . . .

به گزارش فرارو ، ۲وتو ۲ یک ماه‌نورد رباتیک است که بخشی از مأموریت چینی است چانگای ۴ به ماه را تشکیل می دهد. این ماهنورد در 12 دسامبر 2018 وارد مدار ماه شد و در 3 ژانویه 2019 2 اولین فرود را در سمت پنهان ماه انجام داد و در حال حاضر به عنوان اولین ماهنورد در سمت دور ماه به صورت عملیاتی قرار گرفته است. ی ت ت ۷ ۷ یه یه یه یه یهیهستهستهززززززززززز اگر چیزی را که به دنبالش هستید پیدا نکردید، فقط بپرسید.

دوربین پانورامای این ربات، در میان گرد و غبار خشک و خاکستری ماه، دو کره کوچک دست نخورده. دانشمندان می‌گویند چنین گوی‌هایی می‌توانند اطلاعاتی درباره تاریخچه ماه، از جمله ترکیب گوشت‌ها و رویدادهای برخوردی نن ارائه کنند. ماه نورد Yutu-2 دریافت‌های ترکیبی از این گوی‌های مرموز را به دست آورد، اما این مرمرهای طبیعی یمری می‌توانند هداف تحقیقاتی مهم را انجام دهند.

کشف ی‌هوی‌های شیشه‌های مرموز در ماه!

. . . . . در ماه، آتشفشان‌های گذشته‌ای وجود داشت که باعث ایجاد شیشه‌های آتش‌نشانی شد. بمچنین برخورد اجسام کوچکتر مانند شهاب‌سنگ‌ها نیز گرمای شدیدی ایجاد می‌کند که در نتیجه آن شیشه می‌شود. به گفته تیمی از محققان به سرپرستی ژیونگ شیائو، زمین شناس سیارهای از دانشگاه سون یات سن و آکادمی علوم چین، دومین مورد همان چیزی است که می تواند پشتیبان ایجاد گوی های مشاهده شده توسط Yutu-2 باشد. یا این حال، سخت است که در مورد این موضوع سخن بگویم، سخت است، زیرا بیشتر شیشه‌هایی که به امروز در ماه کشف شد ه یا کا کا کر. در واقع گوی‌های زیادی در آنجا وجود دارد، اما اندازه آن‌ها کمتر از یک میلی متر است.

در اینجا روی زمین، چنین گوی‌های شیشه‌های ریز در نناام با ایجاد می‌شوند و چنان گرمای شدیدی تولید می‌کنند که می‌کند. مواد مذاب سخت می‌شوند و دوباره به صورت دانه‌های شیشه‌های ریز روی زمین می‌افتند. یوی‌های یوتو -۲ رار بزرگتر نن و تا ۲۵ میلیون متر عرض دارند. م م ی ی ی ی ی ی ی ی ی ی ی ی ه ت ت ت ت ت ت ت ت ت ت ت ت ت ت ت ت ت اینها در یک دهانه نزدیک ردیابی شدند و گمان می‌رود که گوی‌های حاصل از برخورد با یک شهاب سنگ باشند.

()ویر) کشف گوی‌های شیشه‌های مرموز در ماه!

یا این حال بی در این دو گوی کشف شده، تهاوت‌هایی وجود دارد. طمانطور که شیائو و همکارانش توضیح می‌دهند، به نظر می‌رسد گوی‌های کنار نیمه شفاف کادر نن و درخشندگی زجاجیه دارند. علاوه بر این دو موردی که به نظر می‌رسد نیمه شفاف هستند، آن‌ها چهار گوی دیگر پیدا کردند که درخشندگی مشا دارند، ا این گوی ها در نزدیکی دهانه های برخوردی تازه پیدا شده اند، که می توانند نشان دهند که در برخورد با شهابسنگ های قمری شکل گرفته اند، ممکن است از قبل هم وجود داشته باشد و در زیر سطح مدفون شده باشد و حالا در اثر برخورد بیرون آمده باشد.

با این حال، تیم بر این باور است که محتمل ترین توضیح این است که آنها از شیشه آتشفشانی به نام آنورتوزیت تشکیل شده اند که در اثر برخورد دوباره ذوب شده و دوباره به کره های گرد نیمه شفاف تبدیل می شوند. حق در مجلس خود ینویسند: این پروسه می‌تواند ترکیبی از شیشه‌های زمینی به نام تکتیت – اجرام شیشه‌ای به اندازه سنگ‌ریزه که هنگام ذوب شدن مواد، پاشش به هوا و سخت شدن و تبدیل شدن به یک توپ در حین سقوط- به وجود بیاورد می‌شود.»

دانشگاه چینی میافزایند . . . . این تیم همچنین می‌گوید که این فرضیه می‌تواند احتمالات وسوسه‌انگیز را برای تحقیقات آینده مطرح کند. این پژوهشگر در مقاله خود مینویسد: «به عنوان اولین کشف گویهای شیشه ای ماکروسکوپیک و نیمه شفاف در ماه، این مطالعه پیش بینی می کند که چنین افرادی باید در ارتفاعات بسیار زیاد باشند و داده های امیدوارکننده را برای تعیین تاریخچه برخوردهای اولیه ماه ارائه دهند.» نتایج این تحقیق در نشریه معتبر بولتن علوم منتشر شده است.

از: Sciencealert

هرجمه: مصطفی جرفی فرارو

[ad_2]

Walker Jimenez

طرفدار تلویزیون آزاد. علاقه مندان به سفر نرد وب. گیمر. علاقه مندان به الکل ارتباط دهنده. نینجا غذا. پیشگام آبجو.

تماس با ما